آشنایی با مشخصات فنی متر باطری دار

آشنایی با مشخصات فنی متر باطری دار

متر باطری دار و متر لیزری را می توان از جمله ابزارهایی نامید که برای اندازه گیری دقیق و درست به بازار عرضه شده است. با توجه به این که اندازه گیری دقیق در ساخت و ساز اهمیت بالایی دارد، امروزه ابزارهای مختلفی برای این منظور طراحی شده اند. انواع مترهای معمولی، فایبرگلاس و باطری دار هر کدام با درصد خطای کم می‌توانند در این زمینه کاربردی باشند. در این میان طراحان تلاش کرده اند با طراحی و ساخت انواع متر مطابق با جدیدترین استانداردها، درصد خطا را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. متر لیزری یا باطری دار را می توان از جمله ابزاری نامید که برای اندازه گیری دقیق و درست در دسترس شما قرار گرفته است. مترها در واقع خط کش هایی هستند که با طول زیاد می توانند در صنایع مختلف برای اندازه گیری با ابعاد بزرگ کاربردی باشند. شاید در نگاه اول نحوه استفاده از متر باتری دار برای شما دشوار باشد. با این حال با یک آموزش ساده می توانید روی به بهره‌ گیری از قابلیت‌ های آن بیاورید.

متر باطری دار

انواع متر موجود در بازار

هنگامی که برای خرید متر به بازار می‌ روید با مدل‌ های مختلفی از این ابزار اندازه گیری مواجه خواهید شد. اگر به گذشته برگردیم، مترهای ساده و رایج جهت اندازه گیری، پرفروش ترین گزینه ها بودند. در عین حال با توجه به نیاز افرادی که در حوزه‌ های مختلف فعالیت می‌کنند، طراحی مترها نیز تغییر یافت. به عنوان مثال امروزه با خرید متر فایبرگلاس می توانید در هر شرایطی روی بع بهره‌ گیری از قابلیت‌ های آن بیاورید.

مترهای فایبرگلاس مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش، ضربه و رطوبت دارند. به همین علت امروزه در زمینه های کاری مختلف روی به استفاده از آن ها آورده می‌شود. در طرف دیگر انواع متر لیزری نیز با دقت بالا قابلیت اندازه گیری دقیق و درست را خواهند داشت. خطای بسیار کم این مترها موجب شده است که امروزه برای ساخت و ساز و همچنین استفاده در صنایع مختلف و کارگاه های نجاری به میزان قابل توجهی افزایش یابد. با بررسی مشخصات فنی متر باطری دار متوجه خواهید شد که این محصول تا چه اندازه می‌تواند انتخابی کاربردی باشد.

مشخصات فنی متر باطری دار

با خرید متر باطری دار می توانید از یک محصول برای اندازه گیری دقیق بهره ببرید. مشخصات فنی این نوع متر را که مرور می‌ کنیم، به ویژگی‌ های متعددی برخورد خواهیم کرد. به عنوان مثال دقت در اندازه گیری را می‌توان یکی از مهمترین فاکتورهای این نوع متر نامید. هر اندازه دقت اندازه گیری بالاتر رود، می توانید درصد خطای کمتری از آن مشاهده کرده و برای اندازه گیری دقیق از قابلیت‌ های آن استفاده نمایید.

علاوه بر این با بررسی مشخصات فنی متر باطری دار می توان به موارد دیگری نیز برخورد کرد. به عنوان مثال کلاس لیزر که برای متر باتری دار در ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند از نکات مهم در این زمینه باشد. هر اندازه کلاس لیزر به کار رفته برای ساخت این نوع متر مناسب تر باشد، خطای آن نیز به میزان قابل توجهی کمتر خواهد شد. امروزه انواع مترهای باتری دار را در کلاس های مختلف می توانید مشاهده نمایید.

این پایان کار نیست و هنگام خرید متر باتری دار باید کلاس ایمنی آن را نیز در نظر بگیرید. با توجه به اینکه مترها امروزه در زمینه های کاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، با کلاس های ایمنی مختلف روانه بازار می شوند. کلاس ایمنی را با واحد IP نشان می دهند. هر اندازه که درجه حفاظتی IP بیشتر باشد، یعنی اینکه شما می‌توانید از این متر در شرایط کاری سخت تر نیز استفاده نمایید. در واقع کلاس ایمنی به شما نشان می‌ دهد که حفاظت این محصول در برابر نفوذ آب، رطوبت و ذرات گرد و غبار چگونه خواهد بود.

خرید متر باتری دار

محدوده اندازه گیری متر

یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید متر باطری دار باید در نظر بگیرید، محدوده اندازه گیری آن است. با توجه به نیازی که دارید باید حداکثر و حداقل محدوده اندازه گیری را برای خرید این ابزار مد نظر داشته باشید. با توجه به اینکه امروزه انواع متر با طول پایین و زیاد در بازار عرضه می شوند، متناسب با زمینه کاری خود انتخابی دقیق انجام دهید.

نوع باتری متر

باتر هایی که در ساخت متر باتری دار به کار می روند، متفاوت خواهند بود. امروزه انواع مترهای لیزری را می توانید با باتری های مختلف در بازار مشاهده نمایید. معمولا باتری قلمی را برای ساخت متر لیزری مورد استفاده قرار می دهند. در عین حال برخی از مترهای لیزری با بهره‌ مندی از باتری شارژی می‌ توانند انتخابی کاربردی باشند. نوع باتری که برای ساخت این مدل به کار گرفته می‌شود، از جنس لیتیوم-یون بوده و می توانید چندین مرتبه آنها را شارژ نمایید. علاوه بر این میزان کارکرد باتری در متر باطری دار نیز باید در خرید این ابزار اندازه گیری مد نظر قرار گرفته شود. به عنوان مثال مترهای لیزری که توسط برند استبیلا روانه بازار می شوند، با باتری قلمی فعالیت خود را انجام می دهند. این مترها تا ۵ هزار بار قابلیت استفاده خواهند داشت. در طرف مقابل با خرید متر لیزری از نوع باتری شارژی می توانید تا ۲۵ هزار مرتبه روی به اندازه گیری با استفاده از آن بیاورید.

متر باطری خور

خرید متر باتری دار

متر باتری دار از جمله تجهیزات اندازه گیری به شمار می رود که این روزها در حوزه های کاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال خرید متر باطری دار هستید، سعی کنید چند فاکتور را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال یکی از مهمترین موارد برای خرید این ابزار اندازه گیری، بررسی نوع باتری آن است. همانگونه که بیان شد برخی از مترهای باطری دار به گونه‌ ای طراحی می‌شوند که فعالیت خود را با استفاده از باتری قلمی انجام می دهند. این مترها پس از مدتی نیاز به تعویض باتری خواهند داشت. در طرف مقابل چندین برند انواع مترهای لیزری را با باتری شارژی در دسترس شما قرار خواهند داد. سعی کنید با توجه به نیازی که دارید و میزان استفاده ای که از متر خواهید داشت، انتخاب خود را انجام دهید.

قیمت متر باطری دار

قیمت متر لیزری یا باطری دار نسبت به مترهای معمولی بیشتر است. با توجه به ویژگی‌ های بی‌ نظیری که این مدل از مترها دارند، باید برای خرید آن هزینه‌ های بیشتری پرداخت نمایید. در عین حال فاکتورهای مختلفی در اعلام قیمت متر باطری دار تاثیرگذار هستند. استاندارد به کار رفته در ساخت این متر و همچنین برند تولید کننده را می توان از جمله مواردی در نظر گرفت که در قیمت نهایی محصول تاثیر خواهند گذاشت. در طرف مقابل با توجه به محدوده اندازه گیری متر، قیمت آن اعلام می‌ شود. هر اندازه محدوده بیشتری در استفاده از متر برای اندازه گیری در اختیار داشته باشید باید هزینه های بیشتری پرداخت کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    فاطمه :
    7 ماه پیش

    خیلی عالی بود اولین تجربه خرید از شمارو داشتم و واقعا خرسندم دست مریزاد

  2. blank
    فاطمه :
    7 ماه پیش

    خیلی عالی بود اولین تجربه خرید از شما داشتم و هم کیفیت هم پاسخگویی عالی بود

  3. blank
    عزت اله :
    7 ماه پیش

    خیلی معرکه بود اولین تجربه خرید از شما داشتم و هم کیفیت هم پاسخگویی عالی بودش