ترازو آشپزخانه وسیله ای برای زنان دقیق آشپز

ترازو آشپزخانه، وسیله ای برای زنان دقیق آشپز

آشپزی از جمله امور مورد علاقه هر بانویی است که از آن به عنوان لذت یاد می‌کنند. اما اگر از آن دسته بانوانی هستید که به آشپزی با دید جدی‌تر نگاه می‌کنند یا قصد دارند نان و شیرینی در خانه بپزند باید به مقدار دقیق مواد اولیه توجه بسیار زیادی کنید. یک آشپز واقعی می‌تواند با استفاده دقیق از مقدار اولیه و بررسی نسبت مواد اولیه  تفاوت بزرگی میان یک غذای متوسط و عالی ایجاد می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت که وجود یک ترازو آشپزخانه خوب یکی از واجبات هر آشپزخانه است.

ترازو آشپزخانه وسیله ای برای زنان دقیق آشپز

ترازوی دیجیتال بهتر است یا ترازوی آنالوگ؟

یکی از تصمیماتی که باید پیش از خرید باید به آن توجه کرد؛ انتخاب ترازو آشپزخانه از میان دو نوع دیجیتال و آنالوگ است. به طور کلی ترازوی آنالوگ که به آن مکانیکی نیز گفته می‌شود دارای یک فنر داخلی بوده که با استفاده از یک عقربه چرخان وزن را بر روی صفحه ترازو نمایش می‌دهد. این سبک از ترازو دارای یک سینی بزرگ بوده و گزینه مناسبی برای اندازه‌گیری موادی با مقادیر بالا و سنگین هستند. اما این ترازوها دقت نسبتا کمتری نسبت به اندازه‌های مدل‌های دیجیتال دارد.

ترازوی دیجیتال یا الکترونیک با کمک باتری کار خود را انجام می‌دهند و در نهایت وزن مواد را برروی یک صفحه نمایش دیجیتالی نمایش خواهد داد. در برخی از مدل‌های ترازوی دیجیتال امکانات بیشتری وجود داشته؛ به طور مثال برخی از این ترازوی‌های دیجیتال قابلیت ذخیره اطلاعات را دارند.

اکثر ترازو‌های آشپزخانه موجود در بازار برای اندازه گیری وزن مواد اولیه آشپزی مناسب هستند و چگونگی کار با آن‌ها بسیار ساده است. اگر به دنبال ترازوهای آشپزخانه ساده و بدون تنظیمات خاص هستید که نیازی به باتری نیز نداشته باشند؛ بهتر است سراغ مدل آنالوگ ترازوهای آشپزخانه بروید. اما اگر دقت مواد اندازه گیری شده برای شما بسیار مهم است ترازو آشپزخانه دیجیتال گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

blank

حساسیت این ترازو آشپزخانه چقدر بوده و تا چه وزن از مواد را می‌ تواند تحمل کند؟

برای اطلاع از اینکه چه ترازویی با چه میزان ظرفیت و حساسیتی مورد نیاز شما است باید به این موضوع توجه داشته باشید که بیشتر وزن چه مواد غذایی را اندازه گیری می‌کنید. در برخی از ترازوهای آشپزخانه حساسیت بسیار بالا بوده که آن‌ها را برای اندازه گیری مواد مواد غذایی با وزن کم نظیر ادویه جات و مغزها بسیار مناسب است و دارای حداکثر ظرفیت قابل اندازه گیری 500 گرمی هستند.

نوعی دیگر از ترازو آشپزخانه نیز وجود دارد که ظرفیت اندازه گیری مواد غذایی با حداکثر وزن 10 کیلوگرم را دارد و برای اندازه گیری مواد غذایی حجیم مانند گوشت بسیار مناسب هستند؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید به قصد خرید خود توجه کنید. همچنین به مقداری که توسط شرکت تولید کننده با عنوان حداکثر ظرفی قابل اندازه گیری اعلام شده توجه لازم را داشته باشید.

ترازو آشپزخانه وسیله ای برای زنان دقیق آشپز

دقت اندازه گیری ترازو آشپزخانه چقدر است؟

دقت اندازه گیری که در فیزیک به آن خطای اندازه‌گیری نیز گفته می‌شود به معنی اختلاف احتمالی موجود میان مقدار واقعی وزن چیزی که قرار است اندازه گرفته شود با مقدار وزنی است که در ترازو نمایش داده می‌شود. خطای اندازه‌گیری در برخی از مدل‌های این ترازوها یک تا چند دهم بوده و در بعضی از مدل‌های دیگر این خطا تا 50 گرم و بیشتر نیز می‌رسد. در صورتی که میزان خطای موجود در اندازه گیری برای شما اهمیت دارد باید به دقت اندازه‌گیری لحاظ شده بر روی کارتن وسیله توسط شرکت سازنده آن توجه داشته باشید.

blank

ترازو آشپزخانه دارای چه کاربردهایی است؟

ترازوهای آشپزخانه دارای کابردهای بسیار زیادی هستند که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

نتایج دقیقی را به ما نمایش می دهند

آشپزی همان قدر که می‌تواند نیازها را برطرف کرده و لذت بخش باشد به نوعی علم نیز است و مانند هر علم دیگری نیاز به اندازه گیری دارد. بسیاری از ما برای اندازه گیری به روش قدیمی اندازه گیری با لیوان بسنده می‌کنیم اما این سبک از اندازه گیری موجب ایجاد نتایج متفاوت در انتهای کار خواهد شد.

اگر اندازه گیری ما براساس لیوان‌های کلاسیک باشد؛ مثلا از یک فنجان برای اندازه گیری آرد استفاده کنیم (که وزن آن 4.25 اونس است) می‌تواند به اندازه یک اونس یا بیشتر جا داشته باشد. اما اگر همین اندازه گیری را به شکل اشتباهی انجام دهید و این اشتباه را در دستورالعملی دشوار مانند سوفل شکلات مرتکب شوید؛ به احتمال بسیار زیاد نتیجه کار شما اشتباه و سوفل شما فرو ریخته خواهد شد؛ بنابراین بهتر است به جای اعتماد به روش‌های قدیمی با ترازو آشپزخانه، آشپزی کنید.

در پخت غذا مدیریت می شود.

افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند به خوبی با اندازه گیری انواع مواد غذایی آشنایی دارند. وعده در واقع همان چیزی است که در برچسب‌های غذایی ذکر می‌شود و مواد غذایی را شامل می‌شود که کارشناسان به شما توصیه می‌کنند. اندازه گیری در وعده نیز برای بسیاری کار سردرگم کننده به حساب می‌آید اما در واقعیت افراد می‌توانند با کمک ترازو آشپزخانه به راحتی اندازه هر نوعی از مواد غذایی را اندازه گیری کنند تا بتوانند به راحتی کالری آنها را بشمارند.

با ترازو آشپزخانه در زمان خود صرفه جویی کنید.

مسلما کار با لیوان و فنجان و روش‌های قدیمی در حین درست کردن یک غذا با دستورالعملی بسیار پردردسر سخت خواهد بود؛ بنابراین استفاده از ترازو به شما کمک خواهد کرد تا نه تنها نیازی به قاشق و لیوان نباشد بلکه زمان کمتری برای تمیز کردن صرف شود و لذت آشپزی نیز افزایش یابد.

ترازو آشپزخانه وسیله ای برای زنان دقیق آشپز

ترازوهای آشپزخانه، وسیله‌ای ضروری برای بانوان

ترازو آشپزخانه شاید از دید بسیاری از افراد وسیله‌ای غیر ضروری و حتی اضافی به شمار آید اما همین وسیله می‌تواند در بسیاری از مواقع کمک کند تا با اندازه‌گیری غذای شما دچار مشکل نشود. زیرا روش‌های قدیمی در بسیاری از موارد پاسخگو نیست و باعث می‌شود با به کار گیری نادرست مواد غذایی، غذا باب میل شما نباشد. بنابراین ترازو آشپزخانه می‌تواند وسیله کاربردی نیز بوده که از بروز مشکل در آشپزی نیز جلوگیری کند.

ارسال دیدگاه