ترمیم و نوسازی کلینیک دندانپزشکی

ترمیم و نوسازی کلینیک دندانپزشکی

خوب است بدانید که نه تنها تخصص و تجربه یک دندانپزشک مهم است بلکه عوامل مهم دیگر و اثرگذارتری نیز در این زمینه اهمیت دارند. یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکات در یک دندانپزشکی مربوط به محیط کلینیک می باشد که قادر است چشم انداز خیلی خوبی را در نظر بیماران به وجود بیاورد. با ما همراه باشید تا نکات و مواردی را که در مورد چیدمان و نوسازی کلینیک دندانپزشکی می بایست انجام دهید را برایتان توضیح دهیم.

قسمت های گوناگون ترمیم و نوسازی کلینیک دندانپزشکی

به طور کلی باید بگوییم که فضای داخلی یک کلینیک دندانپزشکی را می توان به دو دسته تقسیم کرد، که در ادامه توضیح خواهیم داد.

اتاق انتظار: اتاق انتظار در یک کلینیک مکان انتظار بیماران مطب می باشد و این مکان اصلی ترین بخش برای یک طراحی چیدمان و یا ترمیم و نوسازی است، علت این کار مربوط به عمل انتظار بیماران می باشد. در حقیقت افراد و مراجعه کنندگان پس از گذشت زمانی از منتظر ماندن بی حوصله شده و سعی می کنند با نگاه کردن به اطراف و فضا و محیط سرگرم شوند. چنانچه این محیط اطراف به خوبی چیدمان شده باشد هم برای بیماران حس خوب ایجاد می کند و هم در زمان انتظار برای افرادی که بار اول به کلینیک رفته اند احساس اعتماد و اعتبار به وجود می آورد.

ترمیم و نوسازی کلینیک دندانپزشکی

اتاق معاینه: قسمت دومی که می بایست به آن دقت کنید اتاق معاینه کلینیک است، پیش نیازهای طراحی و نوسازی این محیط در مقایسه با محیط پذیرش به طور کلی فرق دارد و موردی که می بایست در چیدمان و نوسازی اتاق معاینه به آن دقت کرد به احساس آرامش و تمیزی محیط اتاق بستگی دارد.

با ما همراه باشید تا پیش نیاز ها و موارد تاثیرگذار در چیدمان و نوسازی کلینیک دندانپزشکی را بریتان توضیح دهیم.

نکات با اهمیت و اثر گذار در ترمیم و نوسازی کلینیک دندانپزشکی

همانگونه که بیان کردیم در زمینه چیدمان و دکوراسیون و نوسازی کلینیک دو قسمت مهم وجود دارند که برای هر قسمت موارد و پیش نیازهایی وجود دارد و با رعایت این موارد قادر می باشید تا کلینیک مورد نظر خود را متحول و جذاب نمایید.

موارد مختص به ترمیم و نوسازی اتاق انتظار در کلینیک دندانپزشکی

1) رنگ اتاق

باید بدانید که رنگ کلی اتاق انتظار از نکاتی می باشد که در صورت اجرا درست آن خواهید توانست به سرعت و با هزینه کم تغییرات بسیاری را در شکل کلی اتاق ایجاد کنید و به آن جلوه دهید.

به کار بردن رنگ و یا کاغذ دیواری های ویژه و رنگی در اتاق در مقایسه با استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری با زمینه سفید جذابیت و تاثیر بیشتری در نمای اتاق ایجاد می کند، بنابراین سعی کنید تا با انتخاب بهتر باعث ایجاد محیطی ویژه و چشم نوازی در قسمت اتاق انتظار شوید.

سعی کنید تا رنگی آرام بخش و تسکین دهنده در قسمت اتاق انتظار انتخاب نمایید. به کار بردن رنگ های تسکین دهنده موجب کم شدن استرس و اضطراب بیماران به خصوص کودکان می شود.

ترمیم و نوسازی کلینیک دندانپزشکی

2) انتخاب مبلمان

در بازسازی مطب پس از رنگ اتاق می بایست به مبلمان و انتخاب درست آن توجه فرمایید. به کار بردن مبلمان و صندلی های مناسب و به علاوه سازگار با کل اتاق از لحاظ طراحی و رنگ می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی زیبایی اتاق انتظار داشته باشد.

اگر می خواهید به نوسازی کلینیک دندانپزشکی بپردازید می بایست هم ترمیم مطب پرداخته و هم نحوه دکوراسیون مبلمان و صندلی ها را مد نظر داشته باشید.

3) نحوه نورپردازی

زمانی که هدف به وجود آوردن محیطی آرام و بدون تنش و اضطراب باشد می بایست به مبحث نورپردازی به صورت ویژه بپردازید.

باید بدانید که نورپردازی در اتاق انتظار با موقعیت ویژه و مواردی که پیش تر به آن اشاره کردیم می بایست به شکل ملایم باشد، به کار بردن نورپردازی با میزان کم هم باعث به وجود آمدن آرامش و کم شدن اضطراب و استرس بیماران می شود و هم موجب جذاب تر شدن محیط این اتاق خواهد شد.

به کار بردن تجهیزات جدید نورپردازی همچون لوسترها و لامپ های جدید هم موجب زیبایی بیشتر اتاق انتظار شده و نمای محیط اتاق را جذاب تر و جدید تر می کند.

4) کف

باید بدانید که همانند دیوار ها، کف اتاق هم به مقدار بسیاری در نظر بیماران به چشم می آید.

جهت بهتر و جذاب تر شدن تصویر کلی و به علاوه جذب آرامش توسط بیماران می بایست کفپوش های طرح چوب به کار برده شوند و در مقابل نباید از کاشی ها با رفلاکس نور بالا و رنگ با زمینه سفید استفاده شود.

پس از به کار بردن کفپوش های طرح چوب قادر می باشید تا از کفپوش هایی با زمینه قهوه ای استفاده کنید.

5) آپشن های اضافه

به کار بردن موارد دیگر در بازسازی اتاق انتظار می تواند تاثیر مثبتی بر روی شکل این قسمت به وجود بیاورد، برای نمونه شما قادر می باشید تا جهت جذاب تر شدن فضای اتاق، یک کتابخانه کوچک با نورپردازی ویژه به وجود بیاورید.

همچنین می توانید پارتیشن های زیبا در اتاق در نظر بگیرید تا قسمت های گوناگون را جدا کرده و شکل و شمایل کلینیک را بهتر و جذاب تر کنید.

به علاوه قرار دادن گل های آپارتمانی هم اثر بسیار خوبی در جذاب کردن محیط اتاق انتظار به وجود می آورد.

از سوی دیگر به کار بردن قاب نقاشی در اتاق انتظار نیز باعث جذب نظر مراجعه کنندگان خواهد شد.

اصولا در کلینیک های های سطح پایین پوسترهای پزشکی دیده می شوند که این کار از لحاظ ظاهری اشتباه است.

موارد مختص به ترمیم و نوسازی اتاق معاینه در کلینیک دندانپزشکی

1) رنگ اتاق

همانگونه که گفتیم نباید در اتاق انتظار از زمینه رنگ سفید استفاده شود ولی در اتاق معاینه می بایست این زمینه به خصوص خود رنگ سفید به مقدار زیاد به کار گرفته شود. اتاق معاینه می بایست بیانگر تمیزی و به دست آوردن اعتماد باشد. به کار بردن کاغذ دیواری با طرح های روشن هم در این طراحی موجب به وجود آمدن احساس تمیزی و اعتماد بیشتر برای بیماران می‌شود. به طور کلی استفاده از رنگ سفید و به کار نبردن کاغذ دیواری طرح‌دار از جمله استانداردترین طرح‌ها جهت دکوراسیون اتاق معاینه می‌باشد.

ترمیم و نوسازی کلینیک دندانپزشکی

2) تجهیزات

باید بدانید که کنسول دندانپزشکی از جمله مهمترین تجهیزاتی می باشد که از همه بیشتر در اتاق معاینه به چشم بیماران می آید، به کار بردن جدیدترین و بهترین تجهیزات که دارای شکل ظاهری زیبایی می باشند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر تمایل دارید بر اساس استاندارد طراحی و بازسازی عمل کنید می بایست برای کنسول رنگ آبی را انتخاب کنید.

3) نورپردازی

همانگونه که بیان کردیم نور پردازی اتاق انتظار در نوسازی کلینیک دندانپزشکی می بایست کم باشد ولی در مقابل اتاق معاینه می‌بایست نورپردازی بالایی داشته باشد. می بایست نورپردازی در این محیط به صورت کامل باشد. به علاوه تا جایی که ممکن است نور طبیعی روز را در اتاق معاینه استفاده نمایید.

4) کف

همانگونه که پیش تر بیان کردیم، زمینه رنگ سفید در اتاق معاینه از اهمیت بالایی برخوردار است و می بایست تا حد امکان از زمینه رنگ سفید به درستی استفاده شود. سعی کنید تا در کف اتاق معاینه سرامیک یا سنگ هایی با زمینه رنگ سفید و یا کرم را به کار بگیرید. سطح کف در قسمت اتاق معاینه هم موجب رفلکس بودن در مقابل نور می شود و هم باعث جذابیت این قسمت خواهد شد.

چنانچه در مورد ترمیم و نوسازی کلینیک دندانپزشکی تجربه و یا پیشنهاد ویژه ای دارید سعی کنید تا در بخش نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا مطالعه کنندگان مقاله از آن ها بهره ببرند.

ارسال دیدگاه