راهنمای کامل نورپردازی در دکوراسیون

راهنمای کامل نورپردازی در دکوراسیون

نورپردازی در دکوراسیون یکی از عناصر مهم به شمار می رود که می توان برای زیبا سازی محیط داخلی از آن کمک گرفت. در واقع برای ایجاد حال و هوای بی نظیر و همچنین نمایش تزیینات می توانید از نورپردازی استفاده نمایید. بکارگیری صحیح این فاکتور شما را یاری خواهد کرد تا علاوه بر اینکه یک سبک خاص و استایل منحصر به فرد را در فضای داخلی به وجود بیاورید، احساس راحتی و امنیت را نیز افزایش دهید.

راهنمای کامل نورپردازی در دکوراسیون

بهره گیری صحیح و استفاده در جای مناسب از نورپردازی موجب می شود که محیط خانه و محل کار را بتوانید درخشان تر از قبل تزیین کنید. نورپردازی به مانند انتخاب رنگ و همچنین خرید اثاثیه و اجناس، تاثیر بی نظیری را برای ایجاد یک دکوراسیون مناسب خواهد داشت. اگر در نورپردازی نتوانید به درستی عمل کنید، سبکی قدیمی و ناجور برای اتاق شما ایجاد می شود. با توجه به اجزای اتاق باید برای نورپردازی در دکوراسیون بتوانید از جدیدترین و بهترین روش ها کمک بگیرید.

انواع نورپردازی در دکوراسیون

برای نورپردازی در دکوراسیون مدل های مختلفی را میتوانید انتخاب نمایید. همانند سبک دکوراسیون و نوع چیدمان لوازم، هر کدام از مدل های نورپردازی در دکوراسیون، ظاهری خاص و منحصر به فرد برای محیط به وجود خواهند آورد.

نورپردازی کلی برای محیط

یکی از روش های نورپردازی در دکوراسیون، استفاده از لوازم مختلف و چراغ های دیوارکوب برای ایجاد فضایی منحصر به فرد خواهد بود. این روش نورپردازی به گونه‌ ای بوده که می تواند جلوه کلی فضا را به بهترین شکل بهبود بخشد. چراغ ها و فانوس ها مثال بی نظیری برای این مدل از نورپردازی هستند.

نورپردازی متمرکز

اگر در نورپردازی داخلی منزل قصد دارید برخی از اجزای معماری را برجسته نشان دهید، نورپردازی متمرکز ایده ای مناسب خواهد بود. گاهی اوقات اشیا گرانقیمت و نقاشی های شگفت انگیز را قصد دارید بیشتر نشان دهید. استفاده از آباژور و لامپ های هالوژن می تواند برای ایجاد نور متمرکز تاثیر بسزایی داشته باشد. اگر یک اثر هنری در خانه دارید یا قصد دارید شی گران قیمت خود را در معرض دید قرار دهید، نورپردازی متمرکز را به شما توصیه می کنیم.

نورپردازی متمرکز

نورپردازی دکوراتیو

یکی از روش های نورپردازی در دکوراسیون، استفاده از مدل دکوراتیو است. این روش نورپردازی که بیشتر آن را به عنوان یک روش تزئینی در نظر می گیرند امروزه با استقبال بالایی مواجه شده و بخش زیادی از افراد روی به بهره گیری از آن می آورند. چراغ های آویزان به عنوان مهم ترین گزینه ها برای نورپردازی دکوراتیو شناخته می‌شوند. گاهی اوقات می توان بخش خاصی از منزل مانند اطراف میز ناهارخوری را زیباتر نشان داد. این مدل نورپردازی را می‌توانید در این شرایط انتخاب نمایید.

سایر روش های نورپردازی در دکوراسیون

مواردی که عنوان کردیم تنها برخی از روش‌های نورپردازی در دکوراسیون هستند. استفاده از روش نور مخفی نیز به شما برای ایجاد فضای شیک کمک خواهد نمود. گاهی اوقات در مناطق خاص نیاز است که از نورپردازی کاری کمک بگیرید.

تغییر نورپردازی بر دکوراسیون داخلی

از جنبه های مختلف می توان تاثیر نورپردازی در دکوراسیون را مورد بررسی قرار داد. همان‌گونه که عنوان کردیم به مانند خرید لوازم منزل می توانید از نورپردازی برای زیباتر نشان دادن بخش های مختلف خانه و محیط کاری خود کمک بگیرید.

مدیریت بهتر رنگ ها

اگر به صورت صحیح از نورپردازی در محیط خانه استفاده کنید، تاثیر رنگ ها را می توانید بیش تر نمایید. همانگونه که می دانید رنگ های تیره فضای داخلی منزل را تنگ و کوچک تر نشان خواهند داد. در طرف مقابل رنگ روشن به شما کمک می کند تا حجم فضا را بیشتر نشان دهید. استفاده از نورپردازی این امکان را می‌دهد تا بتوانید فضای محیط خود را بر اساس خواسته و با توجه به نوع رنگ ها مدیریت نمایید.

نورپردازی جهت دار

همانگونه که عنوان کردیم نورپردازی در دکوراسیون را به روش های مختلف می توان انجام داد. نورپردازی خطی که یک روش برای نورپردازی برجسته و موضعی است، به شما کمک می کند تا بتوانیم بخش های خاصی از محیط داخلی منزل خود را بیشتر در معرض دید بگذاریم. گاهی اوقات یک تابلو یا گلدان گران قیمت را در ورودی خانه قرار می دهید. استفاده از نورپردازی موضعی و نورپردازی خطی به شما کمک می کند تا به خواسته خود در این زمینه دست پیدا کنید.

کارکرد و نقش نورپردازی در دکوراسیون

اگر بخواهیم یکی از مهم‌ ترین نقش‌های نورپردازی در دکوراسیون را نام ببریم باید به سراغ کار کرد و تاثیر آن برویم. در واقع با نورپردازی هدفدار می توانید از هدر رفت برق نیز جلوگیری نمایید. به عنوان مثال لوسترها از جمله لوازم دکوراسیون به شمار می روند که می توانند تاثیر بسزایی در زیباسازی محیط داشته باشند. استفاده از لوستر در مکان مناسب این امکان را می‌دهد تا بتوانید زیبایی دکوراسیون را دوچندان کنید. با نورپردازی دقیق و هدفدار قادر هستید علاوه بر زیبا سازی دکوراسیون داخلی، از هدررفت انرژی در مکان هایی که نیاز ندارید نیز به خوبی جلوگیری نمایید. یک استایل روشنایی می تواند توجه هر فرد را به خود جلب می کند.

زیبا نشان دادن فضا

کاربرد نور در دکوراسیون بسیار متنوع است. از نور مصنوعی و طبیعی می‌توانید کمک گرفته و خطای دید ایجاد کنید. امروزه علاوه بر نور مصنوعی به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی سعی بر آن می‌شود که نور طبیعی را نیز بخش‌های تاریک منزل هدایت کنند. چنانچه اتاق شما از نور کافی بهره نبرد، کوچک و تنگ تر به نظر خواهد رسید. علاوه بر این وسایل مختلف مانند مبل، میز و صندلی را نیز می توانید به بهترین شکل کنار هم چیده تا اتاق را بزرگتر نشان دهید. یک اتاق کم نور زیبایی به مراتب کمتری از اتاق هایی که با نور هدف‌دار تقسیم می‌شوند خواهد داشت.

زیبا نشان دادن فضا

نحوه نورپردازی در بخش های مختلف منزل

برای نورپردازی در دکوراسیون باید شرایط محیطی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال هنگامی که قصد نورپردازی در اتاق نشیمن، آشپزخانه و یا اتاق خواب را دارید با توجه به نوع کاربری محیط بهتر است بهترین روش را انتخاب نمایید. اگر برای غذاخوری قصد دارید از نورپردازی استفاده نمایید، ساده ترین مدل را برای این بخش از منزل برگزینید. استفاده از چراغ بزرگ و یا لوستر می تواند بر روی میز ناهار خوری فضایی بی نظیر ایجاد کند.

ایجاد روشنایی در آشپزخانه مقداری پیچیده‌تر است. سعی کنید که محوطه را به خوبی در نظر گرفته و در زیر کابینت نیز از نورپردازی کمک بگیرید. اتاق خواب نیز به عنوان یکی از بخش‌های مهم منزل باید با دقت بالا نورپردازی شود. وسایل دیگر خانه مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز معمولا به سادگی امکان نورپردازی دارند.

ارسال دیدگاه