درباره درجه باد یا فشار سنج و باد خالی کن بیشتر بدانید

درباره درجه باد یا فشار سنج و باد خالی کن بیشتر بدانید

درجه باد به عنوان یکی از ابزار نوین به جای استفاده از روش های سنتی برای تنظیم باد در وسایل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای عملکرد بهینه خودرو، استفاده از موارد مختلف می تواند کاربردی باشد. یکی از موثرترین موارد که همواره موجب افزایش طول عمر لاستیک ها و بهینه کردن عملکرد خودرو می ‌شود تنظیم باد خواهد بود. تنظیم باد با استفاده از درجه باد به شکل دقیق و متناسب با شرایط مد نظر انجام می پذیرد. در اختیار داشتن درجه برای تنظیم باد به شما کمک می کند تا میزان فشار باد را بر روی درجه استاندارد قرار دهید.

درباره درجه باد یا فشار سنج و باد خالی کن بیشتر بدانید

اهمیت تنظیم درجه باد به گونه ‌ای است که راننده باید هرچند وقت یک بار میزان باد لاستیک و فشار آن را چک کرده و دقت لازم را در تنظیم آن به خرج دهد. شرایط مختلف می تواند در تنظیم باد اثر گذار باشند. توجه داشته باشید که کم یا زیاد بودن میزان باد می تواند موجب ایجاد مشکلاتی مانند افزایش مصرف سوخت، سفت شدن فرمان، افزایش استهلاک و پنجری را در پی داشته باشد.

درجه باد چیست؟

درجه باد یا باد خالی کن به عنوان یکی از وسایل کاربردی برای تنظیم باد لاستیک ها خصوصاً در سفرهای آفرودی محسوب می ‌شود. به هنگام مسافرت و استفاده در شرایط مختلف از ماشین ها کم کردن باد لاستیک ها و تنظیم کردن آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. همانگونه که می ‌دانید تخلیه باد با استفاده از سوپاپ بسیار وقت ‌گیر خواهد بود.

علاوه بر اینکه استفاده از یک دستگاه تنظیم درجه باد در مشاغلی مانند آپاراتی و فروش کپسول های اکسیژن اهمیت بالایی دارد، می توان گفت برای مصارف خانگی نیز به جهت تنظیم باد لاستیک های خودرو همواره استفاده از این دستگاه توصیه می شود. امروزه دستگاه های درجه تنظیم باد و فشار سنج در مدل های مختلف مانند عقربه ای و دیجیتالی در دسترس شما قرار دارند.

اهمیت استفاده از درجه باد

همانگونه که عنوان شد زیاد بودن میزان باد در وسایل مختلف می ‌تواند تبعاتی برای وسیله و خودرو مد نظر داشته باشد. علاوه بر ایجاد مشکلات فنی وسایل بادی، خودرو و سایر وسایل نقلیه ممکن است با کاهش یا افزایش میزان باد لاستیک ها خطرات جبران ناپذیری برای افراد ایجاد کند. از جمله این خطرات می ‌توان به کاهش تعادل خودرو و افزایش فشار جهت هدایت خودرو در ناهمواری ها اشاره کرد. شرایطی که می تواند احتمال بروز حادثه را چندین برابر افزایش دهد.

blank

عوامل موثر بر تغییر در میزان باد لاستیک های ماشین

همانگونه که عنوان کردیم عوامل مختلفی می ‌توانند در تنظیم باد لاستیک های ماشین تاثیر گذار باشند. شرایطی که موجب می ‌شود استفاده از یک درجه برای تنظیم باد و باد خالی کن به عنوان یک اصل مهم همواره مد نظر قرار گیرد. رانندگی بر روی ناهمواری و جاده های نامناسب می ‌تواند موجب برهم زدن میزان باد لاستیک خودروها شود. علاوه بر این طی کردن مسافت طولانی نیز امکان تغییر در میزان باد لاستیک های خودرو را به همراه دارد.  برخی شرایط دیگر نیز در بر هم خوردن میزان باد لاستیک خودروها می توانند اثر گذار باشند. دمای هوا از جمله شرایطی است که همواره در میزان باد لاستیک خودروها تاثیر فراوان دارد.

با این شرایط بهترین کار در اختیار داشتن یک درجه باد برای تنظیم میزان باد لاستیک ها به سطح مطلوب خواهد بود.

کاربرد درجه باد

همانگونه که عنوان کردیم درجه به عنوان یکی از ابزار آلات بادی و کاربردی در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرد. برای امور مختلف استفاده از درجه تنظیم باد می تواند کاربرد فراوان داشته باشد. امروزه برای تنظیم باد لاستیک های ماشین، تنظیم خروجی باد کپسول های اکسیژن، استفاده در پنجره گیری ها و همچنین کپسول های حاوی مواد گازی، بهره مندی از یک درجه باد امری ضروری محسوب می شود.

برای استفاده از این جز از ابزار آلات، درجه باد را با استفاده از شلنگی که روی آن است به کمپرسور وصل می کنیم. به هنگام شروع به کار کمپرسور، عقربه های موجود در دستگاه چرخش درآمده و میزان دقیق باد را نشان خواهد داد.

ویژگی های درجه باد مناسب

چنانچه قصد خرید یک دستگاه درجه تنظیم باد را دارید باید ویژگی های آن را بررسی نمایید. دستگاه درجه تنظیم باد با کیفیت بالا باید مقاومت مناسبی در برابر خم شدگی داشته باشد. علاوه بر این امروزه انواع دستگاه ها در اختیار مصرف کننده قرار می ‌گیرند. با این حال تمام این دستگاه ها نمی توانند میزان فشار باد را به شکل دقیق نمایش دهند. خرید دستگاهی که میزان فشار باد را به دقت بالا اندازه گیری می کند از نکات مهم محسوب می ‌شود. بهره ‌مندی دستگاه درجه باد از بدنه ای انعطاف پذیر و شلنگی با مقاومت بالا نیز از نکاتی است که همواره مد نظر قرار می ‌گیرد. نکات دیگری نیز در خرید یک دستگاه درجه باد با کیفیت بالا بررسی می شوند.

blank

خرید دستگاه درجه باد با کیفیت بالا

چنانچه قصد خرید دستگاه درجه تنظیم باد یا فشار سنج با کیفیت بالا را دارید ویژگی ‌های عنوان شده را همواره مد نظر قرار دهید. با این حال توجه به حداکثر فشار قابل اندازه گیری توسط دستگاه درجه باد که می ‌تواند میزان متفاوتی داشته باشد از نکات مهم در خرید این دستگاه محسوب می شود.

بسته به شرایط مورد استفاده و نیاز کاربران خرید دستگاه با مقاومت بالا و بدنه ای انعطاف پذیر از دیگر نکاتی است که به دقت بررسی می شود.

ارسال دیدگاه