کاربرد و ویژگی های موتور برقی یا ژنراتور بنزینی

کاربرد و ویژگی های موتور برقی یا ژنراتور بنزینی

ژنراتور بنزینی یا موتور برق بنزینی یکی از پرکاربردترین موتور برق های مورد استفاده در صنایع مختلف محسوب می شود. با توجه به این که سوخت مورد استفاده جهت راه اندازی این ژنراتور همواره در دسترس شما قرار دارد، استفاده از ژنراتور بنزینی نسبت به سایر ژنراتورها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر این قابل حمل بودن این موتور برق و سهولت در حمل و نقل آن نیز بر دلایل محبوبیت این نوع ژنراتور افزوده است.

هنگامی که قصد انتخاب و خرید ژنراتور را دارید در نخستین گام شما باید توان مورد نیاز خود را از یک ژنراتور بررسی نمایید. به عنوان مثال امروزه انواع ژنراتورها برای کار در کارگاه های کوچک مانند جوشکاری با قدرت بالا، وزن کم و حجم مناسب طراحی و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند. در کنار کار برای مصارف صنعتی و تجاری امروزه ژنراتورهای بنزینی به دلیل در دسترس بودن سوخت و قابل هم بودن آن ها به شکل گسترده در مساجد و هیئت ‌های مذهبی مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

ژنراتور چیست

ژنراتور چیست؟

گاهی اوقات با شرایطی مواجه می شویم که قابلیت اتصال به جریان برق شهری برای ما وجود ندارد به همین منظور استفاده از ژنراتور به بهترین شکل می‌ تواند نیروی الکتریسیته مورد نیاز ما را تامین کند. ژنراتور وسیله ای مفید جهت تولید نیروی برق و الکتریسیته با استفاده از مصرف سوخت هایی مانند بنزین و گازوئیل محسوب می شود.

ژنراتورها در اشکال الکتریکی و فیزیکی و به منظور کار در شرایط مختلف در دسترس قرار دارند. این وسیله انرژی مکانیکی منابع بیرونی دریافت می کند را با به انرژی الکتریکی با ولتاژ مناسب تبدیل می کند.

امروزه سوخت مورد نیاز این دستگاه با استفاده از گاز بنزین و گازوئیل تامین می شود. هر کدام از ژنراتورهای طراحی شده با توجه به قابلیت هایی که دارند می توانند جهت کار در شرایط مختلف گزینه مناسب باشند. ژنراتور بنزینی نسبت به ژنراتور های گازوئیلی و گازی عملکرد بهتری برای شما خواهند داشت.

کاربرد ژنراتور

ژنراتور بنزینی و ژنراتورها با کاربری های مختلف به شما ارائه می شوند. با این حال از مهمترین کاربردهای استفاده از موتور برق یا ژنراتور می توان جهت راه اندازی سیستم های امنیتی در مراکز مهم اشاره کرد. علاوه بر این امروزه به شکل گسترده در هیئت های مذهبی و مساجد ژنراتور استفاده می‌ شود. از دیگر کاربردها و مصارف ژنراتور می توان به استفاده در ویلاها، استفاده در بیمارستان ها، بانک ها، دیتاسنترها، مصارف خانگی، کارخانه ‌ها، کارگاه عملیات امداد و نجات و همچنین برق رسانی به پمپ های آب اشاره کرد.

ویژگی های ژنراتور بنزینی

ویژگی های ژنراتور بنزینی

از جمله ویژگی ها و مزایای استفاده از موتور برق بنزینی می توان به هزینه تعمیر و نگهداری پایین آن در مقایسه با سایر ژنراتورها اشاره کرد. طراحی این نوع موتور برق به گونه ‌ای است که به راحتی می توان آنرا تعمیر نمود. علاوه بر این در مقایسه با سایر ژنراتورها ژنراتور بنزینی دارای طول عمر بالاتری خواهد بود.

ساختار موتور برق بنزینی به گونه ‌ای است که برای مصارف خانگی و همچنین استفاده در صنایع کوچک ایده آل ترین گزینه محسوب می شود. از دیگر ویژگی ها و مزایای این ژنراتور می توان به هزینه خرید پایین در نسبت به سایر موتور برق اشاره کرد.

مقایسه ژنراتور بنزینی و دیزلی یا گازوئیلی

همانگونه که عنوان شد هر کدام از ژنراتورهای موجود دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. با این حال مقایسه ژنراتور بنزینی و دیزلی نشان می دهد که استفاده از موتور برق بنزینی می ‌تواند مزایایی برای شمال نسبت به نوع دیزلی در پی داشته باشد.

در مقایسه با موتور برق های دیزلی استفاده از موتور برق بنزینی کمترین سر و صدا را برای شما تولید می کند. معمولاً میزان صدای که ژنراتور بنزینی تولید می کند بین ۶۵ تا ۷۵ دسی بل است. البته توجه داشته باشید اندازه توان موتور برق بالاتر روند نسبت صدای آن نیز افزایش خواهد یافت.

از دیگر تفاوت های موتور برق بنزینی و موتور برق دیزلی می توان به ابعاد کوچک و سهولت در حمل ژنراتور بنزینی اشاره کرد. طراحی ژنراتور بنزینی به گونه‌ ای است که به راحتی می‌ توان آن را برای مصارف مختلف جابجا نمود. چنانچه شرایط کاری شما به گونه ‌ای است که نیاز به جابجایی گسترده ژنراتور دارید، گزینه مناسب برای شما موتور برق بنزینی خواهد بود.

از دیگر تفاوت های ژنراتور بنزینی و موتور برق های دیزلی می ‌توان به قیمت مقرون به صرفه موتور برق بنزینی اشاره کرد. به صرفه بودن این ژنراتور موجب شده که امروزه پرفروش ترین موتور برق در بازار، موتور برق های بنزینی به حساب بیایند.

در نگاه اول قیمت بنزین شاید نسبت به گازوئیل برای سوخت موتور برق بیشتر به نظر می ‌آید. از آنجا که تهیه بنزین نسبت به تهیه گازوئیل در شهرها و روستاهای مختلف آسان تر به نظر می رسد، با این حال با توجه به در دسترس بودن این سوخت گزینه ای مناسب جهت کار در شرایط مختلف خواهد بود.

زمان کارکرد موتور برق بنزینی

زمان کارکرد موتور برق بنزینی

با توجه به توان موتور برق خریداری شده توسط شما میزان عملکرد و زمان استفاده از آن متغیر خواهد بود. با این حال در حالت کلی و به طور میانگین زمان مناسب جهت کارکرد ژنراتورهای بنزینی ۸ ساعت است. البته توجه داشته باشید توان موتور برق نیز تاثیر فراوان در عملکرد و میزان کارکرد آن خواهد داشت.

نکات مهم جهت استفاده از موتور برق بنزینی

چنانچه قصد استفاده از این نوع موتور برق را دارید مهمترین نکته رعایت اصول ایمنی خواهد بود. توجه داشته باشید استفاده از انواع موتور برق ها در فضای بسته می تواند شما را با مشکلاتی نظیر تولید گازهای سمی مواجه کند. شرایطی که موجب می ‌شوند استفاده از این موتور برق ها در فضای باز همواره مد نظر قرار گیرند. علاوه بر این به هنگام کارکرد این ژنراتور از سلامت قطعات مختلف آن اطمینان حاصل نمایید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    ناشناس :
    6 ماه پیش

    عالی بود ممنونم

  2. blank
    ناشناس :
    6 ماه پیش

    خیلی عالی بود