آشنایی با کاربرد قیچی میوه چینی در باغبانی

آشنایی با کاربرد قیچی میوه چینی در باغبانی

قیچی میوه چینی را می توان از پر استفاده ترین و مهم ترین قیچی ها در باغبانی نامید. هنگامی که مشغول به فعالیت در حوزه باغبانی می شوید، باید بتوانید از ابزار آلات کاربردی کمک بگیرید. این ابزار به عنوان وسایل کاربردی شما را یاری می کنند تا برای هرس کردن درختان و همچنین چیدن میوه ها بتوانید از آنها استفاده نمایید. قیچی های باغبانی در واقع با توجه به نوع ساختی که دارند، می توانند برای مرتب کردن درختان، بریدن شاخه ها و اصلاح گیاهان، تهیه قلمه و همچنین چیدن میوه ها کاربردی باشند. به همین علت افرادی که در حوزه باغبانی مشغول به فعالیت هستند، لازم است که در خرید انواع قیچی برای باغبانی بتوانند انتخابی کاربردی داشته باشند.

کاربرد قیچی میوه چینی

انواع قیچی های معروف باغبانی کدامند؟

اگر قصد فعالیت در حوزه باغبانی را دارید، لازم است که تجهیزات کاربردی را خریداری کنید. از جمله مهم‌ ترین ابزار در این زمینه، قیچی های باغبانی هستند. امروزه با هدف نگهداری از درختان و بوته‌ ها و همچنین حرکت کردن آن ها انواع قیچی های باغبانی را می‌ توان در بازار مشاهده نمود. علاوه بر قیچی میوه چینی که به عنوان یکی از مهم‌ ترین ابزار در این زمینه شناخته می شود، قیچی شمشاد زن را می توان در نظر گرفت. در کنار این گزینه ها این روزها با هدف قطع کردن شاخه های اضافه می توان انواع قیچی باغبانی شاخه زن را نیز خریداری کرد. برخی نیز از افراد هنگامی که به دنبال قلمه زدن و پیوند زنی بوته ها هستند، از قیچی های پیوند زنی استفاده می کنند. لازم است که در خرید قیچی باغبانی دست داشته باشید که محصول مقاوم در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی را انتخاب کرده تا در مدت زمان طولانی بتوانید از قابلیت های آن کمک بگیرید.

انواع قیچی های باغبانی

قیچی میوه چینی چیست؟

همانگونه که از نام قیچی میوه چینی پیداست، از ابزار باغبانی به شمار می رود که برای چیدن و برداشت میوه ها از روی بوته ها و درختان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اهمیت استفاده از این ابزار آزاد به شکلی است که می تواند برای برداشت و چیدن انواع میوه های نرم مانند شلیل، انبه، هلو و انجیر به خوبی شما را یاری کند. نوع طراحی و ساخت قیچی های میوه چینی به گونه‌ ای است که به هیچ عنوان به بافت میوه و شاخه‌ های نرم درختان آسیب نمی زند.

انواع قیچی میوه چینی

شاید در نگاه اول گمان کنید قیچی میوه چینی ابزاری ساده بوده که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. با این حال باید بدانید که در عین ساده بودن، قیچی های چیدن میوه دارای انواع مختلفی هستند. با توجه به نوع طراحی، هر کدام می‌ توانند وظایف خاصی بر عهده داشته باشند. در عین حال تمام این ابزار آلات برای هدف خاص یعنی چیدن میوه ها مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر مدل هایی که در بازار وجود دارند، می توان گزینه های زیر را نام برد.

قیچی دسته بلند

یکی از انواع مدل های قیچی میوه چینی، نوع دسته بلند آن خواهد بود. در واقع با توجه به اینکه کاربر گاهی مواقع نیاز دارد که میوه ها را در ارتفاع بالاتر برداشت نماید، دسترسی به این نقاط برای وی مشکل است. به همین علت می تواند از قیچی های دسته بلند استفاده نماید. امروزه می توان دو مدل قیچی های چیدن میوه دسته بلند را در شکل های تلسکوپی و ساده خریداری نمود. نوع طراحی و ساخت مدل ساده به گونه ای است که نمی توان طول دسته را تنظیم نمود.

در طرف مقابل با خرید قیچی میوه چینی دسته بلند از مدل تلسکوپی به راحتی می توانید با توجه به نیازی که دارید و بر اساس اندازه درخت، دسته آن را تنظیم نمایید. فراموش نکنید که قیچی های دسته بلند ساده نسبت به قیچی های دسته بلند تلسکوپی قیمت کمتری دارند.

قیچی دسته کوتاه

برای خرید قیچی میوه چینی می توانید به سراغ مدل دسته کوتاه نیز بروید. برخلاف قیچی دسته بلند نوع طراحی و ساخت این قیچی به گونه‌ ای است که با داشتن دسته کوچک برای چیدن میوه هایی که دارای ارتفاع کمتر هستند و در نزدیکی شما قرار دارند، می توانند کاربردی باشند. برای استفاده از قیچی های دسته کوتاه نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارید. قیمت قیچی میوه چینی دسته کوتاه بسیار مناسب بوده و با استفاده از آن به راحتی می توانید انواع میوه ها را برداشت نمایید.

نحوه نگهداری از قیچی میوه چینی

برای نگهداری از قیچی میوه چینی به مانند سایر قیچی های باغبانی لازم است چند نکته کاربردی را در نظر داشته باشید. با نگهداری اصولی از قیچی چیدن میوه قادر هستید که از این ابزار آلات کاربردی در طولانی مدت استفاده نمایید. قیچی های میوه چینی مقاومت بسیار پایینی داشته و به هیچ عنوان نباید آنها را در برابر رطوبت قرار دهید. علاوه بر این لازم است با هدف جلوگیری از خرابی تیغه های این مدل قیچی باغبانی، پس از هر بار استفاده با هدف جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی به خوبی آن را تمیز نمایید. توصیه ما به شما این است برای جلوگیری از کند شدن تیغه ها پس از هر بار استفاده، روی به روغن کاری آن ها بیاورید.

قیچی شمشاد زن

قیمت و خرید قیچی میوه چینی

قیمت قیچی میوه چینی با توجه به چند فاکتور مشخص می شود. با توجه به اینکه باغداری یک کار بسیار لذت بخش است، افرادی که در حوزه باغداری فعالیت می کنند همواره لحظاتی شاد و لذت بخش را سپری خواهند کرد. اگر قصد دارید بدون آسیب رساندن به شاخه ها، روی به چیدن میوه ها بیاورید، توصیه ما به شما خرید قیچی های میوه چینی خواهد بود.

قیمت قیچی میوه چینی با توجه به کیفیت ساخت و مدل آن مشخص می‌ شود. قیچی های ساده با دسته کوتاه دارای قیمت کمتری نسبت به قیچی دسته بلند خواهند بود. علاوه بر این مدل تلسکوپی نیز به واسطه کاربرد فراوانی که دارد، نسبت به قیچی ساده دارای قیمت بیشتری است.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    فاطمه عرب جعفری :
    7 ماه پیش

    بسیار مفید و کاربردی بود عالی👌