صفر تا صد نکات اره فارسی بر

صفر تا صد نکات اره فارسی بر

همه ما در یک دنیای پر از تکنولوژی زندگی می‌کنیم، که روز به روز فرایندهای جدیدی برای داشتن یک زندگی راحت در حال اجرا و برنامه‌ریزی هستند. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در صنایع زیادی به کار برده می‌شود، برش انواع سطوح مختلف، اعم از سطوح چوبی است. وقتی نام برش سطوح به میان می‌آید، تنها تصویری که در ذهن شما مجسم می‌شود، قطعاً وسیله‌ای به نام اره است، و اینطور نیز هست. اره‌ها نقش مهمی را در صنایع گوناگون برای برش انواع سطوح بازی می‌کنند، که یکی از پرکاربردترین انواع آن‌ها، اره فارسی بر است.

صفر تا صد نکات اره فارسی بر

همه شما با انواع اره‌هایی زیادی آشنا شده‌اید، ولی ممکن از نامی که به روی تک تک آن‌ها گذاشته شده و وظیفه اصلی که به عهده دارند، اطلاع نداشته و تنها تصور شما از اره، بریدن سطوح چوبی و سایر سطوح باشد. در واقع هر یک از انواع اره‌هایی که توسط برند‌های گوناگون طراحی شده‌اند، مختص یک فعالیت خاص می‌باشند. برای نمونه همانطور که نام فارسی‌بر به میان آمد، این اره نیز وظیفه مهمی را به عهده دارد که اکنون قصد داریم راجع به کاربرد مهم اره‌های فارسی‌بر اطلاعات لازم را کسب کنیم.

 طریقه انجام برش اره فارسی بر

از آنجایی که معمولاً اره‌ها به برش سطوح با زاویه 90 درجه می‌پردازند، در برخی از مواقع ما به اره‌ای نیاز داریم که بتواند برش‌های 45 درجه را نیز ایجاد کند، و در برش سطوح چوبی تغییر به وجود آورد. برای نمونه در ساختن قاب عکس برای ایجاد گوشه‌های قاب نمی‌توان از یک اره با برش 90 درجه استفاده کرد. اینجاست که انواع اره فارسی‌بر وارد عمل می‌شوند. به این ترتیب تنها با آزاد کردن قفل میز اره، می‌توان موتور و تیغه را چرخاند و به زاویه دلخواه رساند. در این روش برای انجام برش با زوایای گوناگون می‌توان از چندین متد بهره برد، که به صورت ذکر شده در زیر می‌باشد.

  • برش اریب

در این روش برای برش دادن چوب، همانطور که از نام آن پیداست، می‌توان اره را به سمت چپ یا راست حرکت داد و برش را نسبت به میز تغییر زاویه داد. در این برش زاویه عمودی تیغه تغییر داده شده و معمولا برای نصب قرنیز‌های چوبی در کنج‌های ساختمان این روش به کار برده می‌شود. در برش اریب، اغلب متناسب با شرایط کار، تنها موتور و تیغه حرکت کرده و میز کار ثابت باقی می‌ماند. لازم به ذکر که این شرایط یکسان نیست، و ممکن برش اریب با کج شدن میز کار نیز انجام شود، که این معمولا در زمان استفاده از اره‌های نواری رو میزی یا پایه‌دار صورت می‌گیرد.

صفر تا صد نکات اره فارسی بر

  • برش ترکیبی

همه شما بار‌ها تاج‌های چوبی را در قرنیز‌های سقف دیده‌اید. این تاج‌ها کار‌های پیچیده‌ای هستند که همزمان به وسیله اره فارسی بر و روش اریب انجام می‌شوند. این روش تنها برای انجام کار‌های سخت و دشوار پیاده می‌شود، که به راحتی می‌توان اره را در همه جهات بدون حرکت دادن سطح کار چرخاند. این روش در واقع باعث بهبود در روند کار و سرعت بخشیدن به زمان می‌شود.

انواع اره‌های فارسی بر

به جرئت می‌توان گفت یکی از تأثیر گذار ترین مراحلی که باعث ایجاد یک کیفیت نهایی در روند کار کارگاه‌های چوبی و صنایع چوب می‌شود، برش صحیح قطعات است. از آنجایی که این اره از محبوبیت زیادی در میان صنایع برای برش چوب برخوردار است، در انواع زیادی طراحی شده تا بتوان این فرایندها را به نحو احسنت پیاده کرد، که هر یک از آن‌ها وظیفه خاص خودش را به عهده دارند. برای خرید انواع اره فارسی‌بر ابتدا لازم با آن‌ها آشنا شوید.

  • اره فارسی بر کشویی

این نوع اره به صورتی طراحی شده که به دلیل داشتن ریل، تیغه به راحتی می‌تواند به جلو و عقب به صورت رفت و برگشتی حرکت کند. نکته مهمی که باید راجع به این نوع اره فارسی بر بدانید، این که برای برش قطعات بزرگ به کار برده می‌شود و برای قطعات کوچک‌تر اصلاً انتخاب مناسبی نیست. این اره به دلیل وزن سنگین و بزرگتر بودن، معمولا برای کار‌های حرفه‌ای‌تر انجام می‌شود، و استفاده از آن نیاز به مهارت کافی دارد.

  • اره فارسی بر غیر کشویی

اره‌های فارسی‌بر غیر کشویی، در واقع همان اره‌هایی هستند که در بازار به نام اره‌های فارسی‌بر ثابت شناخته شده‌اند. این اره همانطور که از نام آن پیداست، کاملاً بر خلاف اره‌های کشویی عمل می‌کند. تفاوت اره‌های فارسی‌بر ثابت و کشویی در اصل در حرکت رفت و برگشتی آن‌ها می‌باشد، که در اره کشویی وجود دارد، ولی در اره غیر کشویی وجود ندارد.

این نوع اره معمولاً برای برش‌های کوچک و ساده‌تر به کار برده می‌شود، و برای برش‌های بزرگ مناسب نیست. نکته دیگری که باید راجع به فارسی‌بر ثابت یا همان غیر کشویی بدانید، این که این اره محدودیت دارد و نمی‌توانید هر برشی را به راحتی به وسیله آن پیاده کنید. به این ترتیب در فعالیت‌های به خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صفر تا صد نکات اره فارسی بر

  • اره فارسی بر میزی

در این اره فارسی بر که توسط برند‌های مطرح ساخته می‌شود، معمولاً از یک بُر پشت‌دار یا بدون پشت استفاده می‌شود، که به روی بازو‌های آن میله‌های متحرکی سوار می‌شود، که به راحتی می‌تواند زوایای 45 درجه را متناسب با پروژه شما ایجاد کند. این اره برای انجام برش، قطعه را به روی میز کار به وسیله گیره مخصوص محکم می‌کند، و سپس با تنظیم کردن زاویه، برش را انجام می‌دهد. در هنگام خرید اره فارسی‌بر میزی بهتر به یک برند مطرح مراجعه کنید.

بخش برش قطعات در صنایع مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است، که انجام آن نیاز به آموزش‌های لازم و مهارت کافی دارد. به این ترتیب می‌توانید با تهیه بهترین نوع انواع اره فارسی بر یک مدیریت عالی در کار و حرفه خود داشته باشید، که نتیجه آن موفقیت شما در پیاده‌سازی یک پروژه عالی و بی‌نقص خواهد بود. البته لازم به ذکر که تهیه انواع این اره از برند‌های شناخته شده نیز شرط رسیدن به این موفقیت است.

چطور می‌توانم انواع اره‌های فارسی بر را تهیه کنم؟

در این مقاله به صورت کلی سعی کردیم شما را با انواع اره‌های فارسی بر آشنا کنیم. در صورت تمایل به خرید اره‌های فارسی بر می‌توانید به فروشگاه ابزار نیکو مراجعه کنید و بسته به نوع نیاز و خواسته‌های خود، اره فارسی بر مناسبی را خریداری کنید.

ارسال دیدگاه