معرفی انواع سمباده ها، بررسی سمباده رولی

معرفی انواع سمباده ها، بررسی سمباده رولی

اگر قصد رنگ‌ آمیزی و یا صاف و صیقلی کردن سطوح را دارید باید از تجهیزات مناسب استفاده نمایید. سمباده رولی به عنوان یکی از انواع سمباده ها ساخته شده از کاغذ یا پارچه با جنس مخصوص از سنگ لعل یا سیلیسیوم به بهترین شکل می ‌تواند موجب صاف کردن سطوح مد نظر شما شود. بسته به نیاز شما و کار برای مصارف گوناگون، می توانید سمباده رولی را در ابعاد گوناگون و دسته بندی مشخص انتخاب نمایید.

معرفی انواع سمباده ها، بررسی سمباده رولی

به طور گسترده در فرایند رنگ آمیزی  و برای صاف کردن سطوح می توان از انواع سمباده استفاده نمود. کاغذ سمباده به گونه ‌ای است که به راحتی می تواند به بهترین شکل سطوح را برای چسب کاری صاف کرده و صیقل دهد. متناسب با نیاز شما امروزه سمباده در انواع مختلفی مانند سمباده کاغذی، سمباده پوستاب، سمباده آهن و سمباده ته پوست تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

در مصرف سمباده باید نحوه توزیع دانه ها و مقدار دانه های روی کاغذ یا پارچه را مد نظر قرار داد. بسیاری از سمباده ها با فشردگی خاصی که دارند برای صاف کردن سطوح سخت مانند چوب های درخت گردو مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

سمباده چیست و چه کاربردی دارد؟

در تعریف سمباده می توان گفت که این محصول به عنوان یک کاغذ یا پارچه جهت صاف کردن سطوح به شکل طبیعی و مصنوعی در دسترس کاربران قرار می ‌گیرد. با توجه به سطوح مختلف و سختی آن ها می ‌توان انواع سمباده راه خریداری نمود. دانه های سخت ساینده که بر روی سمباده قرار دارند با استفاده از چسب مخصوص بر روی آن چسبانده می شوند. این دانه ها برای ساییدن وسایل و مواد گوناگونی مانند چوب، فلزات، گچ و سرامیک به بهترین شکل عمل می کنند. برای صاف کردن سطوح خشن و ناصاف به جهت رنگ آمیزی از سمباده استفاده می شود. علاوه بر این چنانچه قصد چسب کردن سطح خاصی را داشته باشید باید با استفاده از سمباده سطوح را به بهترین شکل صاف نمود.

سمباده رولی چیست؟

همانگونه که بیان کردیم سمباده در انواع مختلفی تولید می شود. بسته به شرایط مورد نیاز و تجهیزات مختلف، انواع سمباده می ‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. سمباده رولی به عنوان یک پارچه یا کاغذ شناخته می ‌شود. این نوع سمباده با تشکیل شدن از اکسید آلومینیوم، سیلیسیوم، سنگ چخماق و کوارتز به بهترین شکل می ‌تواند سطوح مورد نظر مانند سرامیک، چوب، فلزات و گچ را برای شما صاف کند.

blank

توجه داشته باشید که این سمباده در درجه بندی های مختلف و ابعاد گوناگون تولید می شود. امروزه برندهای مختلف با درجه کیفی متفاوت روی به تولید انواع سمباده آورده اند. با این حال سمباده رولی نیز در چند کیفیت و درجه بندی گوناگون جهت استفاده در دسترس شما قرار دارد.

خصوصیات و ویژگی های سمباده رولی

اگر بخواهیم سمباده ها را به چند دسته تقسیم کنیم باید سمباده رولی یا توپی را به شکل جداگانه از آن ها قرار دهیم. دسته ای دیگر از سمباده ها مانند سمباده تسمه ای برای کار در سمباده زن های برقی گزینه مناسبی است. این نوع سمباده که به نام سمباده نواری و تانکی نیز شناخته می شود به خوبی می تواند موجب رفع نیازهای کاربران در استفاده با این دستگاه ها شوند.

سایر سمباده ها نیز مانند سمباده های ورقه ای و سمباده های دیسکی نیز در شرایط گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال امروزه سمباده رولی با بهره‌ مندی از طول بسیار زیادی که دارد می ‌تواند پاسخگوی نیازهای شما در شرایط مختلف شود. علاوه بر این امروزه این سمباده در عرض های مختلفی در بازار عرضه می ‌شود. از بین تمام سمباده های رولی می توان به سمباده ها با عرض ۱۰ سانتیمتر و همچنین 15 سانتی متر به عنوان پرکاربردترین نوع اشاره کردم با توجه به ساخت سمباده رولی می توان در مصارف مختلف از آن استفاده نمودم از پرداخت چوب تا سایش فلزات و همچنین مسطح نمودن بتن کاری دیوار می ‌توان به عنوان ویژگی ها و کاربردهای سمباده رولی نام برد.

همانگونه که عنوان کردیم سمباده رولی در  دو شکل کاغذی و پارچه تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. با توجه به ساخت این سمباده با جنس پارچه می‌ توان گفت که نسبت به سمباده کاغذی دارای دوام بیشتری خواهد بود.

انواع سمباده رولی

با توجه به نیاز مشاغل مختلف به استفاده از سمباده، امروز انواع سمباده رولی با ابعاد مختلف در دسترس قرار دارد. معمولاً می توان سمباده را تا طول ۵۰ متر و 100 متر نیز خریداری نمود. عرض های مختلف این سمباده معمولاً بین ۱۰ و ۱۵ و ۲۵ متر جهت استفاده تولید می ‌شوند. این سمباده را می ‌توان به شکل دستی و ماشینی مورد استفاده قرار داد. جنس پشت سمباده های رولی معمولاً از پارچه یا کاغذ است. با توجه به نیاز افراد برای کسب و کارهای کوچک و استفاده کم از سمباده، به تازگی می توان این سمباده را با طول ۵ متر در بازار خریداری نمود.

این سمباده بسیار گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به سمباده های قدیمی از لحاظ هزینه خواهد بود. با توجه به اندازه کوچک این سمباده به آن سمباده مینی رول نیز گفته می شود. در کنار تمام این شرایط می توانید به مقدار نیاز، سنماده رولی را به صورت متری خریداری نمایید.

blank

عوامل موثر در قیمت سمباده رولی

همانگونه که ذکر شد سمباده رولی را می ‌توان در شکل های مختلف مانند پارچه ای و کاغذی و همچنین ابعاد گوناگون خریداری نمودم شرایط مختلفی می توانند در قیمت این سمباده تاثیر گذار باشند. علاوه بر ابعاد مورد استفاده در ساخت این سمباده که در قیمت آن اثر گذار هستند، می ‌توان به جنس سمباده اشاره نمود. با توجه به اینکه سمباده به صورت کاغذی و پارچه ای تولید می شود، بسته بی نیازی خود سعی کنید سمباده مقرون به صرفه را خریداری کنید.

با توجه به اینکه سمباده رولی در جنس ها و کیفیت های مختلف و تحت نظر برندهای گوناگون ساخته می ‌شود عوامل متعددی می ‌توانند در قیمت آن اثرگذار باشند.

ارسال دیدگاه