منگنه کوب همراه همیشگی شما در ساخت سازه‌های چوبی

منگنه کوب همراه همیشگی شما در ساخت سازه‌های چوبی

در سال‌های اخیر شکل سنتی و پرزحمت صنعت نجاری جای خودش را به شکل مدرن با ابزارآلات پیشرفته داده است. منگنه کوب ابزار پیشرفته‌ای در صنعت چوب به شمار می‌رود که با صرف کمترین انرژی ممکن سازه‌های چوبی شما را به هم متصل می‌کند و کمترین آثار سوراخ را از خود را به جا خواهد گذاشت.

منگنه کوب همراه همیشگی شما در ساخت سازه‌های چوبی

ابزار بی نظیر شما در صنعت چوب و چرم

 شما با یک منگنه کوب با کمترین فشار و زحمت می‌توانید سازه‌های خود را به هم متصل کنید و از چند قطعه جدا از هم چوب،  یک سازه چوبی زیبا فراهم آورید. ظاهر این نوع منگنه شبیه منگنه‌های معمولی میز تحریر شما است و از چند قطعه درونی و بیرونی تشکیل می‌شود که عبارت است از: محفظه درونی، ضامن، اهرم، بدنه و دست گیره. این منگنه علاوه بر صنعت چوب، در چرم و اتصال پارچه صندلی‌ها و روکوبی مبلمان نقش اساسی دارد.

منگنه کوب شما را میخ کوب می‌کند!

این ابزار سرعت عمل را در کارهای سنگین چند برابر افزایش می‌دهد و کمک می‌کند در مقیاس زمان کوتاه‌تری به نتیجه دلخواه خودتان برسید. منگنه کوب شامل چند عضو اصلی می‌شود. یکی از این اجزا دستگیره است که با فشردن آن به سمت داخل منگنه را به سطح مورد نظر می‌کوبد. یک عضو دیگر این منگنه‌ها محفظه درونی است، این محفظه منگنه‌هایی که خرابی دارند را در خود جمع می‌کند. شما می‌توانید در صورت پر شدن محفظه، منگنه‌های بلااستفاده را از آن قسمت خارج کنید.

منگنه کوب همراه همیشگی شما در ساخت سازه‌های چوبی

منگنه‌ها کوبیده می‌شوند

منگنه کوب‌ها دارای انواع متفاوتی هستند. به لطف صنعت، ساختار و انواع این دستگاه در گذر زمان پیشرفت بسیاری کرده است و در انواع، دستی، بادی، برقی موجود هستند که در بازار ارائه می‌شوند که بر اساس پیچیدگی و حجم کار مصرف‌کننده بایستی خریداری شوند.

منگنه کوب دستی یار همیشگی شما در خانه و محل کار

منگنه کوب دستی، گونه‌ای از انواع منگنه کوب‌ها است که کاربرد بیشتری در بین عموم مردم دارد، چرا که در هر خانه‌ای نیاز به آن دیده می‌شود. ممکن است بارها روکش صندلی شما پاره شود و مجبور به تعمیر آن باشید؛ امکان دارد نئوپان کف کشوی شما در اثر فشار دربیاید، یا ممکن است مجبور باشید چیزی را به دیوار فیکس کنید. در همه این موارد منگنه دستی به کمکتان خواهد آمد.

blank

اجزای یک منگنه کوب دستی

این وسیله که حدود ۵۸۰ گرم وزن دارد؛ به شکل آسانی قابل استفاده است و به دلیل داشتن بدنه استیل و مقاوم عمر زیادی دارد. پایین این منگنه کوب، گیره‌ای وجود دارد که دستگیره را قفل می‌کند. در قسمت بالای این وسیله پیچی وجود دارد که فشار، قدرت، تنش وارده بر سطح را می‌توان با آن تنظیم کرد. به‌عنوان مثال نیرو و فشار لازم برای فرورفتن منگنه در نوپان نسبت به mdf کمتر است.

نحوه استفاده از منگنه کوب دستی

برای اینکه منگنه را در دستگاه جای‌گذاری کنید، ابتدا باید اهرم کاور خشاب را به سمت پایین فشار دهید. سپس قسمت بیرون آمده را به سمت خارج هدایت کنید. بعد از آن باید سایز و ارتفاع منگنه مورد نظر خود را انتخاب کرده و در دستگاه قرار دهید. منگنه‌ها در خشاب باید به سمت چپ مایل باشند تا به‌درستی کوبیده شوند. بعد از قرار گیری منگنه در خشاب، کاور خشاب را سر جایش قرار دهید و آن را قفل کنید. حالا دستگاه شما آماده منگنه کوبی است.

منگنه کوب همراه همیشگی شما در ساخت سازه‌های چوبی

منگنه کوب بادی

این وسیله باب میل نجاران و کسانی است که در حیطه تولید و روکوبی مبلمان، چارچوب بندی و سقف سازی فعالیت می‌کنند. به دلیل وزن مناسب و تقریبا سبک این وسیله همچنین قابلیت جای‌گیری تعداد منگنه‌ی زیاد در آن، سرعت عمل فرد افزایش پیدا می‌کند. فرد در استفاده از این دستگاه لازم نیست نیرو و انرژی زیادی از بدن خود مصرف کند. سوخت موجود برای کار کردن این وسیله از فشار هوای موجود در کمپرسورها (متراکم کننده هوا) تامین می‌شود.

با منگنه کوب وسیله‌های تان زیباتر ساخته می‌شوند.

منگنه کوب‌ها در انواع دیگری هم در بازار موجود هستند که با پیشرفت صنعت، کار کردن با آن‌ها آسان‌تر شده و بسیار ظریف‌تر از نوع قدیمی‌شان عمل می‌کنند. تا همین چند سال گذشته برای مهیا کردن کابینت‌های یک آشپزخانه با ابعاد متوسط، شاید یک ماه زمان لازم بود؛ اما امروزه با داشتن دستگاه‌های حرفه‌ای و آسان مصرفی مثل منگنه کوب بادی یا برقی، زمان این کارها به کمتر از یک هفته کاهش پیدا کرده و به اتمام می‌رسد.

ارسال دیدگاه