نحوه عملکرد پمپ شیشه شوی خودرو

نحوه عملکرد پمپ شیشه شوی خودرو

پمپ شیشه شوی خودرو از جمله بخش های مهم در سیستم برف پاکن شناخته می شود. این پمپ یک قطعه کوچک بوده که با روشن شدن آن می توان برای اسپری کردن آب از طریق نازل های شیشه شور اقدام نمود. در واقع پمپ شیشه شور خودرو از جمله تجهیزات الکتریکی است که می تواند برای شستشوی شیشه جلو خودرو و افزایش دید، بسیار کاربردی باشد.

نحوه عملکرد پمپ شیشه شوی خودرو

هنگامی که قصد شستشوی شیشه جلو خودرو را دارید باید کلید سیستم را فعال کنید. در این بین پمپ نیز روشن شده و آب مورد نیاز و مایع شستشو را به نازل ها هدایت می‌کند. نازل ها نیز با اسپری کردن مایع موجود به شیشه جلو، فرآیند پاکسازی توسط برف پاک کن ها را آسان خواهند کرد. در بخشی از خودروهای مدرن مشاهده می کنید که پمپ شیشه شوی می تواند آب را به سمت شیشه عقب نیز هدایت نماید.

وظیفه پمپ شیشه شوی خودرو چیست؟

همان‌گونه که عنوان کردیم برف پاک کن برای تمیز کردن شیشه جلو و افزایش دید راننده نیاز دارد که از مایع شستشو کمک بگیرد. مایعی که درون مخزن قرار دارد، برای هدایت شدن به سمت نازل ها و شستشوی شیشه نیاز به نیرو خواهد داشت. پمپ شستشوی خودرو در این بین می تواند این فرآیند را انجام دهد. یک پمپ کوچک آب که بر روی خودرو نصب می شود، می تواند فرایند آبرسانی به شیشه های جلو و عقب را انجام دهد در واقع هنگام روشن کردن تیغه برف پاکن نیاز است که آب وارد مدار شده و فرآیند پاشش صورت گیرد با بررسی مشخصات فنی پمپ شیشه شوی خودرو متوجه می‌شویم که در تولید آنها از موتورهای استاندارد و با کیفیت بهره می برند.

اهمیت سرویس سیستم شیشه شور خودرو

سیستم شیشه شور خودرو را باید همواره سرویس کنید. نوع طراحی و ساخت سیستم شیشه شوی خودرو به گونه‌ای است که می‌تواند برای پاک کردن و تمیز کردن شیشه های جلو و عقب به خوبی عمل کند. هنگامی که سیستم را فعال می کنید، پمپ شیشه شوی خودرو آب مورد نیاز را وارد مدار خواهد کرد. سرویس کردن این سیستم از آن جایی اهمیت دارد که گرفتگی نازل های شستشو موجب جلوگیری از ارسال مایع شوینده خواهد شد. در این بین خودرو شما دیگر قادر نیست که بر روی شیشه، مایع شستشو را اسپری نماید. فرآیندی که موجب جلوگیری از افزایش دید راننده می‌شود. هنگامی که قصد سرویس سیستم شستشوی خودرو را دارید باید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید.

نکات مهم برای تعویض یا تعمیر پمپ شیشه شور خودرو

قبل از اینکه روی به تعویض و تعمیر پمپ شیشه شوی خودرو بیاورید باید چند نکته کلیدی را در نظر داشته باشید. در ابتدا کل بخش های سیستم شیشه شور را بررسی کرده تا اطمینان حاصل نمایید که اشکال از نازل و یا کلید شیشه شور نباشد. پس از اینکه اطمینان به دست آوردید که نازل ها مسدود نبوده و کلید شیشه شور نیز به خوبی می‌تواند عملکرد خود را انجام دهد، می توانید برای تعمیر پمپ اقدام نمایید. اگر پمپ قابل تعمیر باشد توسط یک متخصص و مکانیک می توان آن را تعمیر نمود. برای تعویض این پمپ از خودرو می توانید اقدام نمایید.

نحوه عملکرد پمپ شیشه شوی خودرو

مواردی که باید کنترل کنید

قبل از این که اقدام به تعویض پمپ شیشه شوی خودرو کنید، سعی کنید تست کارکرد دکمه شیشه شور را انجام دهید.

در گام بعدی برای باز کردن نازل ها از هر نوع گرفتگی، سعی کنید آنها را بررسی نمایید.

مرحله بعدی تست قدرت موتور پمپ آب است.

بعد از این که موتور را تعویض یا تعمیر نمودید باید برای بررسی صحت عملکرد آن، تست لازم را انجام دهید. تست و بررسی نحوه عملکرد سیستم شستشوی شیشه به شما این امکان را می‌دهد که اطمینان به دست آورید این فرآیند به خوبی طی می شود.

سیستم شیشه شور را رگلاژ کنید

پمپ شیشه شوی خودرو تنها یکی از قطعات موجود در سیستم شستشو شناخته می‌شود. معمولا در تعمیرات دوره‌ای به هیچ عنوان روی به بررسی سیستم شیشه شور خودرو آورده نمی شود. با این حال توصیه ما به شما این است که به منظور جلوگیری از خرابی این پمپ در خودرو و سایر قطعات، روی به سرویس و رگلاژ آن بیاورید. چنانچه مهارت کافی در خصوص باز و بسته کردن این قطعه را ندارید، بهتر است که از یک فرد متخصص کمک بگیرید. دستکاری قطعات حساس خودرو مانند پمپ شیشه شوی به بخش های دیگر نیز می تواند آسیب وارد کند.

نحوه عملکرد پمپ شیشه شوی خودرو

قیمت پمپ شیشه شوی خودرو

همانگونه که می دانید استانداردهای مختلفی برای تولید خودروها به کار گرفته می‌شود. خودروهای مدرن به گونه ای طراحی شده اند که در شیشه جلو و شیشه عقب آن ها می توان از برف پاکن استفاده کرد. در عین حال خودروهایی که در کشور ما عرضه می شوند معمولا از این قابلیت بی بهره هستند. هنگامی که قصد خرید قطعات مختلف برای سیستم شیشه شوی خودرو را دارید باید مدل اتومبیل خود را در نظر بگیرید.

فاکتورهای مختلفی برای اعلام قیمت پمپ شیشه شوی خودرو در نظر گرفته می شوند. استاندارد به کار رفته در تولید پمپ، کیفیت محصول و برند تولید کننده از جمله مواردی هستند که در این زمینه تاثیر خود را خواهند گذاشت.

خرید پمپ شیشه شوی خودرو

برای خرید پمپ شیشه شوی خودرو سعی کنید از یک فروشنده مجاز نیاز خود را دریافت نمایید. این قطعه حیاتی برای سیستم شستشوی شیشه و خودرو باید بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند. چنانچه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه عیب یابی و تعمیر این قطعه هستید، توصیه می کنیم از یک فرد وارد به این کار کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه