آشنایی با انواع لاستیک خودرو

آشنایی با انواع لاستیک خودرو

لاستیک خودرو از جمله قسمت های یک اتومبیل شناخته می شود که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر مصرف سوخت، سبک رانندگی، نرمی و ایمنی راننده بگذارد. امروزه سازندگان خودروها تلاش می کنند که یکی از مهمترین اعضای خانواده های انتقال قدرت را با بالاترین استانداردها روانه برگزار نمایند.

آشنایی با انواع لاستیک خودرو

همانگونه که می دانید لاستیک آخرین عضو بر روی وسایل نقلیه بوده که در چرخه انتقال قدرت مورد بررسی قرار می گیرد. تنها وسیله ای از خودرو که با سطح زمین مرتبط است، تایر به شمار می رود. به همین علت اهمیت بسیار بالایی برای خرید لاستیک خودرو و آشنایی با انواع آن وجود دارد. لاستیک ها می‌توانند در کنترل ماشین نیز اهمیت بسیار بالایی از خود نشان دهند. اگر به گذشته برگردیم، ساختار لاستیک ها با محصولاتی که امروزه در بازار عرضه می شوند کاملا متفاوت بود. با این حال شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، با بهره گیری از مدرن ترین استانداردها لاستیک ها را با شکل های تابستانه و زمستانه و چهار فصل در دسترس رانندگان و مالکان خودرو قرار میدهند.

ساختار لاستیک خودرو

برای تولید لاستیک خودرو می توان از مواد مختلفی مانند سیم، نخ، کاکائو و انواع محافظت کننده ها استفاده نمود. علاوه بر این با بررسی تخصصی تر ساختار تایر خودرو متوجه می‌شویم که مدل‌های رادیال و بایاس می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

لاستیک‌های رادیال از آن دسته محصولات به شمار می روند که در امتداد نخ های لایه های آن یک زاویه ۹۰ درجه ای با خط مرکزی ساخته میشود. به عبارت دیگر نوع ساخت لاستیک‌ های رادیال به شکلی است که در جهت شعاعی، نخ های لایه های آن قرار می گیرند. از ویژگی ها و مزایای این نوع لاستیک می‌توان به بهره‌مندی از طول عمر بالا، ترمز گیری سریع و همچنین کاهش مصرف سوخت اشاره کرد. همچنین در ساخت لاستیک‌های رادیال می توان از نخ ریون یا پلی استال نیز استفاده نمود.

دسته دیگری از لاستیک‌های مورد استفاده بر روی خودروها را با نام بایاس می شناسند. نوع ساخت لاستیک خودروی بایاس به شکلی است که لایه های مورد نظر برای تولید آن به صورت ضربدری بر روی هم قرار خواهند گرفت. در امتداد آنها نقش های لایه، زاویه ای مورب با خط مرکزی ایجاد می‌کنند. در ساخت لاستیک های بایاس معمولا لایه هایی از جنس نایلون و بایاس مورد استفاده قرار می گیرند. در بدنه این مدل از لاستیک ها نیز از سیم فولادی می توان استفاده نمود.

انواع لاستیک خودرو

لاستیک خودرو بر اساس شرایط آب و هوایی و جوی نیز می‌تواند تولید شود. امروزه سازندگان این محصولات، تایرها را متناسب با جاده های گرم و خشک، مرطوب و برفی روانه بازار می‌کنند. هر کدام از این لاستیک ها می توانند کیفیت بالای خود را در شرایط مختلف نشان دهند.

لاستیک تابستانه

اگر در جاده های گرم و خشک رانندگی میکنید باید بر روی خودروهای خود از این مدل لاستیک ها استفاده نمایید. نوع طراحی و ساخت لاستیک های تابستانه به شکلی است که در مقابله با گرمای شدید سطح زمین می تواند مقاومت بالای خود را نشان دهد.

علاوه بر این لاستیک خودروی تابستانه برای مناطق معتدل نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

لاستیک زمستانه

لاستیک خودرو یخ شکن که آن را با نام لاستیک زمستانه نیز می شناسند، برای جاده های برفی بهترین گزینه هستند. استفاده از انواع یخ شکن بر روی خودروها شما را یاری خواهد کرد تا بدون هیچ گونه نگرانی در جاده های برفی و لغزنده بتوانید تردد نمایید.

لاستیک چهار فصل

پیشرفت چشم گیری که در زمینه تولید خودرو و انواع لوازم مورد نیاز آن به وجود آمده است، موجب شده که خودروسازان و مجموعه هایی که در زمینه تولید لاستیک فعالیت می‌کنند، محصولی برای چهار فصل در دسترس کاربران قرار دهند. نوع طراحی و ساخت لاستیک چهار فصل به شکلی است که می‌تواند حالات متفاوت سطح جاده را به خوبی درک کرده و در شرایط مختلف جوی کیفیت خود را نشان دهد. اگر از جمله رانندگانی به شمار می روید که به صورت مداوم در آب و هوای مختلف مشغول به تردد هستید، خرید لاستیک خودرو چهار فصل را به شما توصیه می کنیم.

لاستیک های با عملکرد بالا

آشنایی با انواع لاستیک خودرو

 برای خرید لاستیک خودرو می توانید محصولی گرانقیمت و فوق العاده با کیفیت انتخاب کنید. نوع ساخت لاستیک های دارای عملکرد بالا به شکلی است که با استفاده از رشته های نخی فوق العاده باکیفیت تولید می شود. این نوع لاستیک در سرعت بالا سر و صدای بسیار کمی به خصوص در هنگام جاده های پیچ در پیچ ایجاد می کند. معمولا در ماشین های مدل بالا و ماشین های مسابقه ای، روی به استفاده از این نوع لاستیک آورده می شود.

اعداد روی تایر

اگر به لاستیک خودرو نگاه کنید، بر روی آن ها اعداد و حروف مختلفی حک شده است. هر کدام از این اعداد می توانند مفهوم و معنای خاصی داشته باشند. بر روی لاستیک ها در ابتدا یک کد درج میشود. برای خرید لاستیک باید دقت کنید که کد مورد نظر با خودروی شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال حرف P نشان از این می دهد که لاستیک مورد نظر برای مینی وانت و خودروهای شاسی بلند گزینه ای مناسب است. عدد درج شده بر روی لاستیک نیز به شما پهنا و عرض تایر را اعلام خواهد کرد. دو عدد بعدی نیز حاکی از نسبت ابعاد تایر خواهند بود.

با بررسی اعداد و حروف نوشته شده بر روی لاستیک خودرو می توان رقم اندازه قطر. رینگ را نیز مشاهده کرد.

آشنایی با انواع لاستیک خودرو

قیمت لاستیک خودرو

تنوع بالای تایرهایی که برای خودروها تولید می شوند موجب شده که قیمت‌ گذاری متنوعی بر روی آن ها مشاهده کنیم. همان گونه که می دانید انواع لاستیک های خودرو با استانداردهای گوناگون روانه بازار می شوند. برای اطلاع از قیمت لاستیک خودرو می توانید محصولات متنوع موجود در بازار را بررسی کرده و از یک فروشنده معتبر نیاز خود را دریافت کنید. اگر قصد خرید لاستیک خودرو را دارید، سعی کنید شرایط آب و هوایی و نوع خودرو را در نظر گرفته و محصولی متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید.

ارسال دیدگاه