آشنایی با قفل‌ های خودرو، معرفی انواع قفل خودرو

آشنایی با قفل‌ های خودرو، معرفی انواع قفل خودرو

قفل های خودرو به شما کمک می‌ کنند تا بتوانید از لحاظ امنیتی اتومبیل های خود را مجهز نمایید. متأسفانه تعداد سارقین خودرو در سال‌های اخیر به میزان قابل‌ توجهی افزایش یافته‌ است. به‌ همین‌ علت بحث حفظ امنیت خودرو به‌ عنوان یکی از دغدغه‌ های اصلی مالکان اتومبیل همواره مد نظر قرار دارد. استفاده از بهترین قفل خودرو به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای جلوگیری از سرقت آن و حفظ امنیت اتومبیل، گامی بلند بردارید.

معرفی انواع قفل خودرو

روش‌ های گوناگونی از گذشته تا به امروز برای مراقبت از اتومبیل ‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌ است. قفل های خودرو در بخش‌ های مختلف اتومبیل می‌ توانند نصب شوند. به‌ عنوان مثال استفاده از قفل پدال، قفل فرمان، قفل کاپوت و همچنین قفل درب اتومبیل این امکان را به شما می ‌دهد که بتوانید به شکل‌ های مختلف از اتومبیل خود مراقبت کنید. در حال حاضر انواع قفل خودرو با استانداردهای مختلف در بازار عرضه می ‌شوند. برای خرید این تجهیزات باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. با معرفی انواع قفل ‌های خودرو به شما کمک می ‌کنیم تا بتوانید برای مراقبت از خودروهای خود، انتخابی مناسب داشته باشید.

اهمیت خرید قفل خودرو

همانگونه که عنوان کردیم، قفل خودرو به شما کمک می‌ کند تا بتوانید امنیت اتومبیل خود را حفظ کنید. در حال حاضر یکی از دغدغه‌ های اصلی مالکان اتومبیل، خرید بهترین قفل ماشین است. راهکارهای زیادی برای جلوگیری از سرقت اتومبیل و حفظ امنیت آن وجود دارد. در عین‌ حال کاربردی ترین و مهم‌ترین شیوه برای حفظ امنیت خودرو، استفاده از قفل های مختلف بر روی پدال، فرمان و همچنین کاپوت است. علاوه‌ بر این، قفل درب اتومبیل نیز به شما کمک می‌ کند تا از ورود افراد بیگانه به کابین خودرو بتوانید جلوگیری نمایید.

انواع قفل های خودرو کدامند؟

هنگامی‌ که صحبت از امنیت خودرو می‌ شود، می ‌توانیم به بررسی انواع قفل های خودرو بپردازیم. بر روی بخش ‌های مختلفی از اتومبیل می ‌توانید با هدف مراقبت از آن‌ ها، قفل مورد نظر را نصب کنید. به‌ عنوان مثال قفل کاپوت از جمله سیستم‌ های امنیتی به شمار می رود که از وسایل درون اتومبیل و قطعات حساس آن مراقبت می‌کند. علاوه‌ بر این، قفل پدال نیز امروزه با شکل‌ های خاص در بازار عرضه می ‌شود. برای بررسی انواع قفل خودرو به سراغ بخش ‌های مختلف آن رفته‌ ایم.

قفل کاپوت خودرو

هنگامی‌ که صحبت از قفل خودرو می ‌شود، یکی از بخش‌ هایی که می ‌توانیم به آن بپردازیم، قسمت جلوی اتومبیل و کاپوت آن است. استفاده از قفل کاپوت کمک می ‌کند تا بتوانید از محتویات درون اتومبیل محافظت کنید. علاوه‌ بر این برای جلوگیری از سرقت خودرو نیز استفاده از قفل کاپوت می ‌تواند در بخش‌ های مختلف و کاربرد خود را نشان دهد. هنگامی‌ که قصد خرید قفل ضد سرقت کاپوت خودرو را دارید باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. این روزها انواع قفل های کاپوت با مکانیزم خاص در بازار عرضه می ‌شوند.

قفل کاپوت خودرو

استفاده از قفل کاپوت برای جلوگیری از سرقت خودرو به شما کمک می‌کند تا بتوانید از متعلقات درون آن نیز مراقبت نمایید. به‌ عنوان مثال علاوه‌ بر باتری برای مراقبت از کوئل و کامپیوتر نیز می ‌توانید روی به خرید قفل کاپوت بیاورید. با توجه به بالا رفتن قیمت بخش‌ های مختلف خودرو مانند چراغ جلو، نگهداری از آن‌ ها نیز اهمیت بالایی دارد. نصب قفل ضد سرقت بر روی کاپوت خودرو به شما این امکان را می‌ دهد که بتوانید از این قطعات نیز مراقبت کنید. قفل خودرو را بر روی کاپوت نصب کرده تا با استفاده از آن برای مراقبت از کامپیوتر اتومبیل نیز بتوانید گامی بلند بردارید. در موارد زیادی مشاهده‌ شده است که هنگام وارد شدن فشار به کاپوت دراثر باد شدید، درب آن باز می‌ شود. به‌ همین‌ علت توصیه کارشناسان همواره خرید قفل استاندارد برای نصب بر روی کاپوت خودرو بوده‌ است.

هنگامی‌ که قصد خرید قفل کاپوت را دارید، سعی کنید قیمت محصول، نوع محصول و جنس قفل را در نظر بگیرید. این روزها انواع قفل فولادی با کیفیت فوق‌ العاده برای نصب بر روی کاپوت خودرو در بازار عرضه می‌ شوند. علاوه‌ بر این، روان بودن قفل و کلید کامپیوتری تعبیه شده نیز از جمله مواردی به شمار می روند که در این زمینه حائز اهمیت خواهند بود.

قفل فرمان

با بررسی انواع قفل خودرو متوجه می‌ شویم که یکی از رایج‌ ترین محصولات موجود در بازار برای حفظ امنیت خودرو، قفل فرمان نام دارد. این ابزار می‌ تواند برای مراقبت از خودرو کاربرد زیادی داشته باشد. به‌ راحتی می‌ توانید قفل فرمان را به بخش مربوطه متصل کرده تا از چرخش آن جلوگیری کنید. این ابزار ضد سرقت با قیمت مناسب در بازار عرضه می ‌شود. با بررسی این مدل از قفل های خودرو متوجه می‌ شویم که نصب سریع و استفاده راحت آن به‌ عنوان ویژگی‌ های کاربردی این محصول می‌ توانند معرفی شوند. علاوه‌ بر این با نصب قفل فرمان می ‌توانید فرآیند سرقت را کند کنید.

قفل پدال

از میان چند قفل خودرو که کاربرد فراوانی دارند، می‌ توانیم به قفل پدال نیز اشاره کنیم. قفل های پدال از جمله ابزارهای امنیتی به شمار می روند که به کلاچ یا ترمز متصل می‌شوند. استفاده از قفل پدال این امکان را می‌ دهد که بتوانید از فشار دادن پدال ها جلوگیری نمایید. دستگاه‌ های ضد سرقت که با نام قفل پدال در بازار عرضه می‌ شوند، این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید از قفل استاندارد بر روی آن‌ ها استفاده نمایید. از جمله نقاط قوت قفل پدال می‌ توان به کند کردن فرآیند سرقت اشاره نمود. علاوه‌ بر این با توجه به این‌ که فرد سارق نمی‌تواند از پدال های قفل شده استفاده کنند، به‌ هیچ‌ عنوان امکان جابجایی آن وجود ندارد. در مقایسه با قفل فرمان، قفل پدال استحکام بیشتری داشته و شکستن قفل آن سخت‌ تر است.

قفل چرخ

یکی دیگر از قفل‌های خودرو که امروزه مورد توجه قرار گرفته‌است قفل چرخ نام دارد این ابزار به‌راحتی می‌تواند چرخ‌ها را قفل کرده و چرخش آن‌ها جلوگیری نماید. برای ساخت این قفل خودرو از فولاد سنگین استفاده می‌کنند.اگر قصد دارید اتومبیل خود را برای بلندمدت در مکانی خاص قرار دهید و توصیه ما به شما استفاده از قفل چرخ خواهد بود. محافظت از اتومبیل در پارک‌های طولانی جلوگیری از دزدیده شدن چه چرخ قفل‌شده و همچنین قیمت مقرون‌به‌صرفه ازجمله ویژگی‌ها و نقاط قوت قفل چرخ اتومبیل هستند. یکی دیگر از مزایای این قفل خودرو عدم حرکت اتومبیل حتی در صورت روشن شدند توسط سارق است.

قفل چرخ

قفل درب، مهم‌ ترین قفل خودرو

بدون تردید هنگامی‌ که صحبت از قفل خودرو می‌ شود، در نخستین گام می ‌توانیم به سراغ قفل های نصب‌ شده بر روی درب برویم. امروزه انواع قفل خودرو برای نصب شدن بر روی درب آن‌ ها با تکنولوژی‌ های مختلف در بازار عرضه می‌ شوند. خودروهای بسیار پیشرفته و لوکس به گونه‌ ای طراحی می‌ شوند که بر روی درب آن‌ ها تکنولوژی‌ های مدرنی وجود دارند.

انواع سیستم برای حفاظت از اتومبیل بر روی درب آن‌ ها نصب می‌ شود. با بررسی سیستم‌ های مدرن نصب‌ شده بر روی اتومبیل‌ ها متوجه می‌ شویم که قفل‌ های کیلس یا بدون کلید از جمله تکنولوژی‌ هایی به شمار می‌ روند که می‌ توانند از اتومبیل شما مراقبت نمایند. باز کردن قفل بدون استفاده از سوییچ از جمله اقدامات امنیتی به شمار می‌ رود که نخستین‌بار توسط کارخانه‌ مرسدس‌ بنز مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از این قفل خودرو موجب می‌ شود که بتوانید از اتومبیل خود در شرایط مختلف مراقبت نمایید.

در حالت کلی نوع طراحی و ساخت قفل‌ های خودرو به شکلی است که مکانیزم آن‌ ها بر اساس استفاده از کلید یا بدون کلید طراحی می‌ شوند. گاهی اوقات قفل خودرو به شکلی طراحی‌ شده که کاربر می ‌تواند با فشردن دکمه یا استفاده از سنسورهای تعبیه‌ شده برای باز کردن درب اتومبیل اقدام نماید. در هر حال اگر به‌ دنبال خرید قفل‌ های خودرو هستید، سعی کنید از سیستم‌ های مدرن ارائه‌ شده کمک بگیرید.

قفل درب خودرو

خرید قفل خودرو

برای خرید قفل خودرو به‌ منظور مراقبت از اتومبیل‌ های خود باید چند نکته کاربردی را در نظر بگیرید. با توجه به این‌ که امروز انواع قفل‌ های خودرو با استانداردهای گوناگون عرضه می‌ شوند، انتخاب بهترین سیستم امنیتی حائز اهمیت است. هنگامی‌ که قصد خرید انواع قفل خودرو را دارید، سعی کنید ابتدا برند تولید کننده را در نظر داشته باشید. علاوه‌ بر این جنس قفل و همچنین کیفیت ساخت آن از دیگر مواردی هستند که به شما برای خرید محصولی استاندارد کمک می‌ کنند. روان بودن قفل برای باز و بسته کردن آسان نیز از دیگر مواردی است که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. برای اطلاع از قیمت قفل خودرو سعی کنید از فروشنده‌ های مجاز نیاز خود را دریافت کنید.

ارسال دیدگاه