مزایای نصب دوربین داشبورد یا داش کم

مزایای نصب دوربین داشبورد یا داش کم

دوربین داشبورد یا داش کم به دوربینی گفته می شود که آن را بر روی داشبورد خودرو نصب می کنند. این روزها استفاده از دوربین بر روی داشبورد خودرو با هدف ثبت وقایع به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال بخش زیادی از مالکان خودروها علاقه مند هستند که تصادفات و حوادث جاده ای را ثبت کنند. در واقع این اتفاقات ناخواسته ممکن است برای هر فردی رخ دهند. به همین علت دوربین های نصب شده بر روی داشبورد خودرو با زاویه دید مناسب قادر هستند که تمام این اتفاقات را ضبط نمایند.

دوربین داشبورد

دوربین داشبورد به مانند سایر دوربین های موجود در بازار امروزه با کیفیت بسیار بالا قادر هستند که به فیلمبرداری بپردازند. در واقع هنگامی که قصد خرید داش کم را دارید باید با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار بتوانید انتخابی مناسب انجام دهید. با توجه به اینکه از دوربین های بی کیفیت تا دوربین هایی با کیفیت عالی قابلیت نصب بر روی داشبورد را دارند، سعی کنید انتخاب خود را به درستی انجام دهید؛ چرا که هر دوربینی ارزش خرید و پرداخت پول زیاد را ندارد.

دوربین داشبورد یا داش کم چیست؟

دوربین داشبورد یا داش کم که آن را با نام دوربین خودرو نیز می شناسند، تجهیزات پیشرفته ای هستند که می توانند با نصب شدن بر روی داشبورد اتومبیل، تمام اتفاقاتی که در حال وقوع هستند و در مسیر لنز آن قرار دارند را با کیفیت بالا ثبت و ضبط نمایند. این دستگاه بسیار کوچک به گونه ای طراحی شده است که راننده قادر است با دقت تمام، جزئیات حوادثی که به وقوع پیوسته است را بازبینی نماید. در واقع می توان گفت که ماهیت طراحی و ساخت دوربین خودرو این است که بتواند در مسیر جاده و حتی خارج از آن به عنوان یک شاهد خاموش عمل کند. این شاهد می تواند اطلاعات دقیق و دست اول را در اختیار هر فردی قرار دهد.

امروزه دوربین داشبورد در سراسر جهان به صورت گسترده برای ثبت وقایع مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات پیشرفته علاوه بر افراد و مالکان خودروها، برای مربیان رانندگی و همچنین افسران راهنمایی و رانندگی می توانند اهمیت بالایی داشته باشند.

چرا دوربین ثبت وقایع نیاز است؟

دوربین داشبورد یا دوربین ثبت وقایع بیشتر از آنچه که تصور می کنید برای خودروها می توانند مفید باشند. با وجود اینکه برخی از مالکان خودروها تصور می کنند قیمت دوربین ثبت وقایع بالا است ولی با توجه به کاربردی که دارد می تواند توجیه پذیر باشد. علاوه بر افراد حقیقی و صاحبان خودروها، افسران راهنمایی و رانندگی نیز با استفاده از این دوربین ها قادر هستند که در هنگام جرایم رانندگی و حتی وقوع تصادفات با بررسی فیلم های ضبط شده به راحتی برای شناسایی افراد مقصر اقدام نمایند.

دوربین ثبت وقایع

مزایای نصب دوربین داشبورد

همانگونه که عنوان کردیم، دوربین داشبورد می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد. از جمله این مزایا می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

ثبت تصادفات جاده ای

تصادفات جاده ای در هر لحظه ای و در هر مکانی ممکن است رخ دهند. گاهی اوقات افراد نمی توانند جزئیات تصادف را به خاطر بباورند. در عین حال فیلم ضبط شده توسط دوربین خودرو به خوبی می تواند تمام جزئیات ماجرا را به شما و افسران راهنمایی و رانندگی شرح دهد. این شرایط می تواند کمک کند که از پرداخت جرایم سنگین در مواقعی که مقصر نیستید شما را دور نگه دارد.

ثبت تصادفات و حوادث در پارکینگ

دوربین داشبورد می تواند در پارکینگ ها و مکان هایی که خودروهای خود را نگهداری می کنید نیز به خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشد. گاهی اوقات اتومبیل خود را در مکانی رها می کنید. در این بین متوجه می شوید که فردی بر روی آن خط کشیده یا به آن ضرباتی وارد کرده است. با توجه به اینکه این دوربین ها می توانند در هنگام خاموش بودن اتومبیل نیز کار ثبت تصاویر را انجام دهند، به خوبی برای شناسایی فرد یا افراد مقصر می توانند به کمک مالکان خودرو بیایند. در این شرایط می توانید احساس امنیت بیشتری داشته باشید.

ضبط جرایم جاده ای

دوربین داشبورد یا داش کم به افسران راهنمایی و رانندگی کمک می کند تا جرایم جاده ای را بتوانند ثبت و ضبط نمایند. اگر شخصی مرتکب تخلف بشود می توان با استناد به فیلم موجود برای جریمه کردن آن به راحتی اقدام نمود.

این پایان کار نیست و استفاده از دوربین خودرو برای فیلمبرداری از حوادث جالب و لحظات غیر منتظره نیز می تواند برای افراد کاربرد داشته باشد.

ویژگی های دوربین خودرو

امروزه انواع دوربین های خودرو با ویژگی های خاص در بازار عرضه می شوند. سنسورهای تنظیم لرزش، استفاده از جی پی اس و همچنین فیلمبرداری ۳۶۰ درجه از جمله ویژگی ‌های منحصر به فرد دوربین های خودرو هستند. علاوه بر این امروزه قابلیتی بر روی دوربین آن ها نصب شده است که می توان از طریق وای فای، فیلم ها را از دوربین به صورت بی سیم به گوشی موبایل خود منتقل کرد.

کیفیت دوربین داشبورد خودرو

داش کم

کیفیت دوربین داشبورد خودرو باید به گونه ای باشد که تصاویر ضبط شده را با وضوح بالا بتوان مشاهده نمود. امروزه به لطف پیشرفت در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات دیجیتال، دوربین های خودرو را نیز با کیفیت Full HD و HD می توانید بر روی خودروی خود نصب کنید. علاوه بر این امروزه دوربین های فوق حرفه ای با کیفیت بالاتر نیز در بازار عرضه می شوند. سعی کنید هنگام خرید دوربین خودرو، کیفیت آن را به دقت بررسی کنید.

راهنمای خرید دوربین داشبورد خودرو

برای خرید داش کم سعی کنید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

لنزهای با کیفیت

بدون تردید یکی از مهمترین موارد هنگام خرید دوربین داشبورد خودرو بررسی کیفیت لنز آن است سعی کنید در انتخاب خود محصولی را برگزینید که دارای لنز با کیفیت فول اچ دی بوده تا بتواند تصاویر را با وضوح بالا مشاهده نمود

قابلیت دید در شب

دیگر خصوصیاتی که در خرید دوربین داشبورد خودرو باید در نظر بگیرید امکان ثبت تصاویر در شب با کیفیت بالا است در واقع قابلیت دید در شب این امکان را میدهد که بتوانید در زمان تاریکی نیز فیلم های با کیفیت بالا را ثبت نمایید

برند تولید کننده

امروز برندهای مختلف در زمینه ساخت دوربین های خودرو فعالیت خود را انجام می دهند اگر به دنبال خرید یک دوربین با کیفیت هستید سعی کنید انتخاب خود را از برند معتبر و خوب انجام دهید برندهای مشهور تلاش کرده اند دوربینهای با کیفیت فورکی و با قابلیت دید در شب در اختیار کاربران قرار دهند

قیمت دوربین داشبورد خودرو

یکی دیگر از مواردی که در خرید این محصول باید در نظر بگیریم قیمت داش کم است امروزه انواع دوربین ها با ویژگی های خاص در بازار عرضه می شوند و کنید و گزینه با کیفیت و قیمت مناسب از یک فروشنده معتبر خریداری کنید.

ارسال دیدگاه