آشنایی با کاربردهای فنر لول خودرو

آشنایی با کاربردهای فنر لول خودرو

فنر لول خودرو از جمله قطعات کاربردی به شمار می‌رود که می تواند نقشه کلیدی برای حفظ تعادل اجزا برای حرکت کردن خودرو ایفا کند. در واقع هدف از قرار دادن فنرها بر روی خودرو، تحمل وزن بار و بدنه اتومبیل است. استفاده از این لوازم موجب می‌شود که بتوانید خودرو را در ارتفاع ثابت نگه دارید. علاوه بر این موارد، بهره گیری از انواع فنر بر روی خودرو موجب میشود که هنگام رانندگی در مسیرهای ناهموار بتوان نوسانات ناشی از پستی و بلندی های جاده را جذب کرد و از انتقال آنها به اتاقک خودرو نیز جلوگیری نمود.

فنر لول خودرو

در این بین جالب است بدانید بخش زیادی از مالکان خودرو با انواع فنر به کار رفته بر روی اتومبیل آشنایی ندارند. به‌ عنوان‌ مثال فنر لول خودرو از جمله قطعاتی است که بخش زیادی از شما ممکن است اطلاعات چندانی در خصوص آنها نداشته باشید. در کنار این فنر استفاده از فنر بادی، فنر تخت و فنر لاستیکی نیز می‌تواند با اهداف بالا کاربردهای خود را نشان دهند.

فنر لول چیست؟

فنر لول یا coil spring از جمله ساده ترین فنرهای موجود در خودرو است که برای ساخت آن از یک میله فولادی استفاده می کنند. نوع طراحی و ساخت این فنر به گونه‌ای بوده که آن را به شکل حلقه های متناوب در هم می پیچند. قدرت این فنر و مقاومت آن بسته به ارتفاع آنها، تعداد حلقه ها و قطر میله فولادی می تواند متفاوت باشد. در حالت کلی هر اندازه قطر میله فنر لول بیشتر باشد، می توان با قدرت بالاتری از قابلیت‌های آن بهره برد. از سوی دیگر با افزایش تعداد حلقه های فنر و طول آنها می توان انعطاف پذیری مناسب تری از این قطعات مشاهده نمود. این فنر را در بین بدنه خودرو و چرخ ها قرار می دهند. هنگامی که قصد بررسی مقاومت و قدرت این فنر را داشته باشند، از فاکتوری به نام ضریب فنر یا ثابت فنر کمک می گیرد. مقدار و میزان وزنی که با هدف فشار دادن یک فنر مارپیچ به مقدار یک اینچ لازم داریم را ثابت فنر نام گذاری کرده اند.

ویژگی ها و خاصیت فنر لول خودرو

همانگونه که عنوان کردیم استفاده از انواع فنر بر روی خودرو موجب می‌شود که نوسانات ناشی از ناهمواری های جاده به راحتی کنترل شوند. نحوه کار این فنر نیز در سیستم تعلیق به شکلی است که می تواند برای ذخیره سازی انرژی به منظور جذب شوک مکانیکی و رهاسازی آن قابلیت های خود را نشان دهد. با بررسی خاصیت فنر لول خودرو متوجه می‌شویم که به راحتی می‌تواند از انتقال نوسان در مسیرهای ناهموار به درون کابین خودرو جلوگیری نماید. کاربردهای مختلف این فنر موجب شده که امروزه مالکان خودرو برای خرید آن حساسیت بالایی به خرج دهند. در واقع فنر لول خودرو می‌تواند علاوه بر بار تحمل خودرو و وزن بدنه، برای ثابت نگه داشتن آن در ارتفاع مد نظر راننده نیز قابلیت های خود را نشان دهد. در حالت کلی می‌توان بیان کرد که این قطعه می‌تواند در ثابت حرکت کردن خودرو و حفظ تعادل آن نقش کلیدی ایفا کند.

خاصیت فنر لول

مزایا و معایب

با بررسی نقش فنر لول خودرو در اتومبیل متوجه میشویم استفاده از این قطعه می‌تواند مزایا و معایب مختلفی در پی داشته باشد. بدون تردید مقاومت بسیار بالای این قطعه موجب می شود طول عمر زیادی از آن مشاهده نماییم. با بررسی و مقایسه این فنر با فنرهای تخت می توانیم دریافت کنیم به واسطه مقاومت بالای فنر لول خودرو، انتخابی مناسب تر خواهند بود. این نوع فنر نیاز به تنظیمات خاص و پیچیده‌ای ندارد. به همین علت به ندرت مشاهده می شود که در استفاده از آن فرسودگی و خرابی مشاهده نمایید. با این حال با بررسی مزایا و معایب فنر لول خودرو متوجه می‌شویم که بهره گیری از آن ممکن است ویژگی های منفی نیز در پی داشته باشد.

با توجه به اینکه این فنر تا وزن محدودی را میتواند تحمل کند، با گذشت زمان به احتمال فراوان ضعیف شده و عملکرد مناسبی از خود نشان نخواهد داد. از جمله عواملی که موجب خراب شدن این فنر می‌ شود، می‌توان به تحمل فشار و وزن بالا اشاره نمود. هنگامی که با خرابی این قطعه مواجه می‌شوید، سلامت لاستیک ها به صورت مستقیم تاثیر خود را خواهد گذاشت. از طرفی با خرابی فنر لول خودرو به احتمال فراوان احساس راحتی در حین رانندگی نخواهید داشت.

فنر لول عقب خودرو

با هدف تحمل وزن اتومبیل و همچنین کنترل نوسانات وارد شده به کابین در اثر ناهمواری های جاده میتوان از فنر لول عقب خودرو کمک گرفت. همانطور که می دانید خودروهای گازسوز وزن بیشتری در قسمت عقب خود خواهند داشت. به همین علت استفاده از این فنر می تواند شما را یاری کند تا بتوانید خودروی خود را مجهز به محصولی استاندارد برای کنترل و تحمل بار نمایید. این روزها برندهای مختلف با تولید انواع فنرهای لول عقب تلاش می کنند که برای اتومبیل ها به خصوص خودروهای دوگانه سوز محصول استاندارد را روانه بازار نمایند.

فنر لول جلو خودرو

تفاوتی ندارد از چه اتومبیلی استفاده میکنید. بهره گیری از فنر لول جلو برای خودروهای پراید، پژو، سمند، ساینا، ساندرو، سورن و لیفان امروزه به خوبی می تواند شما را یاری کند تا رانندگی بهتری را بتوانید تجربه نمایید. با توجه به مقاومت مناسب این فنر می توانید برای خودروهای خود از مدل های گوناگون این قطعه بهره ببرید. عده‌ای از مالکان خودرو به خصوص افراد جوان ترجیح می دهند از فنر لول جلو اسپرت بر روی اتومبیل های خود استفاده نمایند. بهره گیری از این محصول شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید خودروی خود را برای رانندگی بهتر مجهز نمایید.

انواع فنر

خرید فنر لول خودرو

برندهای مختلف امروزه در تولید این محصول فعالیت خود را انجام می‌دهند. چنانچه قصد خرید فنر لول خودرو را دارید و به دنبال انتخاب محصولی از برند مناسب هستید، می توانید از فنرهای ارائه شده توسط برندهای صبا، امید، خاور و ریما استفاده نمایید. این کمپانی ها به خوبی برای انواع اتومبیل های سواری، فنرهای قسمت جلو و عقب را تولید میکنند. برای کسب اطلاعات در خصوص قیمت فنر لول خودرو نیز از فروشگاه های مجاز سعی کنید نیاز خود را برطرف نمایید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    Mdyi4 :
    6 ماه پیش

    واقعا با کیفیت و با قیمت مناسب هست . ممنون از سایت و فروشگاه خوبتون