هر آنچه در خصوص باتری خودرو باید بدانید

هر آنچه در خصوص باتری خودرو باید بدانید

باتری خودرو از قطعات حیاتی در ماشین آلات به شمار می رود. با توجه به اهمیت این قطعه، هنگام خرید آن لازم است که نکات مختلفی را در نظر بگیرید. تنوع بسیار بالای انواع باتری های موجود در بازار موجب می‌شود که برای انتخاب محصولی مناسب و با کیفیت، راهنمای خرید این قطعه را بررسی نمایید. در واقع می‌توان بیان کرد که باتری خودرو به عنوان قلب تپنده ماشین قادر است برق مورد نیاز را برای قسمت های مختلف آن را تامین کند. با توجه به اهمیت این امر، نیاز است که باتری سالم بتواند در عملکرد قسمت های مختلف تاثیر خود را نشان دهد.

هر آنچه در خصوص باتری خودرو باید بدانید

اگر بخواهیم خیلی ساده به نقش باتری در اتومبیل نگاه کنیم، می توانیم این نکته را در نظر بگیریم که بدون بهره مندی از یک باتری سالم این امکان را نخواهید داشت که برای روشن شدن اتومبیل از استارت کمک بگیرید. با این حال با توجه به اینکه این مهره حیاتی دارای طول عمر نسبتا پایینی است، لازم بوده که برای خرید آن دقت کافی داشته باشید.

باتری خودرو چیست و نقش آن در خودرو

پیچیدگی خودروهای امروزی و استفاده از مدارهای الکتریکی مختلف موجب می‌شود که برای تامین، ذخیره و توزیع انرژی قطعات گوناگون از باتری کمک گرفت. باتری میتواند انرژی الکتریکی را برای قطعات مختلف خودرو ذخیره کند. در واقع می‌توان عنوان کرد که این مهره قادر است که با شارژ شدن بر اساس نیاز قطعات مختلف اتومبیل ولتاژ لازم را به آنها ارائه دهد. نوع تولید باتری اتومبیل به گونه ای بوده که با مصرف بسیار پایین قادر است در هر شرایط آب و هوایی عملکرد خود را نشان داده و به بهبود حرکت خودرو کمک نماید. با توجه به تنوع در نوع تولید این محصول، عمر متفاوتی می توان از آنها مشاهده نمود.

نکات مهم برای خرید باتری خودرو

هنگامی که قصد خرید باتری خودرو را دارید، چند نکته مهم را باید در نظر بگیرید. بررسی موارد زیر می توانند به شما کمک کنند تا در انتخاب و خرید باتری خودرو بتوانید به خوبی عمل کنید.

نوع باتری

همانگونه که می دانید امروزه در تولید باتری خودرو از دو روش اتمی و خشک استفاده می کنند. با بررسی راهنمای خرید باتری اتومبیل می توان بیان کرد که باید از میان این دو محصول انتخاب خود را انجام دهید. با توجه به اینکه باتری های خشک یا اتمی ساخت بهتری دارند، میزان فروش آنها در بازار نیز با افزایش همراه شده است. این مدل از باتری ها نیاز به نگهداری خاصی نداشته و نسبت به باتری های اسیدی یا تر، طول عمر بالاتری خواهند داشت. سعی کنید هنگام خرید باتری برای اتومبیل خود حتی الامکان، روی به انتخاب این گزینه بیاورید.

بررسی میزان آمپر باتری خودرو

فاکتور مهم دیگر برای خرید باتری خودرو، بررسی میزان آمپر آن است. شما لازم است که حتما هنگام خرید این محصول آن را در نظر بگیرید. در واقع می‌توان بیان کرد که تولیدکنندگان برای ساخت باتری ها از یک ظرفیت خاص استفاده می‌کنند. چنانچه ظرفیت باتری بیش از حد مورد نیاز اتومبیل شما باشد، ممکن است به سیستم الکتریکی و قطعات خودرو آسیب هایی وارد کند. برای درک بهتر این موضوع می‌توان بیان کرد که سیستم صوتی اتومبیل نیاز به ۵۰ آمپر ولتاژ دارد. اگر باتری خریداری شده بیش از مقدار مورد نظر به سیستم صوتی آمپر تزریق کند، با خرابی در بخش‌های مختلف آن مواجه می شوید.

هر آنچه در خصوص باتری خودرو باید بدانید

ابعاد باتری

یکی دیگر از مولفه ها برای خرید باتری خودرو، بررسی ابعاد آن است. هنگامی که قصد خرید این محصول را دارید باید به لحاظ اندازه گزینه ای را انتخاب کنید که به راحتی بتواند در محل خود زیر کاپوت قرار گیرد. فراموش نکنید که اگر باتری خریداری شده دارای اندازه بزرگتر باشد، قادر نخواهید بود که آن را در جایگاهش قرار دهید. در این بین باتری های کوچک نیز به صورت پیوسته جابجا خواهند شد.

توجه به شرایط آب و هوایی

هنگامی که به دنبال خرید باتری برای اتومبیل خود هستید باید شرایط آب و هوایی محل زندگی خود را در نظر بگیرید. معمولا تولید کننده های این محصول گزینه هایی را برای آب و هوای سرد و گرم روانه بازار می‌کنند. باتری هایی که بر روی آنها برچسب N وجود دارد، در مناطقی با آب و هوای سرد کیفیت و عملکرد بهتری خواهند داشت. اگر در مناطق گرم زندگی می کنید و قصد خرید باتری برای خودرو را دارید، گزینه ای را انتخاب نمایید که بر روی آن حرف S درج شده باشد.

توجه به تاریخ باتری خودرو

فراموش نکنید برای خرید هر محصولی، بررسی تاریخ تولید آن حائز اهمیت است. به خصوص اینکه قصد داشته باشید یک وسیله برقی را انتخاب کنید. برای خرید باتری اتومبیل نیز توجه به تاریخ تولید آن اهمیت بالایی دارد. هر چه تاریخ تولید این محصول تازه تر باشد، میتواند عملکردی مناسب تر از خود نشان دهند.

قیمت باتری

برای بررسی فاکتورهای مختلف برای خرید باتری باید به سراغ قیمت این محصول برویم. فاکتورهای مختلفی می توانند در قیمت باتری خودرو تاثیر گذاری خود را نشان دهند. به عنوان مثال نوع ساخت باتری که می‌تواند اتمی یا اسیدی باشد، میزان آمپر و ابعاد آن از جمله گزینه هایی هستند که در اعلام قیمت این محصول تاثیر گذاری خود را نشان خواهند داد. فراموش نکنید برند سازنده نیز از جمله فاکتورهایی بوده که تاثیر خود را در اعلام قیمت خواهد گذاشت. هم اکنون باتری های مختلف تولید شده توسط برندهای داخلی و خارجی در بازار عرضه می شوند. در زمینه ساخت باتری خودرو، کشور کره عملکرد بی‌نظیری داشته است.

هر آنچه در خصوص باتری خودرو باید بدانید

باتری اتمی بخریم یا اسیدی؟

همانگونه که عنوان کردیم طول عمر باتری های اتمی نسبت به باتری های اسیدی بیشتر بوده و با خرید آن می توانید محصولی با کیفیت تر در اختیار داشته باشید. با این حال برای خرید این محصول سعی کنید فاکتورهای دیگر را نیز در نظر بگیرید. برندهای مختلف مانند صبا باتری، سپاهان باتری و برنا باتری انواع محصولات خود را با استانداردهای گوناگون به بازار عرضه می کنند. برای کسب اطلاع از خصوصیات و قیمت این محصول سعی کنید از یک فروشنده متخصص نیاز خود را دریافت کنید.

ارسال دیدگاه