هر آنچه که در ارتباط با میخکوب برقی باید بدانید!

هر آنچه که در ارتباط با میخکوب برقی باید بدانید!

اگر همیشه از روش دستی کوبیدن میخ‌ها در تخته یا دیوار استفاده کرده‌اید، ممکن است از یادگیری این که راه بهتری برای محکم کردن میخ‌ها وجود دارد هیجان زده شوید: میخ‌کوب برقی.  استفاده از آن راحت تر از میخکوب هایی است که به سیستم‌های هوای فشرده و شیلنگ‌های هوا نیاز دارند.

میخکوب برقی یک ابزار الکتریکی است که 18 گیره (بدون منگنه) را شلیک می‌کند.  این ابزار چه بی سیم و چه با سیم، محفظه فشرده سازی هوا را با استفاده از بار الکتریکی بارگیری می‌کند. این ابزارها در مدل‌های مختلفی موجود و مدل های سیم دار ارزان تر هستند.

 در ادامه، نحوه استفاده از میخ کوب برقی را از جمله ویژگی های کلیدی آن یاد بگیرید.

هر آنچه که در ارتباط با میخکوب برقی باید بدانید!

زمان استفاده از میخکوب برقی

 در حالت ایده‌آل، شما از میخکوب برقی برای موارد زیر استفاده خواهید کرد:

  • اطراف پنجره‌ها و درهای داخلی
  • نصب قفسه‌های مختلف
  • کار کابینت و مبلمان

این ابزار برای چسباندن عایق، ورقه‌های پلاستیکی یا مواد نازک مانند روکش نیست.  همچنین، آن‌ها میله‌های تک شاخه را تا ½ اینچ بیشتر یا کمتر شلیک می‌کنند.

میخ‌کوب برقی برای کارهای ساختمانی مانند ساخت خانه‌های چوبی یا میخکوبی 2×4 نیست.  برای این کار، به یک میخ بند پنوماتیکی با چوب یا ژورنال سیم پیچی نیاز دارید که بتواند میخ های 1 ½ اینچ تا 3 ½ اینچ را شلیک کند.

 میخکوب برقی چیست؟

 تفنگ میخکوبی وسیله ای اتوماتیک است که از نوعی فشار یا نیروی تولید شده استفاده می‌کند تا به سرعت میخ را با نیرویی بیشتر از آنچه که انسان قادر است با بازو و چکش معمولی به صورت دستی انجام دهد به سطحی بکوبد.

برخی از تفنگ های میخکوبی از فشرده سازی هوا به عنوان نیروی محرکه در پشت میخ استفاده می‌کنند، اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از تفنگ‌های میخکوبی برقی استفاده کنند زیرا متوجه می‌شوند که قدرت الکتریسیته قابل اعتمادتر و سازگارتر است.

چه کسی باید میخکوب برقی بخرد؟

 همانطور که اشاره کردیم، میخکوب برقی اغلب توسط افرادی خریداری می شود که در ساخت و ساز کار می‌کنند. با این حال، کسانی هستند که پروژه‌هایی را در خانه انجام می‌دهند که در مقیاس بزرگ‌تر هستند و می‌توانند از سرعت و ایمنی اضافی ارائه شده توسط یک میخکوب برقی به جای یک چکش معمولی بهره‌مند شوند.

نکته کلیدی ارزیابی قیمت در مقابل ویژگی‌هایی است که یک مدل خاص ارائه می‌کند و ارزش آن‌هایی را که نیازهای واقعی شما و پروژه‌هایی را که می‌خواهید انجام دهید، ارزیابی می‌کند.

ویژگی های کلیدی میخکوب برقی

صفحه فشار هوا: مقدار هوایی که با فشار دادن ماشه خارج می شود را تنظیم می کند.  فشار هوای بیشتر به معنای ضربه عمیق تر است.

عمق سنج: فاصله میخکوب را از مواد کار شما تنظیم می‌کند.

 تفنگ میخکوب شارژی

 میخکوب برقی در دو نوع مختلف در بازار موجود است.  اسلحه‌های میخ‌کوبی برقی به دلیل پیشرفت‌های فناوری و بی‌سیم بودن محبوب است.  میخکوب سیمی هم از طریق سیم کشی به پریز برق شما متصل می‌شود.  برق بی‌سیم توسط یک باتری لیتیوم یونی قابل شارژ تغذیه می‌شود. آن‌ها قابل حمل هستند و معمولاً قبل از نیاز به شارژ، زمان اجرای بسیار قابل قبولی دارند.

هر آنچه که در ارتباط با میخکوب برقی باید بدانید!

چگونه کار می کنند؟

میخکوب‌های برقی با طراحی‌های فنری و الکترومغناطیسی تغذیه می‌شوند.  یک میخکوب فنری دارای دو محور محرک دوار است که توسط موتور نیرو می‌گیرد و یک محور دیسک شیاردار را حرکت و دیگری در یک دنده را حرکت می‌دهد.

با این فرآیند یک بادامک چرخانده می‌شود که هنگام کشیدن ماشه میخکوب به یک اهرم فشار وارد می‌کند.  این کار به چکش فشار می‌آورد که دو فنر را فشرده می‌کند.  با چرخش اکسل، میخ آزاد شده و شلیک می‌شود.

در میخکوب های برقی هم کارایی آن بستگی به جریان الکتریکی دارد که میدان مغناطیسی را در اطراف سیم ایجاد می‌کند‌.

این فرایند شامل یک چکش کشویی است که پیستون نامیده و هنگامی که نیروی مغناطیسی اعمال می‌شود، پیستون در برابر تیغه ای که میخ را شلیک می‌کند، می‌رود.

مزایای میخکوب برقی

نگهداری و استفاده از میخکوب‌های برقی آسان است و نسخه‌های برقی با افزایش روزافزون نیروی برق از طریق پیشرفت‌های فناوری، محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

باتری‌های لیتیوم یونی برای زمان‌های طولانی کار بیش از همیشه شارژ نگه می‌دارند و برای افزایش قابلیت حمل، اندازه و وزن سبک‌تر شده‌اند.

 شما همچنین محدود به یک باتری نیستید.  باتری‌های اضافی تقریباً همیشه برای خرید اختیاری در دسترس هستند تا شما همیشه میخکوب را در دسترس داشته باشید‌.

معایب میخکوب برقی

اگر از میخکوب سیم دار استفاده می‌کنید، از نظر محل خروجی و همچنین طول سیم محدود می‌شوید.  میخکوب‌های برقی بی سیم به دلیل قدرت و عمر باتری محدود می‌شوند.  تفنگ‌های برقی اغلب نمی‌توانند فشاری برابر با میخکوب پنوماتیکی ایجاد کنند و این باعث می‌شود آن‌ها برای کارهای سنگین مانند قاب بندی و سقف سازی محبوب نباشند.

اگرچه برخی از مدل‌ها وجود دارند که می‌توانند این کار را انجام دهند، اما به آسانی به اندازه مدل‌های قابل مقایسه با فشار هوا در دسترس نیستند.

میخکوب پنوماتیک چیست؟

تفنگ‌های میخکوبی پنوماتیک اولین نوع مدل‌هایی بودند که به عنوان دستیار ساخت و ساز برای کمک به پروژه های ساختمانی معرفی شدند. در طول سال‌ها، میخکوب‌ها نقش‌های مختلفی را ایفا کرده‌اند و سبک‌تر و قابل حمل‌تر از همیشه هستند. علیرغم وابستگی به کمپرسور هوا برای تامین انرژی، آنها را می توان در اکثر سایت های شغلی و بسیاری از پروژه‌های خانگی یافت.

چگونه کار می کنند؟

یک میخکوب پنوماتیک از فشار هوا برای کوبیدن میخ استفاده می‌کند.  آنها از طریق یک شلنگ هوا به یک کمپرسور هوای شارژ شده متصل می‌شوند و به دلیل مقدار فشاری که قبل از شلیک در داخل میخکوب ایجاد می‌شود بسیار قدرتمند هستند.

هر آنچه که در ارتباط با میخکوب برقی باید بدانید!

نتیجه

 چه یک میخکوب برقی یا پنوماتیکی را انتخاب کنید، ابزاری را دارید که قابلیت‌های قدرتمندی دارد تا به سرعت پروژه‌های شما کمک کند. میخکوب‌های برقی به دلیل قابلیت‌های قابل حمل و استفاده آسان و راحت محبوب هستند.  میخکوب‌های پنوماتیک برای زمانی که به قدرت  جدی نیاز است، استفاده می‌شوند.

 هر دو دارای معایبی هستند، مانند محدودیت‌های زیاد در سیم‌ها یا زمان شارژ شدن، اما کار کردن با آنها آسان است.  اساساً، بسیاری از مواردی که ممکن است به انتخاب شما منجر شود این است که به دنبال چه نوع قدرت کلی هستید و ترجیحات شخصی شما چیست.

ارسال دیدگاه