همه چیز درباره دریل چکشی

همه چیز درباره دریل چکشی

یکی از پرکاربرد‌ترین ابزارها در میان مردم دریل است. دریل‌ها بعد از به وجود آمدن توانسته‌اند به خوبی کار افراد را راحت کنند به نحوی که بسیاری از کارها از جمله فعالیت های صنعتی، چوبی و کار‌های منزل نیز آسان‌تر شده است. دریل چکشی یک نمونه از انواع دریل‌ها است که امروزه نقش بسیار زیادی را در انجام کار‌ها ایفا می‌کند و در ادامه با این دریل آشنا خواهیم شد.

دریل چکشی چیست؟

دریل‌ها یک ابزار قدرتمند هستند که می‌توان به کمک آن‌ها سخت‌ترین سطح را سوراخ کرد. دریل یک عضو جدا نشدنی در ابزار است. با نگاهی به اطراف و شغل‌های مختلف متوجه می‌شویم که دریل‌ها برای افراد مختلف و شغل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی در بسیاری از منازل نیز می‌توان ا این وسیله پرکاربرد استفاده کرد.

همانطور که گفته شد دریل‌ها در نمونه‌های مختلف ساخته می‌شوند و نمونه‌های مختلف این بستر را مهیا کرده‌اند که برای هر کاری و تخصصی، از ابزار خاص استفاده کنیم. اگر به درستی ابزار تخصصی برای کار تخصصی انتخاب شود دیگر کار‌ها به راحتی پیش می‌روند.

در این بین دریل چکشی یکی از انواع دریل‌ها است که کاربرد‌های خاص خودش را دارد و برای کار‌های تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین این ابزار به راحتی در دسترس است و کارکردن با آن زیاد سخت نیست.

همه چیز درباره دریل چکشی

با نگاهی به ظاهر دریل چکشی، متوجه می‌شویم که این دریل از نظر ظاهری تفاوت با دریل‌های معمولی ندارد. یعنی که مانند دریل‌های معمولی دارای سه نظام و دکمه‌ای برای انجام فعالیت دارد. اما تفاوت عمده دریل‌های چکشی با دیگر دریل‌ها در نوع کاربردی که دارد نمایان می‌شود. در ادامه بیشتر با کاربرد این دریل بیشتر آشنا خواهیم شد.

آیا تا کنون به کاربرد دریل چکشی فکر کرده‌اید؟

مته موجود در دریل‌های معمولی حول محور طولی به صورت دورانی می‌چرخد ولی کارکرد دریل‌های چکشی اینگونه نیست! هنگام کار با دریل چکشی، مته علاوه بر این حول محور خود می‌چرخد، ضربات محکمی به نوک مته وارد می‌شود. برای فهم بهتر این مطلب مثالی را برای شما بیان می‌کنیم: به طور مثال شما می‌خواهید میخی را در دیوار فرو کنید! برای این کار می‌توانید نیروی ثابتی یا ضربات پی در پی را به میخ وارد کنید این نیروی ثابت همان کار دریل معمولی و ضربات پی در پی کار دریل‌های چکشی را انجام می‌دهد.

یکی از مزیت‌های دریل‌های چکشی این است که می‌توان از آن به دو حالت چکشی و معمولی استفاده کرد. این قابلیت به خوبی می‌تواند شما را در فعالیت‌های مختلف همراهی کند و دیگر، نگرانی بابت نبود وسیله نداشته باشید.

قدرت دریل چکشی چگونه است؟

اگر بخواهیم قدرت یک دستگاه را بررسی کنیم باید به بررسی موتور آن بپردازیم، موتور یک دستگاه دریل، ارتباط مستقیم با قدرت آن دارد به گونه‌ای که هرچه موتور دریل بهتر و قوی‌تر باشد قدرت آن نیز افزایش می‌یابد البته لازم به ذکر است که در زمان استفاده، قدرت دستگاه افزایش می‌یابد؛ اگرچه دریل چکشی تنظیم دستی قدرت ندارد اما میزان قدرت آن بر اساس وات نیز افزایش می‌یابد و می‌توان این موضوع را جز مزیت‌های دریل‌های چکشی نام برد. اندازه سوراخ کردن سطح بسته به نوع قدرت دریل متفاوت است.

blank

چگونه یک دریل چکشی بخریم

خرید یک دریل خوب جز مواردی است که باید با دقت بسیار زیادی انجام شود ابتدا باید بدانید که دریل را برای چه کاری نیاز دارید، دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند که به سراغ دستگاهی بروید که کار شما را راحت‌تر کند. نکته بعدی میزان قدرت دستگاه است. دستگاه‌ها بر اساس نوع موتوری که دارند قدرت‌های مختلفی را دارا می‌باشند، باید تلاش کنید که یک دریل با قدرت مناسب کارتان را انتخاب کنید برای این که بتوانید یک دریل خوب را بشناسید و یک دریل چکشی مناسب خریداری کنید؛ به سایت ابزار نیکو مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه