کاربرد زنجیر لیفتراک در صنعت

کاربرد زنجیر لیفتراک در صنعت

زنجیر لیفتراک را می توان از جمله کاربردی ترین قطعات در این ماشین آلات نامید. علاوه بر اینکه در لیفتراک ها باید روی به استفاده از زنجیر آورده شود، امروزه ماشین های سنگین نیز نیاز به استفاده از زنجیر های صنعتی دارند. با هدف انتقال قدرت و لیفت کردن اجسام سنگین باید از زنجیرهای لیفتراک کمک گرفت. ماشین آلات صنعتی مختلف نیز هنگامی که به دنبال جابجایی اجسام هستند، لازم است که از این مدل زنجیر کمک بگیرند. لیفتراک ها را می توان از جمله کاربردی ترین ماشین آلات برای جابجایی و انتقال اجسام در نظر گرفت. بهره گیری از انواع زنجیرهای صنعتی در دستگاه های مختلف مانند دوچرخه، موتور سیکلت، اتومبیل، ماشین سنگین، ماشین آلات صنعتی و لیفتراک این امکان را می‌ دهد که با اطمینان بیشتر، روی به جابجایی کالا بیاورید.

زنجیر لیفتراک

انواع زنجیر صنعتی

زنجیرهای صنعتی را می توان از جمله پرکاربردترین قطعات در ماشین آلات مختلف نامید. به عنوان مثال زنجیر غلتکی از جمله محصولاتی به شمار می رود که برای انتقال قدرت، اهمیت بالایی دارد. در طرف مقابل زنجیر کانوایر نیز کاربرد فراوانی برای انتقال مواد داشته و در تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این پایان کار نیست و یکی دیگر از انواع زنجیر صنعتی که برای بلند کردن بار و بر روی در دکل ها نصب می شود، زنجیر لیفتراک خواهد بود. هر کدام از این محصولات با استانداردهای خاص تولید می شوند.

انواع زنجیر لیفتراک کدامند؟

اگر به بازار مراجعه کنید و قصد خرید زنجیر لیفتراک را داشته باشید با چند مدل از این محصول مواجه می شوید. در حالت کلی زنجیرهای لیفتراک با دو سری BL و AL بر روی دکل ها و لیفتراک ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به دنبال انجام کارهای سبک هستید، خرید زنجیر AL را به شما توصیه می کنیم. در عین حال برای انجام کارهای سنگین لازم است که روی به خرید زنجیر BL آورده شود.

کاربرد زنجیر لیفتراک

زنجیر لیفتراک از جمله پراهمیت ترین قطعات در این ماشین‌ آلات شناخته می شود. همانگونه که می دانید انواع و اقسام زنجیرها را امروزه برای کارهای مختلف می توانید در بازار مشاهده نمایید. این زنجیرها با متریال گوناگون تولید می‌شوند. از ساده‌ ترین زنجیرها گرفته تا زنجیره های پیشرفته صنعتی هر کدام با استاندارد خاص بر روی ماشین آلات قرار داده می‌شوند.

کاربرد زنجیرهای لیفتراک

زنجیر لیفتراک به مانند سایر زنجیرهای صنعتی در سیستم انتقال نیرو یک ابزار کاربردی محسوب شده و به خوبی می تواند جهت انتقال کالا و اجسام، با کیفیت بالا کاربردهای خود را نشان دهد. این زنجیرها علاوه بر اینکه در این ماشین آلات می توانند کاربردی باشند، برای سایر تجهیزات نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

نقش زنجیر لیفتراک در ماشین آلات صنعتی

زنجیر لیفتراک را می توان بر روی ماشین آلات کشاورزی نیز قرار داد. به عنوان مثال دستگاه کمباین از جمله ماشین آلاتی به شمار می‌رود که برای صنعت کشاورزی اهمیت بالایی دارد. استفاده از زنجیرهای صنعتی بر روی این ماشین آلات کمک می کند تا بتوان برای برداشت محصولات از تجهیزاتی کاربردی کمک گرفت. این پایان کار نیست و نقش زنجیر لیفتراک را در سایر زمینه‌ های صنعتی می توان مشاهده کرد. از جمله تجهیزاتی که با استفاده از زنجیر صنعتی لیفتراک فعالیت خود را انجام می دهند، می توان به دستگاه های راهسازی، تجهیزات صنعت سیمان و انبارداری اشاره کرد. با کمک گرفتن از این مدل زنجیرهای صنعتی به راحتی می توانید فرآیند انتقال اجسام و جابجایی کالاها را انجام دهید.

چه زمانی نیاز به تعویض زنجیر لیفتراک دارید؟

هنگام خرابی زنجیر لیفتراک نشانه هایی بر روی آن مشاهده خواهید کرد. در واقع به محض اینکه با نشانه های زیر مواجه شدید، بهتر است با هدف جلوگیری از ایرادات کلی، روی به تعویض زنجیر قرار گرفته شده بر روی ماشین آلات مختلف بیاورید.

زنگ زدگی و خوردگی زنجیر

اگر زنجیر لیفتراک دچار زنگ زدگی و خوردگی شود باید در سریعترین زمان روی به تعویض آن بیاورید. در واقع برای حداکثر حفاظت بهتر است که در بازه های زمانی مناسب، روی به روانکاری زنجیر بیاورید. زنجیرهای زنگ زده و زنجیرهایی که دچار خوردگی هستند باید در ماشین آلات مختلف تعویض شوند.

ترک خوردگی زنجیر لیفتراک

یکی دیگر از نشانه هایی که به شما بیان می کند باید زنجیر لیفتراک را تعویض کنید، مشاهده ترک خوردگی بر روی آنها است. با توجه به اینکه لیفتراک نیاز به این قطعه کاربردی برای بلند کردن و جابجایی اجسام دارد، به هیچ عنوان با زنجیر ترک خورده روی به استفاده از لیفتراک نیاورید.

پیچیدگی پین های لیفتراک

اگر زنجیر لیفتراک را در بازه زمانی مناسب روانکاری نکنید، بین پین ها و صفحات اصطکاک به وجود خواهد آمد. شرایطی که موجب می شود پین های زنجیر دچار پیچ خوردگی شوند. با توجه به مشکل به وجود آمده، مسیر پین ها خارج از محل خواهد بود. به همین علت پیچیدگی زنجیرها را مشاهده خواهید نمود.

کشیدگی زنجیر

اگر زنجیر دچار کشیدگی ۲ درصدی شود یعنی تا ۱۵ درصد قدرت آن کاهش یافته است. شرایطی که به شما نشان می دهد نیاز به تعویض زنجیر خواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام از مشکلات فوق بر روی زنجیر وجود ندارد. مشکلاتی مانند خرابی زنجیر، ترک خوردگی و کشیدگی آن موجب می‌شوند که تولید و سودآوری نیز کاهش یابد.

قیمت زنجیر لیفتراک

انواع زنجیر را می‌ توان از محصولات حساس در ماشین آلات نامید. به همین دلیل برای ساخت آنها معمولا از جدیدترین استانداردها استفاده می شود. در کنار این موارد باید در ساخت این مدل زنجیرهای صنعتی نهایت دقت را به کار گیرند. این روزها فروشگاه های مختلف با فروش انواع زنجیر صنعتی تلاش کرده اند تا پاسخگوی نیازهای صنعتگران در زمینه‌ های گوناگون باشند.

قیمت انواع زنجیر صنعتی

برای خرید زنجیر لیفتراک سعی کنید محصولی اصل و با کیفیت بالا انتخاب کنید. قیمت این محصول بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند نوع ساخت و برند تولید کننده تعیین می شود. علاوه بر این با توجه به نوسانات ارز نیز قیمت زنجیر دچار تغییر خواهد شد.

مزایای استفاده از زنجیر لیفتراک

زنجیر لیفتراک در ماشین آلات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. راندمان و کارایی بسیار بالای این مدل زنجیر صنعتی شما را یاری خواهد کرد تا در هر شرایطی بتوانید روی به استفاده از قابلیت های آن بیاورید. علاوه بر این با نصب این زنجیر در تجهیزات و ماشین آلات مختلف عمر دستگاه نیز افزایش خواهد یافت. با توجه به نوع ساخت این زنجیر صنعتی، هیچگونه محدودیت مصرفی پیش روی شما قرار نخواهد گرفت. زنجیرهای لیفتراک برای انتقال و حرکت در فواصل زیاد می تواند گزینه ای کاربردی محسوب شود.

ارسال دیدگاه