آشنایی با بهترین مارک نخ سردوز، ابزاری مهم برای خیاطی

آشنایی با بهترین مارک نخ سردوز، ابزاری مهم برای خیاطی

نخ سردوز از اجزای کاربردی در خیاطی به‌شمار می‌آید. به این صورت که پس از  پایان دوخت لباس برای ایجاد آراستگی خاص و برخورداری از دوخت تمیز از سردوز استفاده می‌شود. دستگاه سردوز با استفاده از نخ‌های مناسب سبب مرتب و تمیز شدن لبه پارچه خواهد شد؛ بنابراین برای کسب نتیجه‌ای مطلوب باید ابتدا با بهترین مارک نخ سردوز آشنا شد.

چه نوع پارچه‌ای برای نخ سردوز مناسب است؟

جنس نخ سردوز از ترویرا است؛ این نخ برای چرخ زیگزال و دستگاه‌های قیطان، کش بافت و… مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. از آنجایی که این نخ در ضخامت‌های متفاوتی در بازار وجود دارد برای انواع بافت‌ها و دوخت‌ها مناسب است‌. با این حال این نخ نازکی بسیار خاصی داشته که که کار کردن با آن آسیبی به پارچه وارد نخواهد کرد. اما در مقابل توجه داشته باشید نخ سردوز دارای مقاومت بسیار محدودی بوده و موضوع پایین بودن تحمل آن در برابر فشار می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ بنابراین بهترین پارچه برای استفاده از نخ سردوز پارچه‌های حساس و ظریف هستند. زیرا با توجه به نوع ساختاراین نخ نسبت به انواع دیگر دارای مقاومت کمتری است و به راحتی پاره خواهد شد. همچنین اگر قصد استفاده از این پارچه را دارید بهتر است از پایه‌های فلزی تک نخ و یا سه نخ استفاده کنید.

آشنایی با بهترین مارک نخ سردوز، ابزاری مهم برای خیاطی

ویژگی‌های  بهترین مارک نخ سردوز که او را با سایر نخ‌ ها متمایز می‌کند

نخ سردوز یا همان نخ ترویرا از پرمصرف‌ترین نخ‌های صنعت خیاطی بشمار می رود. این نخ بسته به نیاز خیاطان در ابعاد های متنوعی پیچیده خواهد شد. نخ سردوز را می‌توان با توجه به نیاز در وزن‌های ۲۰۰گرم، ۳۰۰ گرم، ۴۰۰گرم، نیم کیلو و یک کیلو تهیه و استفاده کرد.

از ویژگی‌های بارز بهترین مارک نخ سردوز می‌توان به تولید آن در رنگ‌های متنوع اشاره کرد. همچنین این نخ‌ها با توجه به کیفیت بالایی که دارند می‌توانند به خوبی پاسخگوی نیازهای خیاطان باشند. جنس این نخ‌ها از پلی استر بوده که برای کار در همه شرایط مناسب است.

نخ سردوز با داشتن ویژگی‌های مناسب توانسته گزینه مناسبی برای چرخ‌های صنعتی نیز به شمار آید. همچنین این نخ به دلیل حجم کم، تنوع رنگ بسیار، نوع قرقره، علاوه بر استفاده در چرخ‌های صنعتی در مصارف خانگی و آموزشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

blank

چه نوع نخ سردوزی کیفیت بالاتری خواهد داشت؟

از انواع نخ در جهت بافندگی و ریسندگی استفاده می‌شود. با این حال امروزه بیشتر از نخ پلی استر استفاده می‌شود که استحکام و ضخامت بسیار بالایی برای دوخت در چرخ خیاطی ‌ها دارد. همچنین این نخ دارای پرز بسیار کمی بوده و دوام آن بسیار بالا است.

از سوی دیگر برای استفاده در سردوز نخ ترویرا بهترین گزینه خواهد بود زیرا این نوع نخ با کمک فناوری‌های خاص با استحکام بسیار کم ساخته شده و دارای رنگ مات است.  لازم است بدانید این نخ نیازمند دقت فراوان برای نگهداری نیز خواهد بود.

چه عواملی بر روی قیمت نخ سردوز تاثیر گذار هستند؟

خرید نخ سردوز نیز مانند خرید هر محصول دیگری نیازمند بررسی کیفیت است. اگر قصد خرید نخ سردوز را دارید باید با دقت هرچه تمام کیفیت آن را بررسی کنید. زیرا یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نخ سردوز کیفیت آن است. با توجه به موضوع عرضه این نخ به صورت الیاف مصنوعی و طبیعی بررسی این موضوع نیز جز نکات قابل توجه خواهد بود.

از سوی دیگر عواملی همچون رنگ و استحکام نخ نیز بر روی قیمت نخ سردوز تاثیر گذار هستند. اگر نخ سردوز خریداری شده دارای استحکام مناسب نباشد؛ فرایند دوخت مختل خواهد شد. نخ مستحکم نخی است که توپر بوده و با استحکامی که دارد باید در برابر پارگی مقاومت داشته باشد.

همچنین برخورداری از رنگ‌های تمیز و شفاف از دیگر مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشت. زیرا نخ شفاف جذابیت بیشتری برای استفاده در پارچه دارد.

blank

بهترین مارک نخ سردوز ایرانی است یا خارجی؟

پاسخ به این پرسش کاملا متغیر و وابسته به شرایط است. زیرا در دوخت برخی از لباس‌ها استفاده از نخ‌های سردوز داخلی بسیار مناسب‌تر از خارجی خواهد بود. اما در مقابل در برخی دیگر از کارهای خیاطی مارک‌های خارجی ۱۰۰درصد بهتر خواهند بود. توجه داشته باشید با اینکه مارک‌های خارجی نخ‌های خود را با استفاده از جدیدترین و قوی‌ترین مدل‌های تجهیزات تولید می‌کنند اما تولید ایران نیز کیفیت پایینی نداشته و استفاده از آن‌ها سبب پشیمانی شما نخواهد شد.

با خرید بهترین مارک نخ سردوز لباس‌های خود را آراسته کنید

نخ سردوز از نخ‌های کاربردی در خیاطی بشمار می رود که پس از پایان دوخت برای ایجاد آراستگی در لباس استفاده می‌شود. این نخ به صورت طبیعی و مصنوعی و در انواع مختلف به بازار عرضه می‌گردد. از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نخ سردوز می‌توان به کیفیت، رنگ، استحکام و نوع الیاف آن اشاره کرد. از آنجایی که این نخ در کیفیت‌های متنوع و در خارج و داخل ایران تولید می‌شود نمی‌توان به وضوح گفت کدام یک از آن‌ها بهترین مارک نخ سردوز هستند اما می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تولیدات داخل نیز مانند خارج دارای کیفیت مناسبی هستند.

ارسال دیدگاه