آموزش استفاده از زاویه سنج

آموزش استفاده از زاویه سنج

 زاویه سنج یک ابزار اندازه گیری ساده است که برای اندازه گیری زاویه استفاده می‌شود.  زاویه سنج معمولی به شکل یک نیم دایره با مقیاس داخلی و خارجی و با علامت هایی از 0 درجه تا 180 درجه روی آن است.

معماران و طراحان از نقاله دقیق تری به نام ابزار زاویه سنج استفاده می کنند که اندازه گیری های دقیق تری را ارائه می دهد.  نقاله ها از قرن هفدهم مورد استفاده قرار گرفته اند.  بعدها در قرن هجدهم، نقاله ها به طور گسترده ای در هندسه و ریاضیات مورد استفاده قرار گرفتند.

زاویه سنج به شما کمک می‌کند زوایای یک عکس را اندازه گیری کنید، می‌توانید به راحتی زاویه هر جسم اطراف خود را اندازه گیری کنید، عکس بگیرید و آن را آپلود کنید، سپس نقطه وسط زاویه سنج را به راس زاویه بکشید.

آموزش استفاده از زاویه سنج

چگونه از این زاویه سنج آنلاین استفاده کنیم؟

  • شما می‌توانید زاویه هر جسم واقعی را مستقیماً روی صفحه نمایش خود اندازه گیری کنید
  • اگر می‌خواهید زاویه سنج را حرکت دهید، نقطه وسط آن را بکشید.
  • اگر می‌خواهید آن را کوچکتر کنید، شعاع نقاله را تغییر دهید.
  • شما می‌توانید زاویه سنج را درست مانند نقاله سنتی بچرخانید.
  • با کلیک بر روی لبه خارج از زاویه سنج، یک پین فشاری روی آن اضافه می‌شود
  • قرار دادن دو پین فشاری درجات آن زاویه را نشان می‌دهد
  • با دوبار کلیک بر روی پین، آن را حذف ‌می‌کند.
  • این اقدامات را می‌توان در دکمه‌های داخل کنترل پنل نیز انجام داد
  • زاویه سنج می‌تواند بزرگنمایی و حرکت دادن موقعیت را انجام دهد.
  • پس زمینه را می‌توان بزرگنمایی و کوچکنمایی کرد.
  • می‌توانید طرح خود را دانلود کرده و برای دیگران به اشتراک بگذارید.

آموزش استفاده از زاویه سنج

زاویه سنج چیست؟

زاویه سنج در ریاضیات به عنوان یک ابزار اندازه گیری مهم شناخته می‌شود که به شکل نیم دایره است.  نقاله معمولی ابزاری نیمه شفاف است که به ما کمک می‌کند زاویه‌ها را بر حسب درجه اندازه گیری کنیم.

زاویه سنج مقیاس رادیانی زاویه را بر حسب رادیان اندازه گیری می‌کند. یک زاویه سنج معمولی دارای درجاتی است که در جهت عقربه‌های ساعت از 0 تا 180 درجه در مقیاس بیرونی و خلاف جهت عقربه‌های ساعت از 0 تا 180 درجه در مقیاس داخلی مشخص شده اند.

 چگونه از نقاله استفاده کنیم؟

 نقاله ابزاری است که استفاده از آن بسیار آسان است.  این دو قرائت دارد – قرائت بیرونی و خواندن درونی که به اندازه گیری یک زاویه مشخص کمک می کند.

 چگونه زاویه سنج را بخوانیم؟

 یک زاویه سنج را می‌توان با استفاده از خوانش های درونی یا بیرونی آن بسته به زاویه‌ای که تشکیل می‌شود خواند. هر قرائت درونی و خواندن بیرونی مکمل یکدیگر هستند، یعنی به 180 درجه می‌رسند.  برای مثال، 0° + 180° = 180°، 10° + 170° = 180° و….  برای آشنایی با نحوه خواندن نقاله با مراحل زیر به شکل زیر توجه کنید.

  • مرحله 1: ابتدا باید مرکز (سوراخ) نقاله را روی راس O قرار دهیم.
  • مرحله 2: خط پایه نقاله را روی پرتویی که قاعده زاویه است قرار دهید.
  • مرحله 3: تصمیم بگیرید که کدام قرائت باید دنبال شود. اگر زاویه‌ای که باید اندازه گیری شود در سمت چپ از مرکز نقاله تشکیل شده باشد، باید از قرائت بیرونی نقاله استفاده کنیم.  در این مورد ∠AOC = 60 درجه.
  • مرحله چهارم: اگر زاویه‌ای که باید اندازه گیری شود در سمت راست از مرکز نقاله تشکیل شده باشد، باید از عددهای داخلی نقاله استفاده کنیم. در این حالت ∠BOC = 120 درجه.

آموزش استفاده از زاویه سنج

زاویه سنج دیجیتال چیست؟

زاویه سنج دیجیتال به کاربر این امکان را می‌دهد که زاویه‌ها را با دقت بسیار بیشتری نسبت به نقاله دستی اندازه گیری کند.  نقاله دیجیتال الکترونیکی است و دارای انواع ویژگی‌های مفید است. اندازه‌گیری‌های زاویه‌ای که گرفته می‌شوند روی صفحه نمایش داده می‌شوند تا کاربر بخواند و ضبط کند.

 بسیاری از زاویه سنج‌های دیجیتال از یک بازوی متحرک و یک جعبه کوچک در مرکز تشکیل شده‌اند که دکمه‌ها و صفحه نمایش را نگه می دارد.  کاربر یک لبه را در امتداد یک خط مستقیم قرار می‌دهد و بازوی متحرک را طوری تنظیم می‌کند که با خط بعدی هماهنگ شود.

این موضوع زاویه‌ای را ایجاد می‌کند که کاربر می‌خواهد اندازه گیری کند.  نتایج روی صفحه نمایش داده می‌شود.  به عنوان مثال، اگر یک بازوی نقاله مستقیم و دیگری به سمت بالا باشد، صفحه نمایش 90 درجه را نشان می‌دهد.

پیدا کردن زاویه سنج دیجیتال: راهنمای خریدار

 وقتی چیزی را از ابتدا می‌سازید، به خصوص چیزی که به مهارت‌های نجاری یا مهندسی نیاز دارد، به دقیق ترین و مطمئن ترین ابزارهایی که می‌توانید پیدا کنید نیاز خواهید داشت.  در عصر حاضر، تقریباً همه این ابزارها مشابه دیجیتالی دارند که بسیار کارآمدتر از نسخه‌های سنتی هستند.

 برای مثال زاویه سنج‌های دیجیتال با گذشت زمان دقیق‌تر شده‌اند.  به لطف فناوری مدرن، ‌آن‌ها خطای انسانی را کاهش داده‌اند و امکان اندازه گیری زاویه‌ها را تا حد امکان با استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی امکان پذیر شده است.

اما با توجه به تعداد محصولات موجود در این فضا، ممکن است گمراه شوید، به خصوص اگر بی تجربه باشید.  بنابراین، وقتی به دنبال یکی از این محصولات هستید، این راهنما را در مورد نحوه خرید آگاهانه بررسی کنید.

مزایای استفاده از زاویه سنج دیجیتالی

چه بر روی یک نقاشی، یک مجسمه، یک میز، یک قفسه کتاب یا یک طرح معماری کار کنید، باید اندازه‌گیری‌های خود را تا حد امکان دقیق نگه دارید. به خصوص در مورد نجاری و معماری. حتی کوچکترین اشتباه در هنگام اندازه گیری می‌تواند منجر به عواقب بزرگی شود.  با زاویه سنج‌های دیجیتال، نیازی به بررسی مجدد یا شک در اندازه گیری‌های خود ندارید.

blank

مواردی که در انتخاب زاویه سنج دیجیتال باید در نظر بگیرید

دامنه

 زاویه سنج‌های دیجیتال دارای محدوده اندازه گیری بین 0 تا 180 درجه یا بین 0 تا 360 درجه هستند.  نقاله‌های 360 درجه ممکن است گزینه بهتری به نظر برسند، اما همیشه اینطور نیست.  اگر ناحیه‌ای را اندازه‌گیری می‌کنید که می‌دانید زاویه آن از 180 درجه تجاوز نمی‌کند، یک نقاله 360 درجه تقریباً بی‌فایده است و به احتمال زیاد اندازه‌گیری‌های نادرست را نشان می‌دهد.

 طول

 طول بازوی نقاله بر دامنه اندازه گیری آن تأثیر نمی‌گذارد، اما بر دقت آن تأثیر می‌گذارد.  نقاله‌هایی که بازوهای کوتاه‌تری دارند بیشتر مستعد اندازه‌گیری‌های نادرست و نسخه‌های با بازوهای بلندتر دقیق‌تر هستند، زیرا تراز کردن آنها با اندازه‌گیری آسان‌تر است.  اما نقطه ضعف نسخه ‌های طولانی تر این است که نگهداری و حمل آن‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد.

عمر باتری

 نقاله های دیجیتال همانطور که از نامشان پیداست با باتری یا نوع دیگری از برق کار می‌کنند. خوشبختانه، اکثر آن‌ها دارای باتری‌های قابل تعویض هستند، به این معنی که برای استفاده از ابزار اندازه گیری تنها به باتری‌های پشتیبان نیاز دارید.

 صفحه نمایش آسان برای خواندن

 اگر در حین خواندن نمایشگر همچنان از خطاها خوانش نادرست دریافت می‌کنید، سرمایه گذاری روی یک نقاله دیجیتال برای دقت آن فایده‌ای ندارد.  یک نمایشگر LED بزرگتر، با نور مناسب و خوانا بر روی ابزار شما می‌تواند به شما کمک کند اندازه گیری‌های خود را به وضوح ببینید.

 آپشن های اضافی

 اگر به دنبال مدلی با ویژگی‌های اضافه هستید که می‌تواند اندازه‌گیری را راحت‌تر کند، ممکن است بخواهید به دنبال نقاله‌هایی باشید که دارای قفل هستند، که بازوهای دستگاه را در زاویه مورد نیاز قفل می‌کند.  از دیگر ویژگی‌های مطلوب می‌توان به حافظه زاویه دار و نمایشگر چرخان اشاره کرد.

ارسال دیدگاه