آچار بکس بادی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آچار بکس بادی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آچار بکس بادی یکی از ابزار آلات بادی قدرتمند و کارآمد برای کار با پیچ و مهره محسوب می شود. اهمیت این نوع از ابزار آلات به گونه ای است که در جعبه ابزار تمام تکنسین ها و مکانیک ها می توان آن را یافت. رنج و سختی باز و بسته کردن پیچ و مهره ها به گونه ‌ای است که کاربران را به فکر استفاده از ابزار آلات قدرتمند و کاربردی خواهد انداخت. ویژگی ها و کاربردهای آچار بکس بادی به گونه ای هستند که به بهترین شکل می توان انواع پیچ های محکم، خورده شده و زنگ زده را نیز به راحتی باز نمود.

آچار بکس بادی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

علاوه بر این گاهی خود با شرایطی مواجه می شویم که به علت وجود فضای تنگ و زوایای بد، باز و بسته کردن پیچ ها سخت و زمانبر خواهد بود. شرایطی که می ‌تواند موجب شکسته شدن و خراش افتادن در ابزارآلات و ایجاد مشکلات دیگری شود. برای رهایی از این مشکل بهترین گزینه استفاده از ابزارهای قدرتمند و کاربردی خواهد بود.

معرفی ابزارآلات بادی

به طور کلی تمام ابزار آلات بادی استفاده از نیروی گاز و تبدیل کردن آن به نیروی مکانیکی می توانند قدرت بسیار بالایی برای کاربرد داشته باشند. امروزه انواع ابزار بادی با تنوع زیاد و به منظور کار در شرایط مختلف طراحی و تولید می شوند. از جمله این ابزار آلات می ‌توان به میخکوب بادی، پیچ گوشتی های بادی، دریل بادی، فرز بادی، منگنه کوب بادی و همچنین بکس بادی اشاره کرد. این ابزار آلات بادی یا پنوماتیک که برای کار در شرایط سخت بهترین کاربرد را دارند، در طرح های مختلف تولید می شوند. بکس بادی یا آچار بادی و پنوماتیک با قدرت بالا جهت باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره در پروژه های صنعتی، کارگاه های خدماتی و تعمیراتی و همچنین تعمیرگاه های ماشین مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این انواع ابزار آلات بادی به منظور کار در کارگاه ها و کارخانه ها به و با داشتن انرژی بسیار زیاد و نیروی لازم در اختیار کاربران قرار می‌ گیرند.

بکس بادی چیست و کاربردهای آن کدامند؟

بکس بادی نیز به عنوان یکی از انواع ابزار آلات بادی با نام آچار بادی، پنوماتیک یا ایمپکت بادی نیز شناخته می ‌شود. هنگامی که با مشکلاتی جهت باز و بسته کردن پیچ و مهره مواجه می ‌شویم استفاده از این ابزار آلات قدرتمند می تواند گره گشای مشکلات باشد. سرعت بالا و قدرت فراوان به منظور کار در پروژه های بزرگ و کوچک از جمله ویژگی ها و کاربردهای آچار بکس بادی محسوب می ‌شوند.

امروز کارگاه های تولیدی و در صنایع مختلف به جای استفاده از آچارهای دستی و سنتی، روی به استفاده از آچار بکس بادی آورده ‌اند.

blank

چرا به بکس بادی نیاز داریم؟

اگر مشغول به فعالیت در کارگاه های مکانیکی، آپاراتی ها و صنایع مختلف دیگر هستید نیاز به ابزارالات کاربردی خواهید داشت. استفاده از این وسایل کاربردی می ‌توانند فعالیت های مختلفی را برای شما با سرعت بالا و قدرت ایده ‌آل انجام دهند. از عمده ترین دلایل استفاده از این نوع ابزار آلات بادی می ‌توان به تعویض چرخ های خودرو اشاره کرد. به طور کلی در مکان هایی که نیاز به قدرت و سرعت بالا جهت انجام فعالیت های مختلف مانند باز و بسته کردن پیچ ها داریم، می ‌توان از بکس بادی استفاده کرد.

ویژگی های آچار بکس بادی و مزایای استفاده از آن

استفاده از این نوع آچار ویژگی ها و مزایای گسترده ای برای کاربران خواهد داشت. مهمترین ویژگی آن قدرت بالا و افزایش سرعت در فرآیند باز و بسته کردن پیچ ها محسوب می ‌شود. علاوه بر این، ویژگی ها و مزایای دیگری برای کار با این ابزار آلات بادی در اختیار شما قرار می گیرد.

  • استفاده از فشار هوا که بدون ایجاد آلایندگی قدرت عملکرد را افزایش می دهد.
  • بهره مندی از قیمت مناسب با وجود قدرت بالا و در مقایسه با سایر ابزارآلات هیدرولیک و برقی
  • استفاده از بکس متناسب با سایز پیچ ها برای باز و بسته کردن پیچ ها و قابلیت تنظیم فشار که به خوبی موجب جلوگیری از شکستن ابزار می شود.
  • بهره‌مندی از وزن مناسب در مقایسه با انواع آچار هیدرولیک شارژی و برقی
  • مقرون به صرفه بودن و پایین بودن هزینه ‌های نگهداری با توجه به بهره مندی از کمپرسور باد و کاهش زمان کار
  • دارا بودن قدرت و سرعت بالاتر در مقایسه با انواع آچار شارژی و برقی

نکاتی که جهت خرید آچار بکس بادی باید در نظر گرفت

چنانچه قصد خرید این نوع ابزار آلات را دارید رعایت نکاتی می تواند به شما در خرید آچار مناسب کمک کند.

بررسی نیروی گشتاور که جهت باز و بسته کردن پیچ ها به آن نیاز دارید از مهمترین کارهایی است که هنگام خرید آچار باید مد نظر قرار داد. علاوه بر این آچار بکس باید به گونه ای طراحی و ساخته شده که از خستگی دست کاربران جلوگیری کند. این ویژگی موجب می ‌شود که هنگام کار در مدت زمان طولانی نیز شرایط بهتری تجربه کنید. در کنار پایین بودن وزن، اندازه استاندارد آچار بکس بادی نیز باید توسط شما بررسی شود. با این حال یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید آچار بکس بادی مد نظر قرار می گیرد بررسی سایز درایو خواهد بود. خرید محصول با داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین تولید شده توسط برند معتبر، از دیگر نکات مد نظر خواهد بود.

blank

امروزه بکس های بادی در انواع مختلفی مانند شارژی و برقی نیز تولید می شوند. نوع برقی از قدرت بالایی برخوردار است. با این حال آچار بکس بادی با قدرت بسیار مناسب، گزینه‌ ای ایده آل جهت کار در مصارف خانگی و کارگاه های کوچک محسوب می ‌شود.

انواع آچار بکس بادی بر اساس مکانیزم ضربه

مکانیزم دو چکشه

مکانیزم تک چکشه بزرگ

مکانیزم یک چکشه نوسانی

مکانیزم دو چکشه نوسانی

مکانیزم پین و کلاچ

مکانیزم پین و چکش

قطعات بکس بادی

آچار بکس بادی متشکل از یک کمپرسور هوا جهت تامین هوای مورد نیاز دستگاه خواهد بود. برای تامین قدرت کافی به دست، دو سوراخ جهت عبور و مرور هوا در این دستگاه وجود دارد. علاوه بر این بکس بادی از یک چرخش روتر آچار بادی نیز برای باز و بسته کردن پیچ ها استفاده می کند.

از دیگر اجزای تشکیل دهنده آچار بکس می توان به چکش موجود در آن اشاره کرد. وجود یک زبانه در لبه سیلندر به دستگاه کمک می ‌کند تا محفظه چرخش آن با چرخش به وسیله موتور دستگاه اقدام به باز و بسته کردن پیچ ها نماید. حرکت کردن دستگیره آچار به جلو و عقب موجب می شود که چکش نیز به سمت بیرون را داخل هدایت شود.

نتیجه گیری

چنانچه قصد خرید و استفاده از آچار بکس بادی را دارید هنگام خرید آن نکات بیان شده را مد نظر قرار دهید. با توجه به اینکه امروزه این ابزار در قدرت های مختلف و با درایوهای گوناگون تولید می شوند، خرید گزینه مناسب با شرایط موجود از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال دیدگاه