نکاتی که هنگام خرید آچار آلن باید بدانید

نکاتی که هنگام خرید آچار آلن باید بدانید

باز و بسته کردن پیچ های مختلف نیاز به ابزار آلات کاربردی دارد. هر کدام از این پیچ ها با ساختاری منحصر به ‌فرد باید توسط ابزار مناسب باز و بسته شوند. آچار آلن نیز به عنوان یکی از ابزار آلات کاربردی جهت استفاده محسوب می ‌شود. این نوع آچار که برای باز و بسته کردن پیچ های آلن مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً ظاهری شبیه به حرف L داشته و دو لبه این آچار به شکل شش ضلعی طراحی می ‌شود. این نوع طراحی موجب می ‌شود که به راحتی درون پیچ های آلن قرار گرفته و کاربردی آسان داشته باشند.

نکاتی که هنگام خرید آچار آلن باید بدانید

شرایط ساخت آچار آلن به گونه ‌ای است که به هیچ عنوان از روی پیچ سر نخورده و دندانه های آن درصد خرابی بسیار پایینی خواهند داشت. اهمیت این آچار به گونه ای است که امروزه برند های معتبر مانند استنلی، رونیکس، توسن، نولان، هافو، فورس و جتک در حال تولید این نوع آچار با کیفیت مناسب هستند. چنانچه قصد خرید این نوع آچار را دارید جهت انتخاب آن باید از اطلاعات کافی برخوردار باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

کاربردهای آچار آلن کدامند؟

همانگونه که بیان کردیم این نوع آچار جهت باز و بسته کردن پیچ های آلن مورد استفاده قرار می گیرند. برای این کار هر سمت این آچار به یک شکل واحد هندسی طراحی شده و دارای لبه های شش ضلعی است. این نوع آچار در اندازه، پوشش و رنگ های متنوعی تولید شده و با توجه به کاربرد مناسبی که دارند می توانند انواع پیچ های دستگاه‌ هایی مانند کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی های موبایل را به راحتی باز و بسته کنند. آچار آلن بسیار سبک و قابل حمل بوده و در جعبه ابزار آلات می ‌توان به راحتی آن ها را همواره به همراه داشت.

از کاربردهای این آچار می توان به استفاده در مکانیکی ها و برای تعمیر در تعمیرگاه های قطعات خودرو اشاره کرد. با این وجود مهمترین کاربرد آچار آلن جهت تعمیر انواع وسایل خانگی خواهد بود. علاوه بر این از این آچار در مصارف صنعتی و مصارف عمومی نیز به شکل گسترده استفاده می شود.

با توجه به نوع طراحی این نوع آچار و پیچ های آلن به راحتی آچار داخل حفره پیچ می شود. این عمل موجب می شود که کاربرد بسیار ساده و راحتی از آن بتوانیم دریافت کنیم. این نکته را فراموش نکنید که با توجه به اینکه طول دسته آچار بسیار بلند است، موجب افزایش گشتاور در این نوع آچار خواهد شد. به این علت این نوع آچار را می ‌توان به سادگی برای پیچ های آلن و باز و بسته آن ها استفاده نمود. نحوه طراحی و ساخت این آچار به گونه ‌ای است که می‌ توان از هر دو سر آن جهت باز و بسته کردن پیچ ها استفاده کرد.

کیفیت آچار آلن و نحوه عملکرد آن

همانگونه که عنوان شد از این نوع آچار برای باز و بسته کردن پیچ های آلن می توان استفاده کرد. با توجه به اینکه این نوع آچار تنها به شکل شش ضلعی بوده و قابلیت باز و بسته کردن این پیچ ها را دارد می ‌توان گفت که طول عمر بالایی نیز خواهند داشت. توجه داشته باشید که نحوه عملکرد این نوع آچار به گونه ‌ای است که باید قسمت کوتاه در آن را در پیچ گیر کرده و با استفاده از قسمت بلند به آن به عنوان دسته اقدام به باز و بسته کردن پیج نماییم.

blank

انواع آچار آلن کدامند؟

به لحاظ نوع طراحی می توان این نوع آچار را در چند دسته تقسیم بندی نمود. با این حال ساختار کلی این آچار را به یک شکل بوده و برای باز و بسته کردن پیچ های آلن مورد استفاده قرار می گیرند.

آچار چاقویی

همانگونه که از نام این آچار پیداست آلن چاقویی ساختاری به مانند چاقوهای مسافرتی دارد. این نوع آچار از کنار باز و بسته شده و آچاری چندکاره محسوب می شود. در این نوع آچار، چند مدل از آن در اندازه های مختلف در یک دسته مانند چاقو کنار هم قرار می گیرند. هر کدام از این آچار با اندازه مختلفی که دارند جهت باز و بسته کردن پیچ های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

آچار حلقه ای

نوع عملکرد این آچار نیز مانند سایر گونه‌ های دیگر بوده و تنها تفاوت آن با آچارهای دیگر به چگونگی کاور و این آچار برمی گردد. مدل حلقه ای از آچارهای آلن به گونه ‌ای است که شما می توانید طیف گسترده ‌ای از آچار را در سایزهای مختلف در اختیار داشته باشید.

آچار کمربندی

نوع دیگری از این نوع آچار با قرار گرفتن در یک کاور در دسترس شما قرار دارد. با توجه به طراحی این دسته از آچارها، دسترسی شما به انواع آچار به بهترین شکل امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این شما می توانید طیف گسترده‌ ای از سایزهای این نوع آچار را به همراه خود داشته باشید.

آچار پیچ گوشتی

نحوه ساخت این آچار به گونه ‌ای است که شباهت بسیاری به لحاظ ساختار به پیچ گوشی دارد. کار کرده این آچار نیز شباهت فراوانی به پیچ گوشتی داشته و با توجه به این که بسیار کم جا هستند می توان در هر مکان آن ها را به همراه خود داشت.

آلن سر گرد

یکی دیگر از انواع آچارهای ساخته شده آچار آلن سرگرد نام دارد بر خلاف گونه ‌های دیگر کار کردن با آچار سر گرد دارای سختی های بیشتری خواهد بود. با توجه به اینکه ساختار این آچار به شکل سرگرد بوده این امکان وجود دارد که هنگام کار کردن با آن موجب سرخوردن از روی پیر شود. به همین علت دقت زیادی جهت کار با آچار سر گرد نیاز خواهید داشت.

سایر گونه های آچار آلن

علاوه بر گونه هایی که برای شما معرفی کردیم آچار آلن در شکل های مختلف دیگری نیز طراحی و به بازار عرضه می شود. هر کدام از این آچارها دارای خصوصیات منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال آچار تی شکل با توجه به ساختاری که دارد به راحتی می تواند بر روی پیچ قرار گرفته و سرعت چرخش بالایی خواهد داشت. از دیگر آچارهای تولید شده می ‌توان به آچار ستاره ای، آچار کوتاه و آچار جغجغه ای اشاره کرد.

blank

قیمت و خرید آچار آلن و نکات مهم هنگام خرید

با توجه به  شرایطی که بیان کردیم جهت خرید این آچار رعایت نکاتی می تواند به انتخاب گزینه مناسب کمک کند. توجه داشته باشید که هنگام خرید آچار به خوبی آن را بررسی کرده که دارای ترک یا خراش نباشد. علاوه بر این با توجه به ساختار آچارهای تولید شده بسته به نیاز خود باید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. این آچار را می توانید هم به صورت پکیجی و هم به صورت تکی خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما این است با توجه به قیمت آچار آلن، چنانچه قصد خرید آن را دارید بهتر است ست کامل را خریداری کنید. علاوه بر اینکه می ‌توانیم سایزهای گوناگون این آچار را در اختیار داشته باشیم، قیمت مقرون به صرفه تری نیز به صورت ست کامل به شما ارائه می شود.

ارسال دیدگاه