انواع روغن دان و نکات مهمی که هنگام خرید باید بدانید

انواع روغن دان و نکات مهمی که هنگام خرید باید بدانید

روغن دان از جمله محصولاتی به شمار می رود که امروزه با تنوع بالا از نظر شکل ظاهری روانه بازار می‌شود. اگر به دنبال روانکاری قطعات مکانیکی مختلف هستید، لازم است که از این محصول استفاده نمایید. در واقع روغن دان علاوه بر اینکه می‌تواند قطعات مختلف را روانکاری نماید، برای نگهداری روغن نیز یک محصول مناسب خواهد بود. این ابزار با بهره مندی از یک مخزن در ابعاد مختلف شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید ماده روان کار را درون آن قرار داده و به هنگام نیاز مورد استفاده قرار دهید. بدون تردید با توجه به اینکه دستگاه ها و وسایل مختلفی پس از مدتی کار کردن نیاز به روانکاری دارند و ممکن است در اثر عدم روانکاری سر و صدای زیادی تولید کنند، روغن دان یک محصول کامل برای این امر خواهد بود. روغن کاری قطعات بدون استفاده از روغندان امری زمان بر و بسیار سخت است.

راهنمای خرید روغن دان

روغن دان چیست؟

روغن دان ابزاری محسوب می‌شود که با هدف روانکاری قطعات متحرک در دستگاه‌ ها، ماشین آلات و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه پس از چند روز کار کردن، این تجهیزات مواد روان کننده خود را از دست می دهند، لازم است که مجددا روانکاری شوند. در این شرایط یک محصول کاربردی لازم است که به میان آمده تا بتوان با کمک گرفتن از آن نقاط مختلف ماشین آلات و قطعات متحرک را روانکاری نمود.

اگر به گاراژ و تعمیرگاه های مکانیکی مختلف بروید، یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده ترین ابزار آلات برای روغن کاری دستگاه های مختلف، روغن دان است. با استفاده از این ابزار می توانید بسیار سریعتر و آسان‌ تر تمام قطعات متحرک را در هر شرایطی که باشند روغنکاری نمایید.

کاربردهای روغندان

استفاده از روغن دان در شرایط مختلف می‌تواند کاربردی باشد. امروزه انواع دستگاه های مکانیکی، ماشین آلات و لوازم خانگی که دارای قطعات متحرک هستند، لازم است که در بازه های زمانی خاص روانکاری شوند. بنابراین با هدف پایین آمدن استهلاک و بهبود عملکرد آنها لازم است که از انواع مواد روانکار استفاده نمایید. هنگامی که روغن و سایر مواد روان کننده را به انواع ماشین آلات و لوازم خانگی تزریق می کنید، صدای ناخوشایند و کندی حرکت قطعات به خوبی از بین می رود. در چنین مواقعی یک ابزار کاربردی لازم دارید تا تمام زنجیرها، چرخ دنده، شفت و بلبرینگ را بتوانید روغنکاری نمایید. این عمل را به آسانی می‌توانید با کمک گرفتن از روغن دان انجام دهید.

کاربردهای روغندان

طراحی و ساخت این ابزار به گونه‌ ای است که روغن را می توان کاملا کنترل شده و به صورت قطره قطره بر روی نقاط لازم ریخت.

اگر بخواهیم به کاربردهای روغن دان در زمینه های مختلف اشاره نماییم، علاوه بر تعمیر گاه های مکانیکی می توانیم به کارگاه های تولیدی مختلف و همچنین تعمیرگاه های کولر، دوچرخه و چرخ خیاطی نیز اشاره نماییم. با استفاده از این ابزار آلات به راحتی برای روانکاری هر محصولی می توان اقدام نمود.

موتورسیکلت ها را نیز می توانید با استفاده از روغندان به خوبی روغن کاری نمایید. علاوه بر این بخش های مختلف خودرو را بدون مراجعه به مکانیکی نیز می توانید با استفاده از این وسیله کاربردی روانکاری کنید.

مزایای استفاده از روغندان برای روغن کاری ابزار آلات مختلف

با استفاده از روغن دان می‌ توانید ابزار آلات مختلف را روانکاری نمایید. از جمله مهمترین مزایای این ابزار می توان به افزایش طول عمر دستگاه اشاره کرد. با سرویس دوره ای و روغن کاری مناسب تجهیزات قادر هستید کیفیت کار آنها را ارتقا داده و طول عمر دستگاه را نیز بالاتر ببرید. روغن کاری محصول موجب می‌شود که گرد و غبارهای وارد شده به دستگاه از بین بروند. علاوه بر این با هدف کاهش سر و صدای دستگاه ها و قطعات متحرک نیز، نیاز به استفاده از روغن خواهید داشت. روغن کاری موجب می‌شود که تا حد بسیار زیادی بتوانید اصطکاک و گرمای تولید شده در دستگاه را از بین ببرید.

انواع روغن دان

هنگامی که قصد خرید روغن دان را دارید باید بدانید که مدل‌ های مختلفی از این محصول در بازار عرضه می شوند. به عنوان مثال روغندان دستی از جمله پرفروش ترین گزینه های موجود در بازار خواهد بود. نوع طراحی و ساخت این ابزار آلات به گونه‌ ای است که با استفاده از یک شیلنگ بزرگ و انعطاف پذیر می توانید به راحتی برای هدایت دقیق تر و بهتر روغن از آن کمک بگیرید. با خرید این مدل از روغندان می توانید قطعات مختلف مانند زنجیر، چرخ دنده و شفت ها را روانکاری نمایید. بدنه فلزی مقاوم و همچنین ظرفیت مخزن مناسب را می‌توان از ویژگی های این مدل بیان کرد.

در طرف مقابل روغن دان های فشاری نیز امروزه به بازار عرضه می شوند. بدنه مقاوم و همچنین شیلنگ انعطاف پذیر در کنار حجم مناسب مخزن را می‌توان از ویژگی‌ های این مدل نامید. در طراحی و ساخت این محصول شرایطی به کار می‌رود که دسته خوش ساخت و ارگونومیک آن کاربر را یاری کند تا بتواند روانکاری را به خوبی انجام دهد.

روغن دان پمپی نمونه دیگر محصول ارائه شده در بازار بوده که در شرایط مختلف می تواند یک انتخاب کاربردی باشد. این مدل با وزن بسیار کم و سبک و قیمت مقرون به صرفه در دسترس شما قرار گرفته است.

نکات مهم برای خرید روغن دان

برای خرید روغندان با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار لازم است که انتخاب خود را به درستی انجام دهید. از جمله مهمترین نکاتی که در این زمینه حائز اهمیت است، جنس بدنه خواهد بود. فلز ضد زنگ و پلاستیک مقاوم از جمله متریالی به شمار می‌ روند که در ساخت این ابزار آلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پایان کار نیست و سعی کنید جنس لوله را نیز بررسی نمایید. با توجه به اینکه لوله یکی از مهمترین بخش‌ های روغندان شناخته می شود، لازم است که با هدف روانکاری دقیق و آسان طراحی مناسبی داشته باشد.

حجم مخزن و برند محصول را می توان سایر فاکتورها برای خرید گزینه ای کاربردی در نظر گرفت. به عنوان مثال امروزه مدل های مختلفی با مخزن ۲۰۰ سی سی، 300 سی سی و 500 سی سی در دسترس شما قرار دارند. برندهای مختلف مانند رونیکس، توسن و آروا نیز تلاش کرده‌اند متناسب با نیاز کاربران انواع محصولات را به بازار عرضه نمایند.

قیمت انواع روغن دان

قیمت انواع روغن دان

قیمت روغن دان را با توجه به مدل ساخت و کیفیت مواد به کار رفته تعیین می کنند. علاوه بر این برند تولید کننده و حجم مخزن از دیگر مواردی به شمار می‌روند که در اعلام قیمت این محصول می‌ توانند تاثیرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    فاطمه عرب جعفری :
    10 ماه پیش

    عالیه واقعا مفید و کاربردی بود