با پد پولیش، خودروی خود را براق کنید

با پد پولیش، خودروی خود را براق کنید

پد پولیش یکی از وسایلی است که کمک می‌کند خودرو به اندازه حالت اولیه خود، براق شود. زمانی که خودروی خود را خریداری کردید؛ به بدنه آن دقت کردید؟ آیا درخشندگی آن زمان خودرو را به یاد می‌آورید؟ دوست دارید بدنه‌ی خودروی‌تان همانند همان موقع براق شود و به اصطلاح، ماشین به حالت نمایشگاهی خود برگردد؟

پولیش‌کردن خودرو یکی از راه‌های اصولی برای برگرداندن خودرو به حالت اولیه است. کنار پولیش‌کردن، باید از پد پولیش متناسب نیز استفاده کرد. بسیاری از صاحبان خودرو، به ماشین خود اهمیت زیادی می‌دهند و برای نگهداری از آن، اقدامات متفاوتی انجام می‌دهند.

مسلما داشتن یک بدنه براق و بدون خط ‌وخش، از لزومات این افراد برای نگهداری از خودرو است. اما هر چقدر هم که شما مواظب خودروی خود باشید؛ عواملی وجود دارند که باعث آلودگی و یا ایجاد خط‌وخش بر روی بدنه خودرو شوند. پولیش‌کردن و استفاده از پدهای پولیش بهترین راه‌حل برای از بین‌بردن این خط‌وخش‌ها هستند.

با پد پولیش، خودروی خود را براق کنید

پولیش چیست؟

عملیات پولیشکاری، عملیاتی است که موجب صاف‌شدن و براق‌شدن بدنه خودرو می‌گردد. انجام این عملیات با استفاده از دستگاه صورت می‌گیرد و استفاده از دستگاه نیز، نیازمند مهارت و تخصص است. در صورتی که تخصص کافی در این زمینه ندارید؛ علاوه بر اینکه خط‌وخش‌ها را از بین نمی‌برید، رنگ بدنه خودرو را بیش از حد داغ می‌کنید و باعث سوزاندن آن می‌شوید.

پولیش زدن یا همان (Polishing)، با استفاده از دستگاه پولیش و مواد پولیش مناسب انجام می‌شود.‌ ضمن اینکه پولیش باید متناسب با رنگ خودرو و پد پولیش و میزان آسیب وارد شده به بدنه خارجی خودرو انتخاش شود.

انواع پد پولیش از نظر زبری

یکی از عوامل مهم و موثر در عملیات پولیش‌زدن، پد پولیش است. این پد‌ها در جنس و انواع مختلف وجود دارند و باید بر اساس عمق خط ایجادشده روی بدنه خودرو، انتخاب شوند. پد‌ها از نظر زبری به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • نرم و آنتی هولوگرام: از این پد در آخرین مرحله جهت براق‌کردن و از بین‌بردن ‌هاله‌های دایره‌ای استفاده می‌شود.
  • متوسط: از بین بردن خط‌وخش‌های سطحی و جلا و صیقل‌دادن به سطوح، توسط پد متوسط انجام می‌شود.
  • زبر: از برخورد سنگریزه و شن و ماسه و … به بدنه ماشین، خط‌و‌خش‌های عمیق ایجاد می‌شود. برای از بین بردن این خط وخش‌ها از پد زبر استفاده خواهد شد.

با پد پولیش، خودروی خود را براق کنید

انواع پد پولیش از نظر جنس

پد‌ها از نظر جنس نیز به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • مایکروفایبر
  • هیبریدی
  • نمدی
  • پشمی
  • پوست بره
  • اسفنجی

تمامی‌ این پد ‌ها زبر هستند جز نوع اسفنجی که خود به دسته‌های‌ بسیار زبر، متوسط، نرم و بسیار نرم تقسیم می‌شود.

درجه زبری انوع پد پولیش

رفع آسیب‌های عمیق توسط پد پولیش‌ های بافت بلند که می‌توانند به لایه‌های زیرین کوتینگ نفوذ کنند؛ انجام می‌شود. این دسته از پولیش‌ها با استفاده از  فوم یا پوست بره تولید خواهند شد.

پد پوست بره و پشمی، درجه زبری بالا دارد و جهت از بین بردن خط‌وخش‌های عمیق روی شیشه، بدنه و چراغ ماشین استفاده می‌شود.

  • زبر اسفنجی: از آنجایی که زبری این پد، زیاد نیست در مرحله اول پولیشکاری از آن استفاده می‌شود تا با گرمای کمی‌ که تولید می‌کند؛ ریسک هولورگام را کاهش دهد.
  • متوسط اسفنجی: از این پد برای مرحله دوم پولیش استفاده می‌شود و خطوط نیمه عمیق را از بین می‌برد. دارای قدرت لایه‌برداری و براقیت متوسط است.
  • نرم اسفنجی: از این پد در مرحله آخر پولیشکاری جهت برگرداندن براقیت بدنه خودرو استفاده می‌کنند. پخش‌کردن واکس، براق‌نمودن سطح، از بین‌بردن آثار سطحی و خط‌وخش‌های ریز و اثر هولوگرام را نیز انجام می‌دهد.

این موضوع را در نظر داشته باشید که سه نوع پد زبر، متوسط و نرم در کنار یکدیگر استفاده می‌شوند و مکمل یکدیگر هستند. در واقع پس از پیاده‌سازی پولیش، روی لایه‌های دوم و سوم رنگ، لایه کوتینگ رنگ بدنه خودرو را باید با پد‌های دسته اول (نرم وآنتی هولوگرام) پولیش بزنیم تا تمام آسیب‌های سطحی از بین برود و سطح براق و شفاف گردد.

مشخصات پد پولیش خوب

پد پولیش در تنوع بالا در بازار موجود است. این موضوع موجب شده که انتخاب یک مورد، سخت شود. در ادامه مشخصات یک پد خوب را بیان کردیم تا خرید برای شما آسان‌تر شود:

مواد به‌کار‌رفته در پد پولیش از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام خرید به جنس و کیفیت آن توجه کنید، چرا که ارتباط مستقیم با دوام آن خواهد داشت. حتما راجع به جذب آب آن پد سوال کنید و پدی را خریداری کنید که جذب آب خوبی داشته باشد. چرا که قدرت جذب خوب نشان‌دهنده نتیجه عملیات پولیشکاری است.

علاوه بر جنس، به ساختار پد‌ها نیز توجه کنید. ساختار باید به گونه‌ای باشد که به راحتی به دستگاه پولیش متصل شود و حین استفاده از پولیش جدا نگردد.

در انتخاب رنگ پد هم توجه داشته باشید. این رنگ تنها نشان‌دهنده زیبایی پد نیست؛ بلکه درجه زبری آن‌ها را نشان می‌دهد.

پد پولیش، از لزومات پولیشکاری

پولیش و دیتیلینگ خودرو نیازمند تخصص بالا است و هر فرد تازه واردی نمی‌تواند این عمل را انجام دهد. همچنین باید تمامی‌وسایل مورد نیاز برای پولیشکاری وجود داشته باشد. مثلا وجود پد پولیش از لزومات است. می‌توانید انواع پد پولیش را از سایت‌های مختلف خریداری کنید و با دریافت آموزش کامل به تکرار و تمرین بپردازید.

ارسال دیدگاه