درباره اره زنجیری و کاربرد های آن بیشتر بدانید

درباره اره زنجیری و کاربرد های آن بیشتر بدانید

فرایندهای زیادی در اطراف ما برای ادامه بقا و امید به زندگی انجام می‌شوند، که یکی از مهم‌ترین و در عین حال زیباترین آن‌ها، باغداری است. باغداری به معنای پرورش گل و گیاهان زینتی، سبزیجات، میوه‌ها، انواع گیاهان دارویی، آرایشی و … می‌باشد، که هر شخصی را در این حیطه شیفته خود می‌کند. همه شما بار‌ها انواع تجهیزات زیادی را دیده‌اید که برای انجام چنین فعالیت‌هایی مورد استفاده واقع می‌شوند، که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها اره‌های زنجیری است. در واقع انواع اره زنجیری از مهم‌ترین ابزارآلات باغداری به حساب می‌آیند، که به نام‌های اره برقی یا اره موتوری نیز شناخته شده‌اند.

اره زنجیری و کاربرد ‌های آن

همان طور که ذکر شد، یکی از انواع پرکاربرد تجهیزات باغداری، این نوع اره است، که دلیل نامگذاری آن به ساختار این ابزار برمی‌گردد؛ که از یک موتور و نوعی زنجیر ریز دندانه‌دار طراحی شده، و حول یک ورق فلزی به اسم ساطور به چرخش در می‌آید. به این ترتیب نیروی گشتاور موتور به زنجیر وارد شده، و آن را به دور ساطور به گردش در می‌آورد. در نهایت همه شما با کاربرد آن آشنا هستید، و بار‌ها دیده‌اید که برای برش دادن چوب در باغداری از این ابزارآلات استفاده بسیار می‌شود.

درباره اره زنجیری و کاربرد های آن بیشتر بدانید

این اره با توجه به اینکه در صنایع گوناگونی اعم از نجاری، باغبانی، آتش‌نشانی و مجسمه‌سازی به کار برده می‌شود، باید در تهیه کردن آن بسیار دقت کنید، و این نکته مهم در خرید اره زنجیری را مدنظر قرار دهید که اصلاً برای چه کاری قرار این ابزار مهم را تهیه کنید، تا دچار مشکل نشوید. از آنجایی که مهم‌ترین کاربرد این ابزارآلات در باغداری است، برای فعالیت‌هایی اعم از هرس درختان، سرشاخه زدن، بریدن تنه درخت و فعالیت‌های این چنینی می‌توان از این تجهیزات مهم بهره برد.

مهم‌ ترین نکات در تهیه اره‌ های زنجیری

در ادامه مهم ترین نکات در هنگام خرید اره‌های زنجیری را به شما میگوییم.

تهیه اره موتوری بر اساس سایز تیغه و ساطور

نکته مهمی که اغلب افراد در تهیه این محصول به آن توجه نمی‌کنند، اندازه ساطور و طول تیغه این ابزار است. اگر فعالیت شما یک فرایند مهم و حرفه‌ای نیست، به راحتی می‌توانید با تهیه یک این اره کوچک‌تر کار خود را راه بیندازید. البته لازم به ذکر که اصلاً نگران نباشید، زیرا تهیه این ابزار در سایز کوچک‌تر به معنای آن نیست که نمی‌توانید برای برش چوب‌های بزرگ از آن استفاده کنید، و این کاملاً برعکس است، ولی اگر فردی هستید که در طی سال تنها 3 تا 4 بار از این نوع ابزارآلات استفاده می‌کنید، بهتر هزینه زیادی را برای تهیه اره‌های بزرگ‌تر صرف نکنید.

blank

در چنین شرایطی خرید انواع سایزبندی اره زنجیری در ساطور‌هایی با 35 تا 40 سانتی‌متر مناسب است، و اگر به صورت حرفه‌ای کار می‌کنید، بهتر به سراغ این ابزار با تیغه‌های 50 تا 90 سانتی‌متری بروید. اره موتوری یا همان زنجیری یکی از خطرناک‌ترین تجهیزات برشی محسوب می‌شود، که به دلیل نداشتن محافظ، باید تنها توسط یک شخص آموزش دیده و ماهر استفاده شود. همچنین، استفاده از تجهیزات ایمنی اعم از لباس مناسب، کفش کار، عینک محافظ، کلاه ایمنی، گوشی محافظ و دستکش از اهمیت زیادی برخوردار که امنیت جان شما را تضمین می‌کند.

اره موتوری در دسته قدرتمندترین ابزارآلات برشی قرار دارد، که باید توسط شخصی به کار برده شود که از قدرت بدنی بالایی در نگه داشتن و حرکت دادن آن برخوردار است. در نتیجه در دست گرفتن و نحوه استفاده از آن بسیار حائز اهمیت قرار دارد، که توسط هر شخصی قابل انجام نیست، و باید وقت و دقت زیادی را برای آموزش نحوه استفاده از این تجهیزات به کار برد.

قدرت موتور:  

قدرت و نوع موتور اره‌های زنجیری در اصل از مهم‌ترین آیتم‌ها محسوب می‌شوند، که به شما کمک می‌کنند بهترین تجهیزات را تهیه کنید. باید این نکته را مدنظر قرار دهید که وات قدرت در اره موتوری برحسب وات تعیین شده، و هر چه عدد این وات بالاتر باشد، این به معنای یک اره برقی قدرتمندتر و ایده‌آل‌تر است. برند‌های زیادی در طراحی و ساخت این محصول تلاش کرده‌اند که برای تهیه عالی‌ترین نوع آن بهتر به یک فروشگاه مطرح مراجعه کنید.

blank

نگاهی به انواع اره های زنجیری

این محصول در سه نوع روانه بازار شده، که اکنون قصد داریم راجع به آن‌ها اطلاعات لازم را به دست‌آوریم. انواع اره موتوری یا همان زنجیری به شرح زیر می‌باشد:

  • اره بنزینی
  • اره برقی
  • اره شارژی
  • اره سرشاخه‌زن
  • اره دستی

هر یک از انواع اره‌های زنجیری ذکر شده دارای فعالیت‌های گوناگون و مخصوص به خود هستند، که باید متناسب با عملکردی که دارند، تهیه شوند. می‌توانید با مراجعه به سایت برند‌های مطرح، از لیست قیمت انواع اره زنجیری اطلاع کسب کنید.

ارسال دیدگاه