درباره ساعت اندیکاتور یا شیطونکی و چگونگی استفاده از آن

درباره ساعت اندیکاتور یا شیطونکی و چگونگی استفاده از آن

خوب است بدانید ساعت اندیکاتور یا شیطونکی با نام دیگر ساعت اندازه گیری هم معروف می باشد و ابزاری است که در بخش های گوناگون اتومبیل به کار برده می شود تا فاصله های کوچک و خلاصی را به صورت کاملا با دقت اندازه گیری کند. اگر بخواهیم مثالی برای این مورد بزنیم همانند چک کردن فشار بر روی دیسک های ترمز یا شناور انتهایی روی میل لنگ می باشد. برای نمونه، وقتی می خواهند دیسک ترمز نو را نصب کنند، ساعت اندیکاتور به کار برده می شود تا جریان محوری را که در زمان چرخش دیسک اتفاق می افتد، ارزیابی و چک کند. همچنین در مورد میل لنگ، ساعت شیطونکی به کار برده می شود تا مطمئن شوند که فاصله بین قطعات روی میل لنگ و بلبرینگ کف گرد صحیح است و قابلیت توسعه حرارت و روانکاری خوب ایجاد شده است. با ما همراه باشید تا چگونگی استفاده از این ابزار را بیاموزید.

درباره ساعت اندیکاتور یا شیطونکی و چگونگی استفاده از آن

چگونگی کاربرد ساعت اندیکاتور یا شیطونکی احتمالا آسان می باشد. ولی باید در نظر داشته باشید که همچون تمامی راه های اندازه گیری بسیار دقیق، می بایست گام های این کار را به صورت صحیحی انجام داد تا اندازه گیری دقیقی نتیجه آن باشد. پیش از شروع گام های حقیقی خواندن ساعت اندیکاتور، قصد داریم بخش های ویژه‌ای از این ابزاز را برایتان بازگو کنیم تا متوجه شوید در کل به چه قسمت هایی اشاره می کنیم. ساعت اندیکاتور را در دست بگیرید و به آن نگاه کنید. در صفحه اندازه گیری یک عقربه کوچکتر وجود دارد که شمارنده دور به شمار می رود. همچنین در قسمت بالای ابزار، درپوش ساعت را مشاهده می کنید. به علاوه در دو سمت لبه در قسمت خارجی صفحه اندازه گیری، دو نشانگر محدود قرار دارند. از طرف دیگر در کنار نشانگر حد راست، گیره قاب موجود می باشد که صفحه اندازه گیری را در بر می گیرد. چنانچه مشاده کنید عقربه یا نشانگر، روی صفحه اندازه گیری وجود دارد. علاوه بر این در قسمت پایین ساعت اندیکاتور، دسته را خواهید دید. همچنین در اواسط پایین دسته، اسپیندل یا پیستون و در پایین دسته، نقطه تماس موجود می باشد.

باید بدانید که ساعت اندیکاتور دارای حساسیت بالایی در اندازه گیری تغییر انحنا در سطح کم می باشد و راه های گوناگونی جهت کار با آن در نظر گرفته می شوند. از سویی اکثر کاربرد این دستگاه در الایمنت کوپلینگ ها می باشد که بسیار دقیق بوده و باعث اندازه گیری درست می شوند.

چگونگی استفاده از ساعت اندیکاتور

چگونگی استفاده از ساعت اندیکاتور

گام اول: مرحله اول جهت خواندن ساعت اندیکاتور، کالیبره کردن این ساعت می باشد. با نصب این دستگاه بر پایه کز خود را استارت بزنید. بیشتر این دستگاه ها با پایه ویژه خود عرضه می شوند ولی چنانچه ابزار دیگری در دست بود قادر می باشید تا از ان استفاده کنید. بعد از مطمئن شدن از ایمنی نشانگر روی پایه، عقربه ساعت اندیکاتور شما به طور کامل ثابت می شود. چنانچه عقربه عدد صفر را نمایش نداد، ساعت را با چرخیدن حاشیه مجددا تنظیم کنید تا زمانی که عقربه درست بر روی نقطه صفر ثابت شود. در حال حاضر ساعت شیطونکی شما کالیبره شده است و در زمان اندازه گیری خطاهای احتمالی کمتری را نشان خواهد داد. بنابراین کالیبره کردن این ساعت اهمیت خاصی دارد.

گام دوم: مرحله دوم گام های اندازه گیری حقیقی را شامل می شود که جهت انجام این کار می بایست خروجی نشانگر خود را مشاهده کرده و بخوانید. سپس انتهای پیستون یا نقطه تماس را با سطح قسمتی که اندازه گیری می کنید، فشار دهید. زمانی که نشانگر را روی سطح آن قطعه فشار می دهید، سعی کنید تا آن را در جای خود قفل کنید و وقتی که قطعه چرخیده شد، به مشاهده ی عقربه روی صفحه بپردازید. در زمان چرخاندن قطعه، عقربه روی نشانگر هنگام شناسایی چرخش یا تکان خوردن، شروع به حرکت می کند.

گام سوم: این مرحله مختص به خواندن ساعت اندیکاتور می باشد. ذر زمان چرخاندن قطعه، بالاترین وضعیتی که سوزن به طرف چپ نقطه صفر حرکت می کند را در نظر بگیرید. بعد از آن، گیره قاب را چرخانده تا نقطه صفر مجددا با عقربه هم تراز شود. مجددا قطعه را بچرخانید و بالاترین وضعیتی را که عقربه به طرف راست نقطه صفر حرکت می کند را مشاهده و ثبت کنید. این مقدار جدید شامل مقدار کل حرکت می باشد و با اندازه خلاصی طول هر قطعه برابر می باشد. از سوی دیگر، شاید چندین دور در اطراف صفحه اندازه گیری را مشاهده کنید. چنانچه ساعت اندیکاتور شما یک عقربه کوچک یا شمارنده دور در صفحه اندازه گیری داشته باشد، این کار تعداد کل دورها را هم ردیابی می نماید. باید بدانید که هر علامت در اطراف صفحه اندیکاتور بیانگر میزان 0.001 اینچ می باشد.

ساعت اندیکاتور

خوب است بدانید که در این بین ساعت شیطونکی با ساعت اندیکاتور بسیار شبیه هم می‌باشند و این دو مدل فقط در نشانگر اندازه‌گیری تفاوت بسیار کمی دارند. قسمت اندازه گیری ساعت شیطانکی یا معروف با نام ساعت شیطونکی، دربرگیرنده ی یک حرکت دورانی و چرخشی می باشد. همچنین دامنه اندازه‌گیری ساعت شیطونکی میان 0.2 میلی متر تا 1 میلی متر می باشد و دارای دقت های گوناگون اندازه گیری در بازار می باشند و به فروش می رسند.

خواسته خود را با ما مطرح کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

نتیجه گیری

ممکن است که در انتخاب ساعت اندیکاتور یا ساعت شیطونکی بر اساس احتیاج خود، با مشکل روبرو شوید که وقت شما را طولانی مدت بگیرد. ما در اینجا، همیشته دستگاه ها را ارزیابی و چک کرده و به مشتریان و افراد دیگر مشاوره و راهنمایی می دهیم. خوب است بدانید که ما به صورت رایگان شما را راهنمایی خواهیم کرد. برای خرید هر کدام از ابزارها می بایست با ما تماس بگیرید تا شما را به خوبی راهنمایی کنیم و محصول مورد نظر را با قیمت عالی و با ضمانت به شما ارائه کنیم. از این که با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

ارسال دیدگاه