دستکش ضد برش چیست؟ کاربرده و موارد مصرف آن کدامند؟

دستکش ضد برش چیست؟ کاربرده و موارد مصرف آن کدامند؟

مقدمه: کار کردن در مشاغلی که در آن اشیای تیز و برنده وجود دارد نیاز به مراقبت فراوان خواهد داشت. به همین منظور خرید لوازم ایمنی برای این مشاغل امری ضروری محسوب می شود. برای محافظت از دستان در این مشاغل استفاده از دستکش ضد برش به بهترین شکل می تواند موجب حفظ سلامت دستان شما شود.

دستکش ضد برش چیست و کاربردهای آن کدامند؟ 

کار در صنایع مختلف و مشاغلی که با فلزهای تیز و برنده سر و کار دارند، نیازمند استفاده از تجهیزات مناسب، جهت جلوگیری از آسیب دیدگی خواهند بود. افرادی که مشغول به انجام فعالیت در مشاغل تعمیراتی یا ساختمانی هستند و همچنین به قصابی و باغبانی مشغولند، باید با استفاده از تجهیزات مناسب از آسیب رسیدن به دست های خود جلوگیری کنند. به همین منظور امروزه استفاده از دستکش ضد برش به بهترین شکل می تواند موجب محافظت از دست های شما شود.

دستکش ضد برش چیست؟ کاربرده و موارد مصرف آن کدامند؟

استفاده از دستکش ضد برش در مشاغل مختلف به خوبی موجب محافظت از دست ‌های شما می شود. به همین منظور در خرید دستکش باید کیفیت بالای مواد و متریال مورد استفاده در ساخت آن را بررسی نمایید.

دستکش ضد برش چیست؟

کار کردن در مشاغل خطرناک و صنایع مختلف نیاز استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب خواهد داشت. یکی از این تجهیزات که به خوبی موجب محافظت از دستان شما می شود، دستکش نام دارد. دستکش ضد برش از جمله دستکش های ایمنی است که در مشاغل مختلف، کاربرد فراوان دارد. این نوع دستکش سبک، نرم، انعطاف پذیر و با قابلیت مناسب جهت جلوگیری از خوردگی، پارگی و ضد سایش در اختیار شما قرار می گیرد. علاوه بر این طراحی این دستکش به گونه‌ ای است که به هنگام فعالیت های سخت و انجام کار، کم ‌ترین مزاحمت و محدودیت را برای شما ایجاد می کند. استفاده از دستکش ضد برش می تواند با قیمت مقرون به صرفه با عمر مفید بالا و دوام مکانیکی بهترین گزینه جهت ایمنی دستان به شمار رود.

کاربرد دستکش ضد برش

همانگونه که پیشتر عنوان کردیم در مشاغل و صنایع مختلف استفاده از دستکش ضد برش امری ضروری محسوب می ‌شود. این دستکش ها به عنوان یکی از پر استفاده ترین و محبوبترین دستکش های ایمنی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. با توجه به ساختار این دستکش و جنس و کیفیت آن و با کاربرد مناسبی که دارد، به راحتی می تواند برای مدت طولانی از دستان شما محافظت نماید. از جمله کاربردهای دستکش ضد برش می توان در استفاده از مشاغل و کار با ابزار آلات زیر اشاره کرد.

  • گزینه مناسب جهت انجام فعالیت های ساختمانی و تعمیراتی
  • مناسب برای جابجایی مواد تیز و برنده
  • بهترین گزینه جهت کار با سیم های مسی
  • قابلیت استفاده برای مونتاژ قطعات کوچک
  • قابل استفاده برای انجام امور باغبانی
  • گزینه مناسب جهت بسته بندی انواع وسایل و مواد
  • گزینه کاربردی جهت کار در محیط های با گرد و غبار

blank

نکاتی جهت انتخاب و خرید دستکش ضد برش

با توجه به اینکه دستکش های ضد برش در انواع مختلف و با کاربری ‌های گوناگون طراحی و تولید می ‌شوند، جهت انتخاب گزینه متناسب با نیاز، نکاتی مد نظر قرار دهید. مهم ترین نکته در انتخاب دستکش ضد برش علاوه بر ایمنی بالا، باید طراحی مناسب باشد. طراحی دستکش با جنس مورد نظر باید به گونه ‌ای باشد که تمرکز فرد را کاهش نداده و موجب جلوگیری از کارآیی استفاده کننده نشود.

علاوه بر این امروزه دستکش ها با انعطاف پذیری مختلف طراحی و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند. دستکش خریداری شده باید انعطاف پذیری بالایی داشته و با کار در مشاغل گوناگون، به شما کمک کند. دقت داشته باشید که برای انتخاب و خرید دستکش ضد برش، سایز دست خود را مد نظر قرار داده و متناسب با آن گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

جنس دستکش ضد برش

به لحاظ متریال مورد استفاده در ساخت دستکش های ضد برش، عمدتاً از لاستیک طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. نوع طبیعی آن که از درخت Hevea Brasiliensis گرفته می ‌شود و لاستیک لاتکس نام دارد، در برابر تیغه های برنده، سطح مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می ‌دهد. برای بالابردن این مقاومت با افزایش لایه محافظتی به بهترین نحو می توانند کیفیت دستکش را بالا ببرند. دوام ذاتی بسیار بالایی که لاستیک لاتکس دارد موجب می شود که در محیط های خشک و مرطوب مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

برای ساخت دستکش های برش، از لاستیک های مصنوعی نیز استفاده می شود. در ساخت این نوع دستکش ضد برش با بهره‌ مندی از نیتریل Nitrile و استفاده از لایه، مقاومت بسیار بالایی در مقابل برش به آن ها داده می ‌شود. مقاومت بسیار بالایی که لایه ‌های نیتریل دارند نیز موجب می ‌شوند که در کار با تجهیزات روغنی و شرایط خشک و مرطوب، به بهترین نحو از دستان شما محافظت کنند. به منظور کاربری مناسب جهت کار در صنایعی که نیاز به گرفتن اشیا دارند، لایه نیتریل را با ضخامت مناسب و چروک دار کردن آن به خوبی مهیا می کند.

قیمت دستکش ضد برش

یکی از مواردی که همواره توسط مصرف کننده مورد توجه قرار دارد قیمت دستکش خواهد بود. بر مبنای نوع انتخاب شده و کیفیت مورد استفاده در تولید دستکش، قیمت آن با تفاوت ‌هایی مواجه خواهد بود. مشاغل معمولی و کم خطر، نیاز به خرید دستکش گرانقیمت نخواهند داشت. با این حال چنانچه در مشاغلی مشغول به فعالیت هستید که با اشیا پر قدرت و تیز سر و کار دارید، باید یک دستکش با کیفیت بالا انتخاب نمایید. با توجه به خطرات حرفه و کار شما، توصیه ما به شما انتخاب دستکش با کیفیت بالا خواهد بود.

blank

خرید دستکش ضد برش

همانگونه که بیان کردیم دستکش های ضد برش تحت استانداردهای مختلف طراحی و تولید می ‌شوند. چنانچه قصد خرید دستکش ضد برش را دارید باید شرایط مختلفی را مد نظر قرار دهید. علاوه بر سایز دستان خود، که باید متناسب با آن دستکش مورد نیاز را خریداری کنید، نوع کاربری آن و شرایط شغلی خود را نیز مد نظر قرار دهید. برای خرید دستکش ضد برش می توانید از فروشگاه های معتبر یک دستکش، با کیفیت بالا انتخاب نمایید.

سخن پایانی

کار با اجسام تیز و برنده در مشاغل مختلف می تواند خطراتی ناخواسته برای شما به همراه داشته باشد. به منظور جلوگیری از این خطرات و انواع پارگی، بریدگی و قطع اعضای بدن، استفاده از تجهیزات ایمنی کاربردی امری ضروری محسوب می شود. چنانچه در مشاغل حساس مشغول به فعالیت هستید، توصیه ما به شما جهت کاهش جراحات دست و انگشتان، خرید دستکش ضد برش خواهد بود. ما در این مجموعه با ارائه انواع دستکش های ضد برش خدمات گسترده ای با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهیم.

ارسال دیدگاه