راهنمای خرید کمک فنر خودرو

راهنمای خرید کمک فنر خودرو

کمک فنر خودرو یکی از لوازم مهم و کاربردی برای جلوگیری از ضربات وارد شده به کف خودرو محسوب می‌شود. در واقع خرید کمک فنر استاندارد و مناسب به خوبی می‌تواند آسیب‌های وارد شده به بدنه خودرو و سرنشین ها را خنثی نماید. اگر از کمک فنر استاندارد بر روی خودرو خود استفاده نمایید، می توانید از آسیب های وارده به ستون فقرات و گردن جلو گیری کنید. با توجه به این شرایط بخش زیادی از افراد هنگامی که قصد خرید این بخش از سیستم تعلیق را دارند، به دنبال انتخاب محصولی استاندارد و با کیفیت هستند. کارایی و عملکرد کمک فنر خودرو می تواند با سایر قطعات یک ترکیب یکپارچه ایجاد کرده و ارتعاش های ناشی از حرکت در جاده های ناهموار را به بهترین شکل از بدنه خودرو دفع کند.

راهنمای خرید کمک فنر خودرو

کمک فنر خودرو چیست؟

کمک فنر خودرو قطعه ای بوده که قادر است علاوه بر این که در یک ارتفاع مشخص خودرو را نگه دارد، وزن آن و تمامی ضربات وارد شده به سرنشینان و بدنه خودرو را خنثی می کند. علاوه بر این استفاده از کمک فنر می تواند در تعادل خودرو نقش مهمی ایفا نماید. به همین علت هنگامی که خودرو در جاده های پیچ در پیچ حرکت می کند، راننده می تواند از کمک فنر کمک گرفته و هندلینگ بهتری تجربه نماید. به همین خاطر هر اندازه کمک فنر خودروی شما بتواند عملکرد بهتری داشته باشد، در هنگام رانندگی بر روی جاده های ناهموار می توانید حرکت نرمتری را مشاهده نمایید.

انواع کمک فنر خودرو

با توجه به تنوع بالایی که در زمینه تولید قطعات و لوازم یدکی خودرو به وجود آمده است، شرکت هایی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت می‌کنند، انواع مختلفی از کمک فنر را برای اتومبیل به بازار عرضه کرده‌اند. انواع مختلف کمک فنر خودرو هر کدام به واسطه استانداردهای خاصی که دارند، می توانند بر روی خودروها کیفیت خود را نشان دهند.

کمک فنر شرکتی

این نوع کمک فنر در واقع همان محصولی است که کارخانه های سازنده به صورت استاندارد و فابریک هنگام تولید خودرو بر روی اتومبیل ها نصب می کنند.

راهنمای خرید کمک فنر خودرو

کمک فنر اسپرت

هنگامی که قصد داشته باشید از خودروهای مسابقه‌ای استفاده کنید باید به سراغ کمک فنر های اسپرت بروید. نوع طراحی و ساخت این نوع کمک فنر خودرو به شکلی است که نسبت به محصولات شرکتی اندازه ای کوتاه تر دارد. به همین علت راننده می تواند در سر پیچ تعادل خودرو را به بهترین شکل حفظ نماید. با توجه به ارتفاع کم این مدل از کمک فنر، راننده در هر شرایطی قادر به استفاده از آن نیست.

کمک فنر ریگلاژی

یکی دیگر از انواع کمک فنر خودرو، مدل ریگلاژی نام دارد. نوع ساخت این کمک فنر به گونه ای بوده که راننده برای تنظیم ارتفاع می تواند از یک مهره کمک بگیرد. با توجه به نوع استفاده خودرو می‌توانید در شرایط مختلف اندازه کمک فنر را کم یا زیاد کنید.

کمک فنر پنوماتیک

اگر به دنبال خرید حرفه ای ترین کمک فنر خودرو برای چرخ های جلو و عقب هستید، مدل پنوماتیک را می توانید انتخاب کنید. این نوع کمک فنر خودروها به صورت الکترونیکی می تواند بالا و پایین شود. نمونه شناخته شده از این محصولات را میتوانید بر روی خودروهای زانتیا که در کشورمان عرضه می شوند، مشاهده کنید. علاوه بر تنظیم ارتفاع راننده قادر است که با فشردن دکمه تعبیه شده، رانندگی مناسب تری در سر پیچ ها داشته باشد.

نکات مهم برای خرید کمک فنر چرخ جلو و کمک فنر چرخ عقب

اگر قصد خرید کمک فنر جلو و کمک فنر عقب را دارید، چند نکته کاربردی را باید مد نظر قرار دهید. بدون تردید یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب محصولی مناسب بررسی قیمت آن خواهد بود. با توجه به اینکه امروزه تنوع بالایی در زمینه فروش کمک فنر خودرو مشاهده می شود، سعی کنید محصولی با قیمت مناسب و کیفیت بالا انتخاب نمایید. نوع کمک فنری که انتخاب می کنید از دیگر فاکتورها برای انتخاب محصولی کاربردی به شمار می‌رود. از نمونه های شرکتی که در بازار عرضه می شوند تا مدل های پنوماتیک و اسپرت هر کدام می‌توانند با توجه به نیاز شما بر روی خودرو نصب شوند.

سعی کنید در خرید کمک فنر خودرو جنس محصول را نیز بررسی نمایید. امروزه با استفاده از جنس های مختلف روی به تولید کمک فنر آورده می شود. به عنوان مثال مدل های روغنی و کمک های گازی هر کدام از آنها ساز و کار خاصی دارند.

سعی کنید هنگام خرید کمک فنر تست فشار را از نظر مقاومت انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا میزان فشاری که کمک فنر می تواند تحمل کند را دریافت نمایید. توجه به بدنه و خرید محصولی با کیفیت بالا از برند معتبر از گزینه های دیگر برای انتخاب و خرید کمک فنر به شمار می رود.

راهنمای خرید کمک فنر خودرو

انواع کمک فنرها از نظر مکانیزم

در تولید کمک فنر خودرو از مکانیزم و ساختار مختلفی استفاده می‌شود. کمک فنرهای هیدرولیکی از جمله پرفروش ترین محصولات موجود در بازار بوده که کیفیت و قیمت مناسبی دارد. این کمک فنر در کنار کمک فنرهای تلسکوپی و محصولات هیدرواستاتیکی امروزه در بازار عرضه می شوند. در تولید انواع کمک فنر می توان به کمک فنرهای بادی نیز اشاره نمود. هوای فشرده ای که در محفظه تعبیه شده بر روی کمک فنر بادی وجود دارد، به وسیله یک کمپرسور تامین می شود. با هدف کنترل فشار ایجاد شده، سوپاپ هایی برای ورودی و خروجی هوا بر روی این مدل از کمک فنر مشاهده خواهد شد. کمک فنرهای اهرمی و قابل تنظیم از دیگر محصولاتی هستند که می توانند خریداری شوند.

بهترین برندهای تولید کننده کمک فنر

در زمینه تولید کمک فنر خودرو چندین برند فعالیت خود را انجام می دهند. از جمله شرکت هایی که در زمینه فروش کمک فنر خودرو محصولاتی را با کیفیت بالا روانه بازار می‌کنند، می‌توان به SNR، MG، KIA، SFR و جک موتورز اشاره نمود. چند برند ایرانی نیز در این زمینه فعالیت خود را انجام میدهند.

با بررسی قیمت کمک فنر خودرو متوجه می‌شویم که فاکتورهای مختلفی در اعلام قیمت آن اثرگذار هستند. جنس مواد سازنده، شرکت تولید کننده، نوع کمک و نوع خودرو از جمله مواردی هستند که در اعلام قیمت این محصول تاثیر گذاری خود را نشان میدهند.

ارسال دیدگاه