راهنمای کامل خرید و سرویس پکیج دیواری

راهنمای کامل خرید و سرویس پکیج دیواری

برای خرید پکیج دیواری و سرویس دوره‌ ای آن باید چند نکته طلایی را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه پکیج‌ ها از جمله مهم‌ ترین تجهیزات گرمایشی شناخته می‌ شوند، نگهداری از آن ها اهمیت بالایی دارد. این روزها برندهای مختلف انواع پکیج‌ های دیواری را در ظرفیت‌ های متنوع روانه بازار می‌ کنند. انتخاب بهترین گزینه از میان محصولات متنوع موجود در بازار گاهی اوقات دشوار است. به همین علت ما در این مطلب سعی کرده‌ ایم علاوه بر ارائه اطلاعات کافی برای سرویس پکیج دیواری، راهنمای خرید این سیستم گرمایشی را نیز شرح دهیم.

مزایای استفاده از پکیج دیواری

هنگامی که صحبت از خرید پکیج دیواری می‌ شود باید بدانید که استفاده از این سیستم گرمایشی مزایای متنوعی دارد. طراحی و ساخت پکیج‌ ها به شکلی است که علاوه بر تامین گرمایش مورد نیاز محیط می‌ توانند آب گرم مصرفی را نیز با دمای مناسب در دسترس مصرف کننده قرار دهند. علاوه بر این پکیج‌ های دیواری این امکان را به شما می‌ دهند که دمای دلخواه گرمایش را بتوانید تنظیم و کنترل کنید. با توجه به نوع استاندارد به کار رفته برای ساخت پکیج‌ ها، هزینه‌ های انرژی مصرفی نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌ یابند.

این پایان کار نیست و کاهش هزینه تعمیرات و همچنین سهولت در نصب را می‌ توان سایر مزایای استفاده از پکیج دیواری در نظر گرفت. به همراه مواردی که عنوان کردیم گزینه‌ های زیر را نیز می‌ توانیم از جمله مزایای استفاده از این سیستم گرمایشی بیان کنیم.

  • سهولت در راه‌ اندازی
  • دسترسی سریع و آسان
  • تامین آب گرم در کوتاه‌ ترین زمان
  • عدم ایجاد سر و صدا
  • عملکرد ایمن و مطمئن
  • راندمان بسیار بالا در مقایسه با سایر سیستم‌ های گرمایشی
  • عدم اشغال فضای محیط با توجه به ابعاد کوچک
  • ارائه در ظرفیت‌ های متنوع
  • مهمترین معیارها برای خرید پکیج دیواری
  • همانگونه که عنوان کردیم برای خرید پکیج دیواری باید چند معیار مختلف را در نظر بگیرید.
  • انتخاب ظرفیت پکیج

راهنمای کامل خرید و سرویس پکیج دیواری

در خرید پکیج دیواری انتخاب گزینه‌ ای با توان مناسب مهم‌ ترین پارامتر شناخته می‌ شود. برای انتخاب ظرفیت پکیج باید عوامل متعددی را بررسی کنید. با توجه به متراژ خانه و همچنین میزان آب گرم مصرفی که نیاز دارید باید توان دستگاه انتخاب شود. معمولا برای خانه‌ هایی که دارای متراژ کمتر از ۷۰ متر هستند، پکیج‌ های ۲۲ کیلو وات ساعت بهترین انتخاب خواهند بود. این میزان برای خانه‌ های تا ابعاد ۱۲۰ متر به ۲۴ کیلو وات و تا ابعاد ۱۵۰ متر به ۲۸ کیلو وات خواهد رسید. عوامل دیگر مانند موقعیت آب و هوایی، مصالحی که برای ساخت خانه به کار رفته و همچنین تعداد اتاق‌ ها را می‌ توان در این زمینه دخیل دانست.

انتخاب نوع پکیج

مورد دیگر که در خرید پکیج دیواری باید مد نظر قرار گیرد، انتخاب نوع ساخت دستگاه است. پکیج‌ های دیواری امروزه به شکل‌ های فن‌ دار و بدون فن روانه بازار می‌ شوند. علاوه بر این پکیج‌ ها را در مدل‌ های تک مبدله و دو مبدله نیز می‌ توان خریداری کرد. از نظر سیستم دودکش و همچنین نوع ساخت که می‌ توانند مخزن‌ دار و ترکیبی باشند نیز گزینه‌ های متنوعی پیش روی شما قرار گرفته است. سعی کنید بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

ابعاد پکیج

برای ساخت پکیج‌ های دیواری از ابعاد مختلفی استفاده می‌ شود. این سیستم‌ های گرمایشی را از سایز کوچک تا سایز بزرگ می‌ توان خریداری نمود. با توجه به فضایی که در خانه خود در اختیار دارید، می‌ توانید به سراغ خرید پکیج‌ های دیواری با ابعاد مناسب بروید.

برند تولید کننده

به احتمال فراوان یکی از مهمترین سوالاتی که کاربران هنگام خرید پکیج دیواری از فروشنده خواهند پرسید این است که کدام برند محصولاتی با کیفیت‌ تر روانه بازار می‌ کند؟ برندهای بوتان، آریستون و ایران رادیاتور این روزها انواع سیستم‌ های گرمایشی را در دسترس شما قرار می‌ دهند. با توجه به اینکه شرکت‌ های بوتان و ایران رادیاتور آوازه بیشتری دارند، توصیه می‌ کنیم گزینه خود را از محصولات این برندها انتخاب کنید.

سایر معیارها

مواردی که عنوان کردیم تنها بخشی از مهمترین معیارها برای خرید پکیج دیواری هستند. علاوه بر این سعی کنید قیمت دستگاه را نیز به عنوان یک فاکتور مهم مد نظر داشته باشید. دوام و طول عمر مفید کارایی و راندمان دستگاه در کنار در دسترس بودن قطعات دستگاه سایر ویژگی‌ هایی هستند که هنگام خرید پکیج دیواری مد نظر قرار خواهند گرفت.

راهنمای سرویس پکیج دیواری

راهنمای سرویس پکیج دیواری

سرویس پکیج دیواری کمک می‌ کند تا راندمان دستگاه افزایش یابد. علاوه بر این تکنسین‌ های فعال در این حوزه همواره تاکید می‌ کنند برای بالا بردن طول عمر دستگاه سرویس سالیانه را به هیچ عنوان فراموش نکنید. نکات مختلفی وجود دارند که در سرویس پکیج دیواری باید مد نظر قرار گیرند. یکی از مهمترین موارد این است که چه زمانی باید سرویس پکیج را انجام داد. معمولا قبل از شروع فصل سرما و هنگامی که قصد دارید پکیج‌ ها را روشن کنید بهترین زمان برای سرویس سالیانه این سیستم گرمایشی خواهد بود. نکات مختلفی وجود دارند که در سرویس این سیستم سرمایشی در نظر گرفته می‌ شوند.

رسوب زدایی پکیج

رسوب گرفتن پکیج دیواری موجب می‌ شود که در روند عملکرد آن اختلال به وجود آید. علاوه بر این با کاهش راندمان دستگاه نمی‌ توان گرمای لازم را از آن دریافت نمود. یکی دیگر از مشکلاتی که با رسوب گرفتن پکیج مشاهده می‌ کنید، بالا رفتن سر و صدای دستگاه خواهد بود. تمام این شرایط نشان می‌ دهند که سرویس دوره‌ ای و رسوب‌ گیری پکیج دیواری اهمیت بالایی دارد.

آشنایی با ارورهای پکیج دیواری

طراحی و ساخت پکیج‌ های دیواری مدل دیجیتال به شکلی است که هنگام بروز ایراد در قطعات مختلف یک کد خطای منحصر به فرد را بر روی نمایشگر ظاهر می‌ کنند. کاربر می‌ تواند به محض مشاهده ارور نمایش داده شده بر روی نمایشگر دیجیتال، نسبت به خرابی بخش‌ های مختلف پکیج آگاهی به دست آورد. گاهی اوقات امکان رفع ایراد پکیج دیواری پس از بررسی کد خطا، به راحتی وجود دارد. در عین حال برخی از خرابی‌ ها به شکلی هستند که حتما باید توسط یک تکنسین برطرف شوند. به طور مثال خرابی برد پکیج دیواری از جمله مواردی بوده که به هیچ عنوان بدون دانش و تجربه نباید اقداماتی برای رفع آن انجام داد.

دسته دیگری از پکیج‌ های دیواری تحت عنوان پکیج‌ های آنالوگ هنگام بروز ایراد با روشن شدن چراغ‌ هایی، کاربر را آگاه می‌ کنند. هر کدام از این چراغ‌ ها با اعداد و حروف منحصر به فرد نیز بیانگر بروز مشکل در قسمت‌ های مختلف پکیج دیواری هستند. یک تکنسین به خوبی می‌ تواند برای رفع ایراد پکیج و تعمیر این سیستم گرمایشی پس از بررسی ارور نمایش داده شده، اقدامات لازم را انجام دهد.

تعمیر پکیج دیواری

تعمیر پکیج دیواری

تعمیر پکیج دیواری از جمله خدماتی به شمار می‌ رود که توسط مجموعه‌ های مختلف ارائه می‌ شود. با توجه به اینکه این سیستم‌ های گرمایشی در شکل‌ های مختلف و با استانداردهای گوناگون روانه بازار می‌ شوند، تعمیر آن ها را به یک تکنسین وارد بسپارید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    فاطمه :
    10 ماه پیش

    مقاله بسیار خوب و کاملی بود ممنون از اطلاعات خوبی که ارائه دادید.