راهنما خرید ترازو صنعتی و آشنایی با کاربرد های آن

راهنما خرید ترازو صنعتی و آشنایی با کاربرد های آن

ترازو وسیله ­ای برای اندازه گیری اجسام است و جزء ابزارهای اندازه گیری به ­شمار می­آید. ترازوها بر اساس کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می­شوند. یکی از انواع ترازو، ترازو صنعتی است که در کارخانه­جات و کارگاه­های صنعتی کاربرد دارد .

ترازو صنعتی چیست؟

این ترازو همان­گونه که از نامش پیدا بوده در مشاغل مختلف صنعتی کاربرد دارد و از دقت و ظرفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. از قابلیت­های ترازوهای صنعتی می‌توان به قابلیت شمارش قطعه، اتصال به کامپیوتر، کیبورد، چاپگر، IP امنیتی، بدنه ضد آب و گرد و غبار و موارد دیگر اشاره کرد. ممکن است همه این قابلیت­ها در همه ترازوها وجود نداشته باشد و هر ترازو بر اساس کاربرد مخصوصی که دارد، تعدادی از این قابلیت­ها را نیز دارا باشد. این ترازوها به دلیل کاربردی که در بخش صنعتی دارند باید بدنه بسیار مقاومی داشته باشند تا آسیب نبینند. نکته مهم در استفاده از این نوع ترازو، نگهداری درست از آن است. در صورت نفوذ آب به درون دستگاه، قطعات الکترونیکی آن آسیب می­بینند و خطا در وزن گیری ایجاد می­گردد.

راهنما خرید ترازو صنعتی و آشنایی با کاربرد های آن

ویژگی­های ترازو صنعتی

ترازو صنعتی دارای ویژگی­های مختلفی است که باعث کاربرد خاص آن در حیطه صنعتی می­شود.

ضد آب و ضد رطوبت

از ترازوهای صنعتی در کارخانه­ها و کارگاه­های مختلف استفاده می­شود و در این اماکن به علت شست و شو دائمی که وجود دارد، محیط همواره مرطوب است. در صورتی که این ترازو در مقابل رطوبت مقاومت نداشته باشد، قطعات الکترونیکی درون دستگاه آسیب می­بیند و طی مدت زمانی خرده می­شوند.

بدنه مقاوم

ترازوهای صنعتی به دلیل حضور در محیط­های خشنی که سرشار از آسیب­های محیطی است، باید بدنه بسیار مقاوم و مستحکمی داشته باشند تا آسیب نبینند و در امر وزن گیری آن­ها اختلالی به وجود نیاید. بدنه ترازو معمولا از جنس فلز یا استیل ساخته می­شود.

ویژگی­ های دیگر

از ویژگی­های دیگر ترازوهای صنعتی می‌توان به کفه بزرگ و دقت بالا در ظرفیت­های بالا اشاره کرد. این دو ویژگی ترازوهای صنعتی را برای وزن گیری اجسام بزرگ خاص کرده است. این ترازوها دقت 0.1 گرم، 1 گرم و 10 گرم دارند.

انواع ترازو صنعتی

ترازو صنعتی بر اساس کاربردها و قابلیت­های مختلفی که دارد به انواع گوناگونی تقسیم می­شود.

ترازو گرمی

ترازوهای گرمی از ابعاد کوچک­تری برخوردار هستند. این ترازو قدرت تحمل وزن کمی مانند حداکثر یک کیلو گرم دارد. در ازای ظرفیت کم، ترازوهای گرمی از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و برخی از آن­ها دقت 0.001 گرم را دارند. از این نوع ترازو در آزمایشگاه و طلافروشی استفاده می­شود.

ترازو آشپزخانه

ترازو آشپزخانه بیشتر مصرف خانگی دارد تا مصرف صنعتی و برای وزن کردن مواد اولیه پخت و پز از آن استفاده می­گردد. ظرفیت این ترازو 5 تا 10 کیلوگرم و دقت آن 1 گرم است. اغلب این ترازوها با باطری قلمی کار می­کنند اما برخی از آن­ها به برق شهری نیز وصل می­شوند.

راهنما خرید ترازو صنعتی و آشنایی با کاربرد های آن

ترازو بدون علم رو میزی

ترازو صنعتی بدون علم رومیزی برای وزن کردن کالاها استفاده می­شود و مصارف عمومی دارد. بدنه این دستگاه‌ها از پلاستیک فشرده است و مقاومت بالایی نیز دارند. بر روی این ترازو یک سینی از جنس پلاستیک و فلز قرار داشته و در زیر این سینی صفحه کلید قرار دارد. صفحه کلید دارای دکمه­های پارسنگ، انتخاب حافظه قیمت، تبدیل واحد، صفر کردن و اعداد 0 تا 9 است. برخی از مدل­ها دارای دکمه کم و زیاد شدن نور صفحه نیز هستند. ترازو بدون علم رومیزی همواره دارای یک صفحه برای نشان دادن وزن به کیلوگرم بوده و در اغلب موارد علاوه بر این صفحه، دو صفحه دیگر نیز وجود دارد که قیمت واحد و قیمت کل را نشان می­دهد. این گونه ترازو با باطری و برق شهری کار می­کند و دارای ظرفیت 30 تا 40 کیلوگرم و دقت 2 گرم است.

راهنما خرید ترازو صنعتی و آشنایی با کاربرد های آن

ترازو علم دار رو میزی

ترازو علم­دار رومیزی مانند نوع بدون علم آن در فروشگاه­ها کاربرد دارد و دارای سه صفحه نمایش وزن، قیمت واحد و قیمت کل است. ترازوهای علم­دار دو نوع حافظه قیمت و مشتری دارند که حافظه قیمت، قیمت کالاها را ذخیره کرده و حافظه مشتری خرید­های مشتری­ها را ذخیره می­کنند. برخی از این ترازو­های علم­دار از پرینتر نیز برخوردار هستند که خرید مشتری را پرینت می­گیرند و به او تحویل می­دهند. ظرفیت این دستگاه 50 تا 70 کیلو و دقت آن حدود 2 تا 5 گرم است.

باسکول صنعتی

باسکول صنعتی یک نوع ترازو صنعتی به شمار می‌آید که برای وزن کشی کالا­ها و اجناس سنگین کاربرد داشته و به همین دلیل کاملا ساختار فلزی دارد. همچنین ظرفیت باسکول 100 کیلوگرم و دقت آن 5 تا 10 گرم است.

فاکتور های خرید ترازو صنعتی

ترازو صنعتی یکی از نمونه­های ترازو بوده که برای وزن کشی اجناس در اماکن صنعتی کاربرد دارد. این گونه ترازو در انواع مختلفی تقسیم می­شود که بر حسب کاربرد، ویژگی­های متنوعی نیز در آن­ها وجود دارد. از ویژگی­های این ترازو می‌توان به ضد رطوبت بودن و مقاوم بودن بدنه اشاره کرد. برای خرید این ترازو باید با توجه به نیازی که دارید و کاربردی که مورد انتظار شما است، اقدام کنید.

ارسال دیدگاه