قیمت و خرید سیم شیشه بالابر خودرو

قیمت و خرید سیم شیشه بالابر خودرو

سیم شیشه بالابر خودرو یکی از قطعات کاربردی در بالابرهای شیشه محسوب می شود. همانگونه که میدانید برای بالا و پایین کردن شیشه های خودرو امروزه از سیستم های جدید استفاده می کنند. خودروهای مدرن که از شیشه بالابر برقی بهره‌مند هستند به راحتی این امکان را به شما می دهند که بتوانید با کمک گرفتن از سوئیچ، برای تنظیم اندازه آن ها اقدام نمایید.

سیم شیشه بالابر خودرو

در یک سیستم بالابر شیشه، قطعات مختلفی باید بتوانند عملکرد خود را به خوبی انجام دهند. بدون تردید موتور شیشه بالابر به عنوان مهمترین جز در این زمینه شناخته می شود. علاوه بر این، سایر قطعات نیز برای طی کردن این فرآیند باید بتوانند کاربرد خود را به خوبی نشان دهند. امروزه خودروهای مدرن در شیشه های جلو و عقب از این تکنولوژی بهره‌مند هستند. سیم شیشه بالابر یکی از قطعات است که معمولا هنگام ضعیف شدن عملکرد شیشه بالابر به دنبال بررسی آن هستند.

نقش سیم شیشه بالابر خودرو

سیم شیشه بالابر خودرو با هدف جهت گیری پنجره های خودرو یعنی بالا و پایین کردن آن به کار گرفته می شود. برای نصب این قطعه آن را داخل بدنه درب میگذارند. برخی از خودروها با طراحی های مدرن از سیستم الکترونیکی در تمام درب های خود برای بالا و پایین کردن شیشه بهره‌مند می‌شوند. در عین حال برخی از خودروهای پرفروش در بازار کشور ما مانند پراید تنها در درب های جلو از این قابلیت استفاده می‌کنند. نوع عملکرد شیشه بالابر برقی به گونه‌ ای است که به سهولت کاربر می تواند برای جابجایی شیشه با استفاده از کلید تعبیه شده اقدام نماید.

با بررسی سیم شیشه بالابر خودرو متوجه می‌شویم که قطعات فلزی و پلاستیکی مختلفی برای ساخت آن به کار گرفته می‌شوند. با توجه به نیاز مصرف کننده معمولا تولید کننده ها تلاش دارند که از قطعات با کیفیت برای بالا بردن بازدهی و عملکرد این قطعه استفاده نمایند.

بالابر شیشه پراید

نحوه بالا و پایین کردن شیشه بالابر خودرو

سیم شیشه بالابر خودرو همانگونه که عنوان کردیم از اعضای کاربردی برای این سیستم شناخته می شود. بالا و پایین کردن شیشه های درب خودرو به راحتی توسط راننده و سرنشینان امکان پذیر است. نحوه عملکرد سیستم بالابر شیشه خودرو به گونه‌ای است که با استفاده از یک اهرم باید به صورت دقیق بتواند این فرآیند را طی کند. طراحی و ساخت بالابر شیشه خودرو به گونه ای انجام می گیرد که از یک موتور کوچک الکتریکی بهره مند است. علاوه بر این چند چرخدنده گرد و همچنین یک چرخ دنده مارپیچ برای این سیستم به کار گرفته می‌شوند. اتصال این تجهیزات کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از کلید قرار گرفته شده، برای بالا و پایین کردن شیشه خودرو اقدام نمایید.

راهنمای خرید سیم شیشه بالابر خودرو

هنگامی که قصد خرید سیم شیشه بالابر خودرو را دارید باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. بدون تردید با توجه به نوع خودرویی که دارید باید برای خرید سیم بالابر اقدام نمایید. به عنوان مثال سیم شیشه بالابر خودرو برای اتومبیل های مدرن با کیفیت فوق العاده در بازار عرضه می شود. معمولا در تولید کابل بالابر خودرو تلاش می‌کنند که از قطعات پلاستیکی فوق العاده با کیفیت و قطعات فلزی استاندارد کمک بگیرند. یکی از ویژگی هایی که برای خرید سیم شیشه بالابر خودرو باید در نظر داشته باشید، بهره مندی از روکش مناسب و با کیفیت است. با توجه به اینکه در ساخت این قطعه از روکش های مختلفی استفاده می کنند، سعی کنید هنگام خرید این فاکتور را در نظر بگیرید.

موارد دیگری نیز برای خرید سیم بالابر خودرو در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به اینکه برندهای مختلف امروزه این محصول را با استانداردهای گوناگون به بازار عرضه می کنند، سعی کنید از برندی با کیفیت خرید خود را انجام دهید.

قیمت سیم شیشه بالابر خودرو

قیمت سیم شیشه بالابر خودرو با توجه به نوع اتومبیلی که دارید متفاوت است. استفاده از کابل بی کیفیت، بالا و پایین کردن شیشه اتومبیل را با مشکلاتی همراه خواهد کرد. به همراه سایر قطعاتی که در سیستم بالابر خودرو باید با دقت انتخاب شوند، در خرید سیم و کابل بالابر نیز باید حساسیت بالایی داشته باشید. برای اطلاع از قیمت سیم بالابر خودرو سعی کنید از یک فروشنده معتبر نیاز خود را دریافت کنید.

قیمت سیم شیشه بالابر خودرو

دلایل خرابی شیشه بالابر خودرو

همانگونه که عنوان کردیم شیشه بالابر خودرو از قطعات مختلفی تشکیل می شود. بروز مشکل در هر کدام از این قطعات می‌تواند فرآیند بالا و پایین کردن شیشه را دچار اختلال کند. یکی از مهمترین دلایل خرابی شیشه بالابر خودرو، سوختن فیوز آن است. هنگامی که بالابر خودرو به طور کامل عملکرد خود را از دست می دهد، سعی کنید در نخستین گام به بررسی فیوز آن بپردازید. در گام بعدی بهتر است به سراغ بررسی سوئیچ بالابر خودرو بروید. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرابی شیشه بالابر خودرو باید بررسی شود، موتور پنجره است. در خودروهای مدرن برای تمام درب ها از بالابر برقی استفاده می کنند. به همین علت گاهی اوقات ممکن است یکی از درب ها با مشکل در زمینه بالابر مواجه شود. در کنار تمام مواردی که عنوان کردیم، خرابی سیم بالابر خودرو می تواند به عنوان یک دلیل دیگر در عدم عملکرد این سیستم تاثیر گذاری خود را نشان دهد.

نحوه تعویض سیم شیشه بالابر خودرو

قبل از اینکه روی به تعویض سیم شیشه بالابر خودرو بیاورید، ابتدا بهتر است اطمینان حاصل کنید که این قطعه دچار ایراد شده است. تعویض کابل و سایر قطعات بالابر خودرو باید توسط یک فرد متخصص به این کار انجام پذیرد. گاهی اوقات با تعمیر قطعات به کار رفته در سیستم بالابر خودرو می توان از خرید قطعه ای نو جلوگیری کرد. برای تعمیر و تعویض هر کدام از این قسمت ها باید روپوش درب خودرو باز شود. سپس با بررسی قسمت های مختلف می توانید برای تعمیر و تعویض سیم بالابر خودرو و سایر قطعات اقدام نمایید.

ارسال دیدگاه