لوله هود ابزاری کارآمد برای شما

لوله هود ابزاری کارآمد برای شما

لوله هود ، لوله‌ای خرطومی شکل است که هوایی را که هود از داخل خانه به خارج می‌کشد را به فضای بیرون از خانه منتقل می‌کند. این لوله از نوار PVC با ضخامت 0.12 و فنری به قطر 1 میلیمتر ساخته شده است. طراحی این لوله به گونه‌ای است که مفتول فنری بین نوار PVC قرار گرفته و هوای مکشی از داخل خانه را به فضای بیرون از خانه هدایت می‌کند.

انواع لوله‌ها برای ساخت هود

لوله هود ابزاری کارآمد برای شما

لوله‌های هود به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول از نوع خرطومی می‌باشند، این مدل وظیفه تهویه هوای محیط و پاک‌سازی را دارد. دسته دوم، مدلی است که علاوه بر تهویه و پاک‌سازی محیط، می‌تواند هوای آلوده را از محیط خارج کند و هوای تازه را به محیط وارد نماید. در واقع مانند کانال عمل کند.

همان‌طور که می‌دانید، بهترین لوله هود، باید قدرت مکش بالایی داشته باشد، اکنون ممکن است بگویید، از کجا قدرت مکش لوله را بسنجیم؟ قدرت مکش را از میزان هوایی که لوله به بیرون هدایت می‌کند، می‌توان سنجید.

لوله خرطومی آکاردئونی

این نوع از لوله‌ها در متراژ مختلف روانه بازار شده است و کاربران متناسب با استفاده خود، متراژ مناسب را می‌توانند تهیه کنند، این لوله‌ها بیشتر در محیط‌هایی که ذرات ریز زیادی در محیط وجود دارد، استفاده بیشتری دارد، مثل کارگاه نجاری. همچنین این لوله از نفوذ مواد به داخل جلوگیری می‌کند و در برابر آتش، اسید، رطوبت و حرارت بالا مقاوم می‌باشد.

لوله هود صنعتی

از این لوله در هود آشپزخانه و همچنین شومینه استفاده می‌شود، همان‌طور که گفته شد، لوله‌های هود از دو نوع جنس ساخته شده‌اند؛ بنابراین لوله هود صنعتی نیز با دو جنس آلومینیومی و پلاستیکی در بازار موجود است.

لوله خرطومی مکنده

لوله خرطومی مکنده نیز از یک رشته PVC و مفتول فولادی فنری ساخته شده است، همچنین دارای تنوع در سایز و متراژ است، این لوله معمولاً در بسته‌بندی‌های شش متری در بازار موجود می‌باشند و انواع مختلف این لوله، مقاوم در محدوده دمایی 20- و 100+ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

از جمله مزایای لوله خرطومی مکنده می‌توان به وزن سبک، سطح صیقلی داخل آن، انعطاف‌پذیری بالا، مقاوم در برابر آتش، اسید و نم و رطوبت، عدم پیچ‌خوردگی و … اشاره کرد.

چه عواملی بر قدرت مکش لوله هود تأثیرگذار است

از جمله عواملی که بر قدرت مکش لوله‌های هود، تأثیرگذار است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نصب دقیق لوله بر روی دستگاه هود، توسط کارشناس نصب
  2. تمیز بودن لوله و پاکیزگی فیلتر هود، بهتر است هرچند وقت یکبار فیلتر هود را از جرم و آلودگی پاک کنید.
  3. دقت کنید که فیلتر هود، هوادهی نداشته باشد، هوادهی، در میزان قدرت مکش لوله، تأثیر به سزایی دارد.

از مزایای لوله هود از نوع خرطومی

  • انعطاف‌پذیر می‌باشد.
  • در مقابل رطوبت مقاوم است.
  • در برابر بازه دمایی 20- تا 60+ درجه سانتی‌گراد مقاوم است.
  • سبک وزن
  • نصب آسان
  • در مقابل فرسایش و مواد خورنده مقاوم است.
  • کاربری این لوله برای استفاده‌های گوناگون می‌باشد.

blank

لوله خرطومی هود خانگی

لوله خرطومی برای هود خانگی، از دو جنس در بازار موجود می‌باشد، جنس پلاستیکی و جنس آلومینیومی. لوله خرطومی در سایزهای 10، 12، 15، 20، 25، 30، 35، 40 و 45 در بازار موجود است. اگر مشتریان برای کاربری دیگری از این لوله‌ها احتیاج داشته باشند، متراژ لوله را کوتاه می‌کنند.

چگونه لوله هود خروجی را مخفی کنیم؟

با استفاده از سوفیت یا ستون می‌توان لوله را مخفی کنید، گاهی اوقات ساده‌ترین راه برای پوشاندن کاپوت دریچه آشپزخانه این است که آن را با یک تخته یا یک ستون پنهان کنید. با قرار دادن تخته‌هایی در سه طرف لوله هود و اتصال این تخته‌های متصل به دیوار، یک سوفیت ایجاد کنید. بسته به دکوراسیون آشپزخانه، می‌توانید از چوب یا دیوار خشک برای این کار استفاده کنید.

ارتفاع لوله هود باید چقدر باشد؟

ارتفاع استاندارد برای هود بین 28 تا 36 اینچ از اجاق گاز برای محدوده گاز و برد الکتریکی است. همچنین 28 اینچ حداقل ارتفاع است. اگر نزدیک‌تر باشد ممکن است ایجاد خرابی کند. همچنین اگر ارتفاع لوله، بیش از 36 اینچ باشد، به طور کامل هوا را از اجاق گاز شما به خارج هدایت نمی‌کند.

blank

بهترین لوله خروجی برای هود چیست؟

 لوله هود از جنس سفت و سخت بهترین نوع لوله برای تخلیه هود شما می‌باشد. تا زمانی که فیلترهای هود خود را تمیز می‌کنید، نیاز به یکبار نصب و همچنین تعمیر و نگهداری کمتری دارد. اکثر لوله‌های سفت و سخت از فولاد هستند که ضد زنگ و با دوام ساخته می‌شوند، ولی لوله‌های سفت و سخت که از جنس آلومینیوم یا پلاستیک ساخته شده‌اند، مقاومت کمتری نسبت به لوله‌های فولادی دارند.

به طور کلی بهترین لوله برای هودهای خانگی، لوله‌های خرطومی می‌باشند، زیرا هم از وزن کمی برخوردار می‌باشند و همچنین از نظر ظاهری، زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌دهد.

لوله هود و نکاتی که باید بدانید

در این مقاله، درمورد لوله‌های مختلف هود صحبت کردیم و همچنین ویژگی‌های این لوله‌ها را بررسی نمودیم، همان ‌طور که اشاره شد ارتفاع لوله هود، پاکیزگی لوله و همین‌طور نصب درست لوله در قدرت مکش آن تأثیر زیادی دارد، به طور کلی دو نوع لوله برای هود وجود دارد، یک نوع آن که وظیفه تصفیه هوا را برعهده دارد و نوع دوم که علاوه بر تصفیه هوا، هوای آلوده را خارج و هوای تازه را به داخل محیط وارد می‌کند.

همان ‌طور که می‌دانید برای داشتن یک هود خوب علاوه بر جنس و فیلتر هود، عامل دیگری که در مکش و خروجی هوا توسط لوله اهمیت دارد، این است که جنس لوله مرغوب و همچنین از نظر ارتفاع، اندازه استانداردی داشته باشد.

ارسال دیدگاه