مقایسه عملکرد منگنه کوب بادی و منگنه کوب برقی

مقایسه عملکرد منگنه کوب بادی و منگنه کوب برقی

منگنه کوب بادی به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی در ساخت و ساز محسوب می شود. ساختار این ابزار به گونه ‌ای است که شباهت بسیاری که به اسلحه دارد. بررسی عملکرد انواع منگنه کوب ها نشان می دهد که منگنه کوب بادی نسبت به منگنه زن یا منگنه کوب برقی و منگنه کوب دستی از قدرت بالاتری برخوردار است.

با توجه به اینکه هوای فشرده موجب تأمین قدرت این نوع منگنه‌ کوب می‌ شود، از قدرت بسیار بالایی جهت استفاده در شرایط مختلف برخوردار خواهید بود. با این حال هر کدام از منگنه کوب ها با توجه به شرایطی که دارند می ‌توانند مورد استفاده در مکان های مختلف قرار گیرند. منگنه کوب های بادی و برقی هر کدام می تواند با کیفیت بالا کار را برای شما انجام دهند. تفاوت این دو منگنه کوب به منبع تغذیه مورد استفاده آن ها بر می گردد.

مقایسه عملکرد منگنه کوب بادی و منگنه کوب برقی

منگنه کوب چیست؟

چنانچه حوزه فعالیت های شما در خدمات فنی و ساخت و ساز است باید با منگنه کوب آشنایی داشته باشید. این ابزار به عنوان یکی از مهمترین ابزارها در بسیاری از کارهای تعمیراتی نیز شناخته می شود. علاوه بر این استفاده از منطقه کوب به شما جهت انجام کارهای تخصصی مانند تعمیر درهای توری دار و ساخت قاب عکس می تواند کمک فراوان کند. برای وصل کردن مواد اشیای مختلف به همدیگر، منگنه ‌کوب به عنوان ابزاری ایده ‌آل شناخته می شود.

اهمیت استفاده از منگنه کوب به گونه ‌ای است که به عنوان یکی از مهمترین و پرکاربردترین ابزار آلات در نجاری شناخته می شود. تمام منگنه ‌کوب های موجود در بازار شرایط کار و نگهداری بسیار ساده ای دارند. افرادی که معمولاً کارهای فنی خود را انجام می دهند می توانند به راحتی از منگنه‌ کوب استفاده کنند. از این ابزار آلات می توانید جهت انجام پروژه های تزیینی و همچنین نصب روکش مبلمان نیز استفاده کنید.

منگنه کوب بادی چیست؟

یکی از انواع منگنه کوب های موجود منگنه کوب بادی نام دارد. همانگونه که از نام این نوع ابزار آلات پیداست جهت تامین نیروی مورد استفاده از هوای فشرده بهره می برند. استفاده از هوای فشرده موجب می شود که شما قدرت و سرعت بالاتری و همچنین دقت بیشتری در کار داشته باشید.

مقایسه عملکرد منگنه کوب بادی و منگنه کوب برقی

این نوع منگنه کوب که از یک شلنگ جهت ورود هوای فشرده به داخل آن استفاده می ‌کند، از قدرت و کاربرد بالایی برخوردار است. قدرت این منگنه کوب حدی بالاست که در کسری از ثانیه می توان یک سوزن هشت میلیمتری را به راحتی وارد چوب نرم نمود. عملکرد این نوع منگنه کوب به گونه ای است که امروزه برقکاران، نصاب ها و تولید کنندگان مبلمان از این وسیله جهت انجام فعالیت های خود استفاده می کنند.

به منظور صرفه جویی در زمان انجام فعالیت با این منگنه کوب، سوزن و میخ موجود در این فرآیند به صورت پیوسته و خشابی عمل می کنند. از جمله ویژگی ها و مزایای استفاده از منگنه کوب بادی می‌توان به بهره مندی از سیستم ایمنی مناسب جهت جلوگیری از شلیک اشتباه، وزن کم و طول عمر بالا اشاره کرد.

ویژگی های منگنه کوب بادی

همانگونه که عنوان کردیم هر کدام از منگنه کوب ها دارای مزایا و ویژگی های مخصوص به خود هستند. با این حال عملکرد بهتر منگنه کوب بادی نسبت به سایر منگنه کوب ها موجب می شود که همواره مد نظر کاربران جهت استفاده قرار گیرد. این عملکرد مناسب به دلیل سرعت بالای انجام کار و همچنین انجام فعالیت فراوان در زمان کم خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌ های منگنه کوب بادی می توان به قابلیت تعمیر آسانتر آن نسبت به منگنه کوب برقی اشاره کرد. شرایطی که موجب می شود هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نسبت برای منگنه کوب برقی داشته باشید.

در کنار این مزایا و ویژگی های بیان شده، می توان به دوام بالاتر و کیفیت این نوع منگنه ‌کوب اشاره کرد. مقایسه منگنه کوب بادی با برقی نشان می دهد که هزینه کار با این ابزار پنوماتیک بسیار پایین تر خواهد بود. با توجه به اینکه ابزارآلات پنوماتیکی در مقایسه را ابزارآلات برقی نیاز به نیروی هوای فشرده جهت عملکرد دارند، علاوه بر بازدهی بهتر هزینه کمتری برای کاربران در پی خواهند داشت.

منگنه کوب برقی یا بادی؟

پاسخ این سوال جهت خرید منگنه کوب برقی یا بادی به نوع کاری که شما قصد انجام آن با منگنه ‌کوب را دارید بستگی دارد. به همین علت به طور قاطع نمی توان پاسخی برای این سوال بیان کرد.

با این حال چنانچه قصد استفاده از منگنه کوب برای مشاغل نیمه صنعتی یا مصارف خانگی را دارید توصیه ما به شما خرید منگنه زن برقی خواهد بود. چنانچه به صورت حرفه ‌ای و در صنایع بزرگ نیاز به منگنه کوب دارید، می ‌توانید از منگنه‌کوب پنوماتیک یا بادی استفاده کنید. استفاده از منگنه کوب بادی در این شرایط مدت زمان بهتر و خروجی مطلوب تری برای پروژه های شما حاصل می کند.

blank

پس برای انتخاب منگنه کوب مناسب باید انتظارات هدف خود را مشخص کرده و براساس آن گزینه مناسب را انتخاب کنید. شرایطی که می ‌تواند برای شما موجب صرفه جویی در هزینه های پرداختی توسط شما شود.

نکات ایمنی جهت کار با منگنه کوب بادی

هنگام استفاده از ابزار آلات صنعتی مهمترین نکته رعایت اصول ایمنی خواهد بود. با توجه به اینکه منگنه زن معمولاً فاقد اهرم محافظ است، کوچکترین برخورد دست شما با ماشه منجر به پرتاب منگنه با قدرت و شدت بالا می شود. به همین علت چنانچه قصد استفاده از این ابزار آلات را دارید رعایت نکات ایمنی امری ضروری محسوب می شود.

معمولاً منگنه‌ کوب ها با صدای بسیار زیاد و گوش خراشی که دارند می توانند برای شما مشکلاتی ایجاد کنند. به همین علت استفاده از گوش گیر می تواند موجب کاهش صدای دریافتی برای شما شود. امروزه بسیاری از افراد به اشتباه از کپسول گاز اکسیژن به جای کمپرسور هوا جهت تامین نیروی مورد نیاز استفاده می کنند. این عمل می تواند بسیار خطرناک بوده و شما را در معرض خطر انفجار قرار دهد.

مناسب ترین فشار جهت کار با منگنه کوب یا بین ۷ تا ۱۲ بار بوده و همواره سعی کنید کمپرسور را در این محدوده نگه دارید. سعی کنید پس از اتمام کار خشاب منگنه را خالی کرده و شلنگ را نیز سعی کنید از پمپ باد جدا نمایید.

چنانچه قصد استفاده از منگنه را دارید به خوبی آن را بر روی سطح قرار داده و سپس اقدام به شلیک نمایید. با توجه به اینکه قدرت منگنه بسیار زیاد است، عدم تماس کامل با سطح منجر به بازگشت و برخورد منگنه با صورت شما خواهد شد.

سخن پایانی

همواره تاکید می شود جهت کار با ابزار آلات صنعتی رعایت نکات ایمنی حائز اهمیت خواهد بود. منگنه کوب بادی نیز به عنوان یکی از انواع منگنه کوب ها جهت استفاده مد نظر قرار می ‌گیرد. چنانچه قصد خرید منگنه کوب را دارید متناسب با نیاز خود و شرایط استفاده از آن، روی به خرید گزینه کاربردی آورید.

ارسال دیدگاه