مهمترین ویژگی ها و کاربردهای لوستر کریستالی

مهمترین ویژگی ها و کاربردهای لوستر کریستالی

لوستر کریستالی از جمله تجهیزاتی به شمار می‌رود که می‌تواند برای زیبایی دکوراسیون داخلی انتخابی بی‌نظیر باشد. امروزه انواع لوستر را برای نورافشانی فراوان و همچنین زیبایی ظاهری که دارد می توانید برای هر دکوراسیونی با هر نوع سبکی خریداری نمایید. به عبارت دیگر لوسترها محیط های خانگی، اداری و تجاری را به زیباترین شکل می توانند آراسته نمایند. با توجه به این شرایط این روزها انواع لوستر با طراحی های متفاوت در بازار عرضه می شوند. بررسی ویژگی های هر کدام از این تجهیزات نشان می دهد که بسته به سلیقه دغدغه ‌ای که دارید و همچنین نوع چیدمان دکوراسیون باید انتخاب خود را انجام دهید.

لوستر کریستالی

لوسترهای کریستال از جمله بروزترین گزینه های موجود در بازار هستند. نوع ساخت این لوستر به گونه‌ ای بوده که برای طراحی آن از چند قطعه کوچک کریستال کمک میگیرند. امروزه می توان در فضاهایی مانند آشپزخانه، اتاق خواب و راهرو، روی به نصب این نوع لوستر آورد.

لوستر کریستالی چیست؟

همانگونه که عنوان کردیم لوستر کریستالی از جمله تجهیزات در دکوراسیون داخلی به شمار می رود که می تواند نمایی شیک و منحصر به فرد برای اتاق مورد نظر ایجاد نماید. این لوسترها از آویزهای مختلف تشکیل شده اند که شیشه و کریستال بر روی آن نصب می شود. برای ایجاد جلوه ای متفاوت و همچنین تابش نور چند برابر می توان روی لوسترهای کریستال حساب ویژه‌ ای باز نمود. در میان انواع تجهیزات و کالاهای تزئیناتی که در خانه مورد استفاده قرار می گیرند، می توان لوستر را به عنوان یکی از مهم‌ترین موارد نام برد. استفاده از کریستال های تراش خورده بر روی این کالای تزئیناتی موجب می‌شود که علاوه بر ایجاد طرح های خاص برای زیبایی آن، بتوان از نورپردازی موجود بیشترین بهره را برد. به همین علت در فضاهای کوچک می توانید لوستر کریستال را نصب کرده تا فضا را روشن تر و بزرگتر جلوه دهید.

انواع لوستر کریستالی کدامند؟

به لحاظ نوع تولید و همچنین نحوه نصب می توان لوستر کریستالی را در دو دسته قرار داد. هر کدام از این دسته ها می توانند برای شرایط خاص مورد استفاده قرار گیرند.

لوستر سقفی

لوستر کریستالی سقفی از جمله گزینه هایی است که می توانید در اتاق پذیرایی آشپزخانه و اتاق خواب نصب کنید. این نوع لوستر با استفاده از کریستال های کوچک و بزرگ طراحی می‌شود. نوع نصب آن به شکلی است که در ارتفاع تقریبا کم بر روی سقف آن را می چسبانند. این دسته از لوستر های کریستالی از نظر سایز، طرح و همچنین قیمت تنوع بسیار بالایی دارند. به همین علت برای هر فضایی می‌توانید روی به استفاده از آن بیاورید.

لوستر سقفی

لوستر آویز

اگر محدودیت فضا را به عنوان یک چالش پیش رو ندارید و برای ساختمان هایی با سقف بلند به دنبال خرید لوستر هستید، توصیه ما به شما خرید لوستر آویز کریستالی است. این نوع لوستر به واسطه استفاده از شاخه های کریستالی بلند می تواند برای ایجاد فضایی کاملا مجلل و زیبا بهترین انتخاب باشد. امروزه علاوه بر منازل مسکونی در بخش زیادی از مراکز تجاری و تالارها می توانید لوستر آویز کریستالی را مشاهده نمایید.

انواع لوستر کریستالی از نظر شکل ساخت

لوستر کریستالی از نظر نوع طراحی و ساخت به چند مدل تقسیم می شود. با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان خود باید بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

لوستر کلاسیک

لوسترهای کریستالی کلاسیک از جمله پرفروش ترین گزینه های موجود در بازار هستند. نوع ساخت این لوستر به گونه‌ ای است که بر روی بدنه خود از قطعات کریستالی ریز بهره برده و نمایی بسیار متفاوت دارد. استفاده از لوسترهای کلاسیک می‌تواند برای ایجاد فضایی متفاوت و مجلل بهترین انتخاب عنوان شود. امروزه می توانید رنگ های بنفش، طلایی، سفید، دودی، قرمز و مشکی انواع لوسترها را در دسته کلاسیک برای اتاق خواب بزرگ و نشیمن یا پذیرایی خریداری کنید.

لوستر شامپاینی

از جمله پرفروش ترین انواع لوستر کریستالی می توان لوسترهای شامپاینی را نام برد. نوع ساخت این لوستر به گونه‌ ای است که ظاهری بسیار زیبا داشته و از جمله محبوب ترین لوسترها در بازار شناخته می شوند. شکل ظاهری این لوستر به گونه‌ ای بوده که از نورپردازی فوق العاده زیبایی و بهره مند است. ترکیب آلیاژهای مختلف و کریستال ها می توانند منشاء جذابیت و زیبایی در این لوستر عنوان شوند.

لوستر کریستالی مدرن

خرید لوستر کریستالی مدرن و نصب آن در دکوراسیون های داخلی امروزه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اگر به سبک مدرن در دکوراسیون داخلی خانه علاقه‌ مند هستید، خرید این نوع لوستر بهترین گزینه خواهد بود. امروزه لوسترهای مدرن با ظاهری مینیمال که دارند، می توانند برای زیبا سازی منازل مسکونی بهترین انتخاب باشند. نسبت به لوسترهای کلاسیک، طراحی ساده تر لوستر مدرن موجب شده است که فضایی خاص را در خانه شما ایجاد نماید.

لوستر کریستالی مدرن

سایر مدل ها

مواردی که عنوان کردیم به عنوان پرفروش ترین لوستر کریستالی امروزه مد نظر قرار گرفته اند. در کنار این گزینه ها می توانید روی به خرید لوستر کریستالی شاخه ای بیاورید. این نوع لوستر توسط هنرمندان طراحی شده و ارزش بسیار بالایی دارند. اگر به دنبال خرید لوستر کریستالی هستید، می توانید لوستر برنزی و لوستر گرد را نیز بررسی نمایید. نوع دیگری از لوسترهای کریستالی با نام لوستر اتریشی امروزه در بازار عرضه می شوند.

نکات مهم برای خرید لوستر کریستال

برای خرید لوستر کریستال باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. یکی از مهمترین موارد برای انتخاب گزینه ای مناسب، بررسی محیطی است که قصد دارید در آنجا روی به نصب لوستر بیاورید. با توجه به اینکه امروزه علاوه بر منازل مسکونی در اداره‌ ها، کافی شاپ، هتل و تالارها نیز روی به نصب لوستر می آورند، باید انتخاب خود را به درستی انجام دهید. اگر سقف شما بلند است یا محدودیت ارتفاع دارید نیز بهتر است که در خرید لوستر کریستال دقت کافی به خرج دهید. محیط‌ های کم نور یا پر نور از دیگر مواردی هستند که باید در انتخاب و خرید لوستر مد نظر قرار گرفته شوند. با بررسی نوع طراحی و قیمت لوستر کریستال می توانید انتخاب خود را به خوبی انجام دهید.

ویژگی های لوسترهای کریستال

لوسترهای کریستالی از ویژگی‌ های متعددی بهره‌ مند هستند. برای زیبایی محیط های خانگی، اداری و تجاری می توانید روی به خرید لوستر کریستال بیاورید. تنوع بسیار بالا در طراحی لوستر از دیگر مواردی هستند که می توانند به عنوان یک ویژگی خاص مد نظر قرار گیرند. علاوه بر این، قیمت لوستر کریستال نیز با وجود طراحی فوق‌ العاده آن بسیار مناسب است.

نحوه تمیز کردن لوستر کریستال

برای تمیز کردن لوستر کریستالی به صورت هفتگی می توانید از یک پارچه نمدار کمک بگیرید. با توجه به اینکه بدنه لوستر باید با حساسیت بالایی تمیز شود، سعی کنید نهایت دقت را در این امر داشته باشید. چنانچه کریستال های نصب شده بر روی این نوع لوستر دچار لک شده و یا به کثیفی بیش از حد رسید اند، می توانید ابتدا کریستال ها را جدا کرده و با مایع شستشو و آب، روی به تمیز کردن آن بیاورید.

ارسال دیدگاه