نقش سپر در خودرو، کاربرد سپر عقب و سپر جلو در ماشین

نقش سپر در خودرو، کاربرد سپر عقب و سپر جلو در ماشین

سپر جلو و عقب خودرو بخشی از بدنه اتومبیل هستند که وظیفه دارند ایمنی ماشین را افزایش دهند. استفاده از سپر بر روی خودرو موجب جلوگیری از ضربه خوردن به بدنه ماشین خواهد شد. با این حال هنگامی که در سرعت بالا تصادف رخ دهد، بدون تردید این بخش قادر نیست که به جلوگیری از خسارت ها بپردازد. در عین حال تولیدکنندگان قطعات خودرو تلاش می کنند که از انواع سپر جلو و عقب خودرو با استانداردهای مختلف ماشین ها را بهره مند نمایند. چنانچه مالک یک خودرو هستید و قصد دارید رانندگی کنید باید از ایمنی خودرو خود اطمینان کافی به دست آورید. سپر خودرو از جمله قطعات کاربردی برای رسیدن به این هدف محسوب می شود.

نقش سپر در خودرو، کاربرد سپر عقب و سپر جلو در ماشین

منظور از سپر ماشین چیست؟

هنگامی که صحبت از سپر خودرو می شود، ذهن ما به سمت ضربه گیرهای نصب شده بر روی ماشین که از روکش فلزی و پلاستیکی بهره‌مند هستند، کشیده خواهد شد. در واقع سپر به عنوان یک بخش مهم از خودرو بر روی آن نصب شده تا از ضربات بیش از حد بتواند جلوگیری نمایید. استفاده از سپر جلو و عقب خودرو موجب می شود که صدمات ناشی از برخورد در سرعت پایین به حداقل برسد.

امروزه سپرهای استاندارد که بر روی خودروها نصب می شوند از یک میله محکم بهره مند شده و در قسمت هایی از آن پلاستیک با کیفیت بالا وجود دارد. در ایران سپرهایی که تولید می شوند به خوبی می توانند ضربات وارد شده در سرعت ۵۰ کیلومتر را نیز دفع کنند. پلاستیکی که برای ساخت سپر ماشین مورد استفاده قرار می گیرد، هنگام برخورد بین بدنه خودرو و میله جمع خواهد شد. به همین علت از ضربه های ناشی به بدنه خودرو و شاسی آن جلوگیری میشود.

هدف اصلی از نصب سپر بر روی ماشین

علاوه بر اینکه سپر جلو و عقب خودرو خاصیت و ویژگی ضربه گیر را دارند، می توان کاربردهای دیگری برای آن متصور شد. سپرهای ماشین هنگام طراحی با ویژگی های آیرودینامیکی خودرو تولید می شوند. در بسیاری از موارد هنگام وارد شدن ضربه به خودرو، توسط لبه های سپر به سمت عقب برگشت داده خواهد شد. این کار می تواند نیروی وارده در اثر تصادف را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

نقش سپر در خودرو، کاربرد سپر عقب و سپر جلو در ماشین

سپرهایی که با کیفیت بالا تولید می شوند مجهز به ورودی هوا نیز خواهند بود. نوع طراحی و ساخت سپرهای استاندارد به گونه ای انجام می گیرد که حجم زیادی از هوا را می‌توانند وارد محفظه موتور نمایند. به همین علت مراقبت از موتور خودرو به بهترین شکل صورت می پذیرد. چراغ های مه شکن که بر روی سپر قرار دارند نیز می توانند زیبایی خاصی به اتومبیل هدیه داده و تجهیزات روشنایی دیگری نیز در کنار خود مشاهده خواهند کرد.

نحوه آزمایش استحکام سپر خودرو

پس از ساخت سپر جلو و عقب خودرو، آزمایش هایی برای بررسی میزان استحکام آنها صورت می گیرد. این آزمایش باید به صورت مستقیم بر روی خودرو اعمال شود. ماشین با سرعتی که در نظر گرفته می شود به یک مانع محکم برخورد خواهد کرد. با انجام این بررسی می توان متوجه شد که میزان استحکام سپر تولید شده چگونه است. چنانچه سپر در اثر ضربه وارد شده تغییر شکل ندهد و یا به صورت کامل دچار شکستگی نشود، می توان بیان کرد که ایمنی کاملی دارد.

مواد ساخت سپر ماشین

به منظور افزایش کیفیت و استحکام سپر خودرو از متریال مختلفی برای ساخت آن ها استفاده می‌شود. معمولا سپرهای خودرو از فایبرگلاس یا ترموپلاستیک تولید می‌شوند. علاوه بر این امروزه خودروسازها و مجموعه‌ هایی که در زمینه تولید لوازم جانبی خودرو فعالیت می کنند، با بهره گیری از پلیمرهای مقاوم توانسته اند انواع سپر جلو و عقب خودرو را با استحکام فوق العاده روانه بازار نمایند. بدون تردید پلیمرهایی که در ساخت سپر اتومبیل به کار میروند تاثیر مستقیم در قیمت آن خواهند گذاشت.

مزایای سپر استاندارد

هنگامی که روی به تولید سپر جلو و عقب خودرو آورده می‌شود، از بالاترین استانداردها کمک می گیرند. سپرهای استاندارد معمولا دارای وزن کم بوده و هیچگونه بار اضافی بر روی خودرو ایجاد نخواهند کرد. علاوه بر این برای خرید بهترین سپر جلو و عقب خودرو باید مقاومت آن را در نظر بگیرید. این مقاومت علاوه بر ضربه باید در برابر درجه حرارت بالا نیز به شکل قابل توجهی زیاد باشد.

برای انتخاب سپر جلو و عقب خودرو به همراه مقاومت و قیمت محصول مورد نظر، طراحی آن را مد نظر قرار دهید. بدون تردید استفاده از سپر استاندارد و با کیفیت برای اتومبیل می‌تواند ظاهری شیک و منحصر به فرد برای خودرو ایجاد نماید.

یکی دیگر از ویژگی‌های سپر استاندارد، قابلیت محافظت از عابر پیاده خواهد بود. در طراحی و ساخت سپر جلو و عقب خودرو شرایطی مد نظر قرار می گیرد که هنگام برخورد با عابر پیاده که کمترین صدمات را به وی وارد نماید.

قدرت جذب و دفع ضربه از دیگر فاکتورها برای تولید سپر استاندارد به شمار می‌رود. معمولا خودروسازها تلاش می‌کنند با طراحی آیرودینامیک محصولات خود را با کیفیت فوق العاده در دسترس خریداران قرار دهند.

نقش سپر در خودرو، کاربرد سپر عقب و سپر جلو در ماشین

خرید انواع سپر خودرو

برای خرید انواع سپر خودرو سعی کنید محصولات متنوع موجود در بازار را بررسی نمایید. اگر به گذشته برگردیم تنها از متریال فلز برای ساخت سپر اتومبیل استفاده می‌شد. بر روی اکثر خودروهای نسل گذشته این مدل سپر را مشاهده خواهید کرد. با گذشت زمان و پیشرفت در زمینه تولید خودرو و لوازم جانبی، امروزه انواع سپرهای پلاستیکی را نیز می توانید مشاهده نمایید. تولید سپرهای کربنی نیز موجب شده که راننده و مالک خودرو بتوانند برای خرید این محصول تنوع بیشتری مشاهده نمایند. اگر به دنبال خرید سپر خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب هستید، سپرهای فایبرگلاس را می توانید بررسی نمایید. این مدل از سپر اتومبیل با طراحی منحصر به فرد و کیفیت بالا پاسخگویی نیازهای شما باشد. برای اطلاع از قیمت سپر جلو و قیمت سپر عقب خودرو سعی کنید از فروشندگان مجاز و مجموعه های فعال در این حوزه کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه