آشنایی با انواع کلید شیشه بالابر خودرو

آشنایی با انواع کلید شیشه بالابر خودرو

کلید شیشه بالابر خودرو یکی از قطعات حیاتی و پرکاربرد در اتومبیل ها شناخته می شود. همانگونه که از نام این قطعه پیداست، برای بالا و پایین کردن شیشه های جانبی خودرو نیاز است که از کلیدهای بالابر کمک بگیرید. با توجه به اینکه بالا و پایین کردن شیشه های خودرو ممکن است به طور کلی به دفعات تکرار شود، در خرید کلید برای انجام این عمل باید دقت کافی داشته باشید.

کلید شیشه بالابر خودرو باید به گونه‌ ای تولید شود که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با مقاومت زیاد بتواند مدت زمان کافی کاربرد خود را نشان دهد. با توجه به اینکه نیاز است این پروسه را به صورت طولانی مدت پشتیبانی نماید، سعی کنید برای انتخاب و خرید کلید شیشه بالابر خودرو دقت داشته باشید که محصولی با کیفیت و در یک برند معتبر انتخاب کنید.

blank

در واقع این قطعه کوچک رابط شما با سیستم کلی شیشه بالابر بوده که می توانید از طریق آن برای بالا و پایین کردن شیشه اقدام نمایید. در ادامه قصد داریم به شما اطلاعات کافی در خصوص ویژگی ها و کاربردهای این قطعه حیاتی ارائه دهیم.

ویژگی های مختلف کلید شیشه بالابر خودرو

قبل از اینکه در خصوص کلید شیشه بالابر خودرو اطلاعات کافی به شما ارائه دهیم، بهتر است یک نکته کلیدی را در نظر بگیرید. این قطعات برای خودروهایی طراحی می شوند که از سیستم الکترونیکی بهره می برند. همانگونه که می دانید بخشی از خودروهای قدیمی به گونه ای طراحی شده اند که سرنشینان برای بالا و پایین کردن شیشه نیاز است که از سیستم های سنتی استفاده نمایند. در این خودروها دستگیره هایی تعبیه شده است که کاربر بتواند این عمل را انجام دهد.

کلید شیشه بالابر خودرو با توجه به مدل خودرو و طراحی کلی آن می ‌تواند در بخش های مختلف نصب شود. به عنوان مثال برخی از خودروها به گونه ‌ای طراحی می ‌شوند که کلیدهای شیشه بالابر بر روی هر چهار درب آن ها وجود دارد. در عين حال خودروهای مدرن با طراحی خاصی به بازار عرضه می ‌شوند. این خودروها را به گونه ای طراحی می کنند که راننده قادر است به یک کلید دسترسی داشته و تمام شیشه ها را بالا و پایین نماید. علاوه بر این در برخی از خودروها نیز مشاهده می کنیم که کلید شیشه بالابر آن ها برای شیشه های عقب در بین دو صندلی جلو نصب می شود.

با توجه به اینکه شیشه های خودرو از اهمیت بالایی برخوردار هستند و پنجره ماشین می تواند حتی برای امنیت خودرو و ساکنین آن نیز مهم باشد، سعی کنید در صورت بروز اختلال در روند کاری، در سریعترین زمان روی به تعویض آن ها بیاورید.

کلید لمسی بالابر شیشه

نقش کلید شیشه بالابر خودرو را که بررسی می کنیم به این نتیجه می رسیم که یک موتور، انرژی مورد نیاز آن را ارائه می دهد. در واقع موتور تعبیه شده از باتری ماشین انرژی خود را دریافت کرده و آن را به سایر اعضا و کلیدهای بالابر انتقال خواهد داد. سرنشین ها قادر هستند با استفاده از کلیدهای تعبیه شده برای بالا و پایین آوردن شیشه اقدام نمایند.

علائم خرابی کلید شیشه بالابر خودرو

هنگامی که کلید شیشه بالابر خودرو دچار ایراد شود، علائمی از خود بروز خواهد داد. به عنوان مثال گاهی اوقات یکی از کلیدها قادر نیست که بالا و پایین کردن شیشه را به درستی انجام دهد. علاوه بر این اگر کلید اتوماتیک راننده نیز دچار ایراد شود، ممکن است بالا و پایین کردن تمام شیشه ها امکان پذیر نباشد. گاهی اوقات قفل کودک نیز عمل نکرده و مشکلاتی در این زمینه مشاهده می کنید.

در این میان باید بدانید که دلایل مختلفی وجود دارند که موجب خرابی این قطعه کاربردی خواهد شد. به عنوان مثال گاهی اوقات افراد ضربات محکمی ناخواسته به کلیدهای شیشه بالابر وارد می کنند. پس از آن مشاهده خواهید کرد که این قطعات نمی‌توانند فرآیند مورد نظر را به خوبی انجام دهند. علاوه بر این استفاده بیش از حد از کلیدهای بی کیفیت نیز موجب می‌شود که در مدت زمان کوتاهی نیاز به تعویض آن را داشته باشید. گاهی اوقات شکستگی کلیدها نیز از جمله دلایلی به شمار می‌رود که خرابی این قطعه را به بار خواهد آورد.

دلایل مختلف دیگری وجود دارند که موجب می‌شوند در روند کاری کلیدهای شیشه بالابر اختلال به وجود بیاید. با این حال گاهی اوقات ممکن است بالا و پایین کردن شیشه های خودرو نشات گرفته از سیستم های داخلی اتومبیل باشد. بهتر است قبل از اینکه روی به تعویض کلید شیشه بالابر خودرو بیاورید، ابتدا قطعات دیگر را بررسی نمایید. چنانچه تخصص در این زمینه ندارید، می توانید از یک فرد وارد کمک بگیرید.

کلیدهای شیشه بالابر در خودروهای مدرن

با توجه به اینکه خودروهای مدرن امروزه به آپشن های گوناگونی مجهز می‌شوند، کلیدهای شیشه بالابر آنها نیز آپشن های جدیدی دارند. در این بین متوجه می‌شوید که این قطعه کاربردی نقشی پررنگ تر ایفا می کند. این کلیدها یک مجموعه الکتریکی کامل هستند که به راننده امکان می‌دهند تمام قسمت های در را در کنترل داشته باشد. به عنوان مثال نوع طراحی و ساخت خودروهای مدرن به گونه‌ ای است که راننده علاوه بر بالا و پایین کردن شیشه خودرو با استفاده از کلید شیشه بالابر می‌تواند برای تغییر زوایای آینه های برقی نیز اقدام نماید. این پایان کار نیست و در طراحی این کلید ویژگی ها و آپشن های دیگری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

blank

گرمکن های تعبیه شده بر روی آینه خودرو نیز از جمله مواردی هستند که راننده می تواند از طریق کلیدهای تعبیه شده به آنها دسترسی داشته باشد. کنترل آینه تاشو برقی و کنترل چراغ های درب از دیگر کاربردها و آپشن های جدید در خودروها هستند که بر عهده کلید شیشه بالابر قرار گذاشته شده‌اند.

چه دلایلی موجب خرابی کلید شیشه بالابر می شوند؟

خرابی شیشه بالابر خودرو همانگونه که عنوان کردیم ممکن است در اثر عوامل مختلفی به وجود بیاید. با این حال هنگام بررسی تخصصی این قطعه از اتومبیل متوجه می‌شویم که مشکلات دیگری نیز در این زمینه وجود دارند.

به عنوان مثال اگر برد کلید دچار آب خوردگی شود، این قطعه قادر نیست به خوبی روند مورد نظر شما را طی کند. مشکلات نرم‌ افزاری با توجه به اینکه امروزه قفل های اتومات بر روی درب خودروها قرار گرفته اند نیز از جمله دلایلی هستند که موجب خرابی این قطعه کاربردی خواهند شد.

خرابی حافظه صندلی راننده نیز ممکن است کلید شیشه بالابر را در خودروهای مدرن دچار ایراد نماید. گاهی اوقات تمام مجموعه شیشه بالابر ایراداتی خواهد داشت. به همین علت کلید گها نیز نمی توانند برای بالا و پایین کردن شیشه شما را یاری کنند.

استفاده از تقویت کننده شیشه بالابر خودرو

گاهی اوقات برای بالا بردن سرعت کلید شیشه بالابر می توان از تقویت کننده ها کمک گرفت. این مکانیزم تعبیه شده است تا راننده بتواند از یک تقویت کننده استفاده نماید. تقویت شیشه با استفاده از دو رله و بهره گیری از سیم های مثبت و منفی این امکان را می‌دهد که بتوانید موتور های شیشه بالابر را قدرتمندتر کنید. مواردی را که بررسی کردیم به این نتیجه دست یافته ایم که استفاده از این راهکار تا حدود زیادی می تواند موثر باشد. با این حال فراموش نکنید استفاده از فیوز در این شرایط حائز اهمیت است.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که در چه مواقعی نیاز به استفاده از تقویت کننده برای سیستم بالابر خودرو خواهد بود؟ هنگامی که سیم های برق شیشه ضعیف می‌شوند و به واسطه فرسودگی نمی توانند عملکرد مناسبی داشته باشند، می توانید از این مکانیزم کمک بگیرید. خال دادن پلاتین ها نیز موجب می شود که از تقویت کننده استفاده شود.

گاهی اوقات کلید شیشه بالابر خودرو ضعیف شده و یا اینکه در بازار نوع کلید مورد نظر شما وجود ندارد. به همین علت می توانید از این مکانیسم کمک بگیرید. فراموش نکنید که با استفاده از این سیستم می توانید از خرید کلید شیشه بالابر خودرو با قیمت بالا جلوگیری نمایید.

قیمت کلید شیشه بالابر خودرو

قیمت کلید شیشه بالابر خودرو با توجه به فاکتورهای مختلفی اعلام می‌شود. همانگونه که بیان کردیم خودروهای مدرن به گونه ای طراحی شده اند که از بالابرهای پیشرفته استفاده می کنند. به همین علت مالک خودرو هنگام خرابی سیستم بالابر شیشه نیاز است که هزینه های زیادی پرداخت کند. با توجه به این موارد، قیمت کلید اعلام می شود. چنانچه به دنبال خرید کلید شیشه بالابر خودرو هستید، سعی کنید از یک برند معتبر نیاز خود را دریافت کنید.

قیمت کلید شیشه بالابر خودرو

انواع مختلفی از این محصول به صورت ساده و چراغ دار در بازار عرضه می شوند. برای خرید این محصول می توانید از میان گزینه های موجود در بازار بهترین انتخاب را انجام دهید.

ارسال دیدگاه