مکمل بنزین اکتان بوستر چیست؟ تاثیر آن در مصرف سوخت

مکمل بنزین اکتان بوستر چیست؟ تاثیر آن در مصرف سوخت

مکمل بنزین اکتان بوستر یکی از افزودنی های موجود در بازار است که می‌تواند برای افزایش کیفیت بنزین مورد استفاده قرار گیرد. متاسفانه به واسطه پایین بودن کیفیت بنزینی که در کشور ما ارائه می شود، استفاده از مکمل ها ضروری به نظر می‌رسد. با بهره گیری از انواع مکمل های بنزین می‌توانید برای افزایش کیفیت بنزین گامی بلند بردارید. با وجود اینکه مسئولان ادعا می کنند سطح کیفی بنزین کشور مطلوب است ولی به هیچ عنوان در عمل نمی توانیم نشانه هایی از این صحبت ها را مشاهده کنیم.

مکمل بنزین اکتان بوستر

مکمل اکتان از جمله معروف ترین مکمل های بنزین بوده که با افزایش عدد اکتان می تواند برای سوختن بنزین در سیلندرها شرایط بسیار بهتری فراهم نماید. علاوه بر این استفاده از این مکمل موجب می‌شود که نسبت تراکم در هوا و سوخت موجود در سیلندر به میزان مناسبی افزایش یابد. در نتیجه موتور خودرو عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

مکمل بنزین چیست؟

قبل از معرفی مکمل بنزین اکتان بوستر بهتر است تعریفی از مکمل داشته باشیم. مکمل ها در واقع به عنوان افزودنی های رایج برای افزایش کیفیت سوخت مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این مکمل‌ها اهداف خاصی خواهند داشت. هنگامی که به دنبال سوختگیری هستید، می توانید به باک خودرو در کنار بنزین یا گازوئیل مکمل های مورد نظر را بیفزایید. با توجه به نوع ساختار انواع مکمل ها، عملکرد خودرو در هنگام فعالیت بهبود بخشیده میشود. با بررسی موارد استفاده از مکمل سوخت متوجه می‌شویم که ضمن افزایش کیفیت بنزین و گازوئیل می تواند برای جلوگیری از خرابی قطعات نیز کاربردی باشد. مکمل ها می توانند عملکرد روان تری را برای خودرو به همراه بیاورند. علاوه بر این برخی از مکمل های سوخت قادر هستند با حل کردن مواد شیمیایی، سخت تمیز کردن آنها را راحت تر نمایند.

مکمل بنزین

وظیفه مکمل بنزین اکتان بوستر چیست؟

مکمل بنزین اکتان بوستر را برای افزایش عدد اکتان بنزین به کار می گیرند. این افزایش می‌تواند به خوبی برای ارتقاء کیفیت بنزین اثرگذاری خود را نشان دهد. با توجه به افزایش اکتان بنزین می توان به فرآیند احتراق بنزین نیز کمک کرد و آن را در مقایسه با سایر مکمل هایی که در بازار ارائه می شود، امروزه بیش از پیش مورد استفاده قرار می دهند. این مکمل ها کارایی قابل توجهی برای خودروهای مسابقه‌ای نیز خواهند داشت. خودروهای مسابقه‌ای به واسطه اینکه تراکم بسیار بالایی دارند، می توانند با استفاده از این مکمل عملکرد بهتری از خود نشان دهند. بنزین مورد استفاده برای خودروهایی که سرعت بالایی دارند باید عدد اکتان بیشتری نیز داشته باشند.

مزایای استفاده از مکمل اکتان بوستر

صرفا استفاده از مکمل بنزین اکتان بوستر برای بالا بردن عملکرد سوخت و ارتقاء کیفیت آن مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی صحبت از اکتان سوخت که می شود ذهن ما به سمت افزایش تحمل در برابر احتراق بالا خواهد رفت. موتور خودرو باید از ذوب شدن پیستون ها و خطراتی مانند شکستن، مصون باشد.

بهره گیری از مکمل بنزین اکتان بوستر می تواند چندین ویژگی ارزشمند و مثبت دیگر را برای خود را به همراه آورد. این تقویت کننده می‌تواند با افزایش اکتان بنزین برای شما رانندگی را آسان و نرم تر کند. با توجه به نوع ترکیبات به کار رفته در مکمل بنزین اکتان بوستر، خطوط محفظه احتراق خودرو و خطوط سوخت متصل به آن به بهترین شکل تمیزکاری خواهند شد. این پایان کار نبوده و بهره گیری از مکمل اکتان بوستر می‌تواند مشکلات متعددی مانند تاخیر در عملکرد و ناک زدن را نیز برطرف کند. استفاده از این مکمل به راحتی توسط شما امکان پذیر خواهد بود. در حالت کلی به راحتی می‌توانید مکمل های ارائه شده در بازار را به باک بنزین بیفزایید.

با بررسی ویژگی ها و کاربردهای استفاده از اکتان بوستر متوجه می‌شویم که می‌تواند دمای احتراق موتور را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. فراموش نکنید اگر بنزین مورد استفاده در باک خودرو با استاندارد تولید آن مطابقت نداشته باشد، ممکن است عملکرد نامناسبی از آن مشاهده کنید.

عدد اکتان بنزین در ایران

بدون تردید همه می دانیم که بنزینی که در کشور ایران ارائه می شود یکی از بی کیفیت ترین بنزین ها است. اگر بخواهیم بر اساس هر شاخصی بنزین تولید شده در ایران را بررسی کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید. طبیعتا به واسطه پایین بودن کیفیت بنزین، عدد اکتان آن نیز وضعیت مناسب و مطلوبی نخواهد داشت. طبق شایعاتی که هیچ وقت تایید نشده است، عدد اکتان بنزین معمولی در ایران 87 بوده و این مقدار برای بنزین سوپر 95 بیان می شود. با این حال به راحتی می توانیم متوجه شدیم که ارائه این اعداد و ارقام صرفا شایعه ای بیش نیست. با توجه به این شرایط، نیاز به استفاده از مکمل های اکتان و اکتان بوستر به شدت احساس می شود.

معایب استفاده از اکتان بوستر

استفاده از مکمل بنزین اکتان بوستر می تواند مزایای زیادی برای بهبود عملکرد خودرو و موتور آن به همراه بیاورد. با این حال همانگونه که بیان شده هنگامی که از این مکمل به باک خودرو اضافه می‌کنید، افزایش دمای موتور و احتراق را مشاهده خواهید کرد. این افزایش دما موجب می‌شود که سوخت در گرمای احتراق بسوزد. به همین علت به جای خروج دود و آلاینده ها از سیستم اگزوز و لوله های آن، در گرمای احتراق از بین می روند. این تقویت کننده گاهی اوقات ممکن است علاوه بر مزایایی که دارد، مشکلاتی نیز به همراه بیاورد. به عنوان مثال اگر در یک خودروی مدرن از اکتان کمتر استفاده کنید، انفجار زودرس یا پینگ را مشاهده خواهید کرد. شرایطی که می تواند آسیب های جدی به عملکرد موتور خودرو وارد کند. سعی کنید هنگام خرید و استفاده از این مکمل ابتدا از استاندارد تولید خودرو خودآگاهی به دست آورید.

قیمت مکمل بنزین اکتان بوستر

قیمت مکمل بنزین اکتان بوستر و خرید آن

با توجه به نیاز خودروها برای استفاده از مکمل های بنزین، بخش زیادی از مالکان خودرو ترجیح می دهند از مکمل اکتان بوستر بهره ببرند. چنانچه به دنبال اطلاع از قیمت مکمل بنزین اکتان بوستر هستید، می توانید از فروشنده های معتبر نیاز خود را دریافت کنید. این مکمل می تواند با افزایش توان و افزایش عملکرد موتور به خوبی برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای کیفیت خود را نشان دهد. جلوگیری از ضربه زدن موتور از دیگر دلایلی است که شما را ترغیب می کند تا روی به خرید مکمل بنزین اکتان بوستر بیاورید.

ارسال دیدگاه