نگاهی اجمالی به خصوصیات پیچ و مهره استیل 316

نگاهی اجمالی به خصوصیات پیچ و مهره استیل 316

درباره پیچ و مهره استیل 316

خوب است بدانید که پیچ و مهره استیل 316 از انواع آلیاژهای استیلی می باشد که در مقابل خورده شدن و زنگ زدن استحکام خیلی زیادی دارد و در نتیجه در خیلی از صنایع و مکان هایی با موقعیت های دشوار و آب و هوایی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین پیچ و مهره‌های استیل 316 با داشتن ویژگی های استحکامی و شیمیایی خیلی زیاد، در خیلی از صنایع نظیر صنایع شیمیایی، صنایع خودروسازی، صنایع دریایی، صنایع نفت و گاز و غیره کاربرد دارند. باید بدانید که کاربرد این پیچ و مهره‌ها در مکان هایی با رطوبت و اکسیژن بالا و یا در مکان هایی با دمای بالا می باشد.

این پیچ و مهره خصوصیاتی دارد که با دیگر پیچ و مهره های استیلی فرق دارد. تفاوت آن با دیگر پیچ و مهره های استیلی در ذیل بیان شده است.

استحکام خیلی زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن در برابر رطوبت، اسیدها، پایه‌ها و مواد شیمیایی گوناگون که در خیلی از صنعت ها و مکان های متفاوت وجود دارند و اتفاق می افتند.

توانایی مقاومت و داشتن قدرت کافی پیچ و مهره در مقابل فشار و وزن زیاد به علت استحکام زیاد استیل 316.

این پیچ و مهره استیل 316 شکلی قشنگ و خوب دارد که در خیلی از مکان ها که پیچ و مهره در معرض دید می باشد، کاربرد دارد.

با درنظر گرفتن خصوصیات بالای این نوع پیچ و مهره می توان از آن در خیلی از صنایع و مکان های گوناگون، استفاده کرد.

کاربرد پیچ و مهره استیل 316 در صنایع مختلف

کاربرد پیچ و مهره استیل 316 در صنایع مختلف

این نوع پیچ و مهره استیل به علت ویژگی های چون استحکام و شیمیایی خیلی زیاد، کاربردهای زیادی در صنایع گوناگون دارد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- صنعت دریایی: این نوع پیچ و مهره در صنعت دریایی، به علت استحکام خیلی زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن در برابر آب شور و به علاوه استحکام زیاد در مقابل فشار و وزن زیاد آب، کاربرد دارد. پیچ و مهره استیل 316 در تولید قطعه ها و وسیله هایی نظیر قایق، کشتی، تانکر، فرمان، بخاری، پمپ، کمربند و زنجیره‌های باربری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

2- صنعت خودروسازی: پیچ و مهره استیل 316 در صنعت خودروسازی، به علت استحکام زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن در برابر موقعیت های گوناگون محیطی و آب و هوایی کاربرد دارد. این نوع پیچ و مهره‌ در تولید قطعه ها و وسایلی نظیر موتور، دیسک ترمز، جعبه‌دنده، تسمه‌های نقاله و غیره استفاده می شوند.

3- صنعت شیمیایی: پیچ و مهره استیل 316 در صنعت شیمیایی، به علت استحکام خیلی زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن در برابر مواد شیمیایی گوناگون، کاربرد دارد. این پیچ و مهره‌ها در تولید قطعه ها و وسایلی نظیر دستگاه های حفاظتی، دستگاه های پالایشگاهی، زیرساخت های تصفیه آب و فاضلاب و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

4- صنعت نفت و گاز: پیچ و مهره استیل 316 در صنعت نفت و گاز، به علت استحکام خیلی زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن در برابر موقعیت های گوناگون آب و هوایی و محیط زیستی به کار برده می شود. این گونه پیچ و مهره‌ها در تولید قطعه ها و وسایلی نظیر لوله‌های نفت و گاز، دستگاه های حفاری، پمپ‌های نفت، مخازن نگهداری نفت و گاز و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

5- صنعت غذایی: پیچ و مهره استیل 316 در بعضی از صنایع غذایی به علت استحکام خیلی زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن در برابر مواد شیمیایی کابرد دارند. برای نمونه در صنعت شیرینی‌پزی، کارخانه های قند، تولیدات شیرینی و شکلات و غیره این نوع پیچ و مهره استیل مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد پیچ و مهره استیل 316 در صنعت ساخت و ساز

باید بدانید که پیچ و مهره استیل 316 در صنعت ساخت و ساز هم مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پیچ و مهره با در نظر گرفتن خصوصیات استحکامی بالا و به علاوه ویژگی ضد زنگ بودن و خوردگی، در خیلی از پروژه‌های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشار کرد:

1- ساخت و ساز و راه اندازی پل‌ها: پیچ و مهره استیل 316 در ساخت و ساز و راه اندازی پل‌ها، به علت استحکام خیلی زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن در برابر موقعیت های گوناگون آب و هوایی و محیطی کاربرد دارد.

2- تولید و راه اندازی اسکلت های فلزی: پیچ و مهره استیل 316 در تولید و راه اندازی اسکلت های فلزی نظیر ساختمان‌ها، به علت استحکام خیلی زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن در برابر موقعیت های گوناگون آب و هوایی و محیطی کاربرد دارد.

3- تولید و راه اندازی دستگاه های صنعتی: پیچ و مهره استیل 316 در تولید و راه اندازی دستگاه های صنعتی نظیر ماشین آلات به علت استحکام خیلی زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن در برابر موقعیت های گوناگون آب و هوایی و محیطی کاربرد دارد.

در حالت کلی این پیچ و مهره استیلی در هر نوع صنعتی که در مکان هایی با موقعیت دشوار و آب و هوایی و جوی گوناگونی باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت جوشکاری پیچ و مهره استیل 316

قابلیت جوشکاری پیچ و مهره استیل 316

پیچ و مهره استیل 316 می توان جوشکاری کرد. در حقیقت، پیچ و مهره استیل 316 یکی از محکم ترین و پراستفاده ترین فولادهای ضدزنگ می باشد که در صنایع گوناگون و ساختمانی کاربرد دارد و می توان آن را جوشکاری کرد.

در عملیات جوشکاری پیچ و مهره استیل 316، می بایست گرمای دستگاه جوش را کنترل کرد تا ویژگی ضدزنگی آن صدمه نبیند و از بین نرود. به علاوه، می بایست در عملیات جوشکاری جهت ایجاد جوش محکم و ماندگار، الکترود، فلز جوش، گاز و دمای مناسب برای جوشکاری به کار برد.

به طور کلی پیچ و مهره استیل 316 با وجود خصوصیات متفاوت خود از قبیل استحکام زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن، توانایی جوشکاری خوب و غیره در صنایع گوناگون و ساخت و ساز و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده و قابلیت های پیچ و مهره استیل 316

این نوع پیچ و مهره استیل به علت ویژگی های استحکامی و شیمیایی زیاد خود، در خیلی از صنایع گوناگون کاربرد دارد که در زیر عنوان شده اند:

1- صنعت دریایی

2- صنعت خودروسازی

3- صنعت شیمیایی

4- صنعت نفت و گاز

5- صنعت غذایی

به طور کلی پیچ و مهره استیل 316 به علت خصوصیات گوناگون خود نظیر استحکام زیاد در مقابل خورده شدن و زنگ زدن، توانایی جوشکاری، استحکام در موقعیت های متفاوت آب و هوایی و محیطی و غیره در خیلی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در مورد هرکدام از موارد بیان شده سوال و یا نظری داشتید در بخش نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید. ازینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

ارسال دیدگاه