همه چیز درباره اتو لوله دستگاه جوش لوله سبز

همه چیز در باره اتو لوله دستگاه جوش لوله سبز

لوله ها، از اجزای مهم و بخشی حیاتی از ساختمان و مسکن به‌شمار می‌آیند. استفاده از لوله‌های فلزی معایب زیادی به‌همراه دارند. به همین دلیل لوله‌های سبز جانشین مناسبی برای لوله‌های فلزی در لوله کشی ساختمان و تاسیسات هستند. برای اتصال این لوله‌ها به هم از اتو لوله استفاده می‌شود؛ بنابراین آشنایی با مشخصات دستگاه جوش لوله سبز، انواع و نکات مهم در خرید آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

لوله سبز

لوله پروپیلن یا لوله سبز نسل جدیدی از لوله‌ها هستند که مقاومت بالایی در مقابل حرارت ، فشار ، ضربه و شکنندگی دارند. لوله‌های پلی پروپیلن در نخستن ورژن تولیدی خود به رنگ سبز بوده‌اند. به‌ همین دلیل اتو جوش لوله سبز در اکثر کشورها به نام اتو جوش لوله سبز معروف شد.

همه چیز درباره اتو لوله دستگاه جوش لوله سبز

خصوصیات مهم لوله سبز

لوله‌های سبز دارای دوام و طول عمر مفیدی هستند و در برابر ضربه، زنگ‌زدگی و فرسودگی مقاوم بالایی دارند. این لوله‌ها از ویژگی‌های منحصر به فردی مانند بهداشتی بودن، ضد رسوب، رشد جلبک و باکتری برخوردار است.

اتو جوش لوله

اتو جوش لوله پروپیلن ابزاری بوده که در انجام لوله‌کشی لوله ‌های پلیمری یا پلی اتیلن یا به‌صورت عامیانه‌تر لوله های پلاستیکی کاربرد دارد. این وسیله جهت جوش لوله و اتصالات پلی پروتیلین استفاده می‌شود. اتوکشی یا دستگاه جوش لوله سبز ابزاری جهت جوش‌کاری است که از آن برای اتصال انواع لوله‌ها و اتصالات پلی پروپیلن یا به اصطلاح رایج همان پلاستیکی استفاده می‌شود. در سیستم لوله‌کشی ساختمان ‌ها و تاسیسات،  این نوع اتو لوله استفاده بسیار دارد.

 دستگاه جوش لوله سبز چه می کند ؟

عمل جوش لوله‌های سبز توسط اتو لوله، به صورت ایجاد گرما و ذوب سطحی در دو سر لوله یا اتصالات آن رخ می‌دهد.

این نوع لوله‌کشی‌ها به‌دلیل سهولت، سرعت بالا، کم هزینه‌تر بودن و حفظ بیشتر انرژی در مقایسه با لوله کشی فلزی در سال‌های اخیر، از استقبال خوبی برخوردار شده‌اند. دستگاه جوش لوله سبز  ابزاری است مخصوص این نوع لوله کشی‌ها، که به اتو جوش ، اتو سبز ، اتو پلاستیک ، جوش لوله ،اتو سبز یا اتو جوش لاله سبز نیز معروف است.

یک اتولوله سبز خوب چه مشخصاتی دارد؟

سرعت بالای داغ شدن و آماده کار شدن، کیفیت ساخت قطعات، تعداد و اندازه لقمه‌ها، کیف مناسب حمل متعلقات و سایر ابزارهای لوله‌کشی همراه با آن در انتخاب این ابزار مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد.

همه چیز درباره اتو لوله دستگاه جوش لوله سبز

 انتخاب یک دستگاه جوش لوله سبز خوب

به‌دلیل تنوع بسیار بالا در دستگاه جوش لوله سبز، برای تهیه یک اتو خوب باید نکاتی را مدنظر قرار داد :

  • انتخاب دستگاهی که توانایی استفاده از انواع لوله های PP ,PB ,PP_R را داشته باشد.
  • سرعت گرمایش بالایی داشته باشد چون در سرعت اتصال و وقت صرفه‌جویی می‌شود.
  • دارای سیستم حرارتی به‌‌روز باشد طوری‌که گرمای المنت‌ها صفحه‌های اتو لوله را به‌صورت یکنواخت گرم کند.
  • ابزارهای لازم در حین کار را داشته باشد. مثل متر، آچار آلن، قیچی لوله سبز ، نراز ، لقمه اتو سبز و دستکش.
  • کابل برق بلنددبرای دسترسی راحت‌تر و قدرت و توان کاری مناسب از دیگر مشخصات یک از دستگاه جوش لوله سبز خوب است.

مدل‌های دستگاه اتو لوله سبز

دستگاه جوش لوله سبز در مدل‌های متفاوت وجود دارد :

  • اتو جوش لوله سبز مینی
  • اتو سبز دیجیتال
  • اتو سبز اتومات
  • اتو سبز شارژی
  • اتو جوش لوله سیز فیوژن

قطعات و چگونگی کار دستگاه جوش لوله سبز

این وسیله از دو المنت برقی، یک راکت و تعدادی لقمه در سایزهای مختلف تشکیل شده است. المنت‌ها کار ایجاد گرما را انجام می‌دهند. سپس این گرما از طریق راکت فلزی دستگاه به لقمه‌هایی که به‌صورت نر و ماده وجود دارند؛ منتقل می‌شود. لقمه‌ها اجزای کوچکی هستند که روی راکت سوار می‌شوند و حرارت را به لوله‌های پلاستیکی منتقل می‌کنند.

blank

بهترین برندهای حال حاضر

مهم‌ترین مشخصه یک اتو جوش لوله سبز ، میزان قدرت و توان آن دستگاه است. اگر دستگاه توان کاری مناسبی نداشته باشد؛ استفاده از ان مشکل و طاقت‌فرسا خواهد بود. قابلیت کنترل دما در دستگاه این امکان را فراهم می‌کند که دما با توجه به نوع، ضخامت و قطر لوله‌های مختلف تنظیم شود.

هنگام مراجعه به بازار برای تهیه دستگاه اتو جوش لوله سبز برندهای متفاوتی را می بینید اما برخی شرکت‌ها با نیازسنجی دقیق و بررسی مشکلات این دستگاه‌ها، در داخل کشور اقدام به تولید داخلی چندین مدل دستگاه جوش لوله سبز کرده‌اند تا پاسخگوی تمام نیازهای مشتری باشند.

مشاوره و راهنمای خریداران

قبل از خرید اتو لوله‌کشی نوع نیازتان را از دستگاه مشخص کنید. به این ترتیب می‌توانید دستگاهی دقیقا متناسب با کار خود تهیه کنید و هزینه اضافی بابت ویژگی‌هایی که شاید مورد استفاده شما نباشند؛ نپردازید.

یک دستگاه جوش لوله سبز خوب بخرید

ارزش اتو لوله مانند دیگر ابزار آلات برقی، به توان کاری دستگاه و برند آن است. علاوه بر این، تعداد المنت‌ها و دارا بودن سیستم گرمایشی پیشرفته و سرعت گرمایش، تعداد لقمه‌ها، قابلیت اتصال انواع لوله، قابلیت گوشه‌زنی و دیمردار بودن از دیگر عوامل تعیین‌کننده قیمت اتو لوله هستند.

هرچه تجهیزات جانبی دستگاه بیشتر باشد، طبیعی ست که قیمت بالاتری دارد و از طرفی به همراه داشتن لوازم جانبی مثل متر ، راکت، لقمه اضافه و قیچی لوله شما را از خرید جداگانه این محصولات بی نیاز می‌کند.

همه چیز درباره اتو لوله دستگاه جوش لوله سبز

نکات کاربردی در خرید اتو جوش لوله سبز

برای انتخاب بهترین ابزار همواره باید به نوع کار خود دقت کنید. در مورد دستگاه اتو سبز نیز همین مطلب صدق می‌کند. اینکه چند عدد لوله را هم‌زمان می‌توان به‌هم وصل کرد، سایز لقمه ها، سیستم حرارتی، قابلیت کنترل دما، سرعت گرمایش، طول کابل و لوازم جانبی از عوامل مهم در انتخاب بهترین اتو لوله محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه