پمپ آب بنزینی و کاربردهای آن

پمپ آب بنزینی و کاربردهای آن

پمپ آب بنزینی به راحتی انتقال آب را برای شما مهیا می کند. این نوع دستگاه با کارایی بسیار ساده در زمینه های مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد. جدا از مختصات ظاهری، پمپ های تولید شده مانند ارتفاع، عرض، طول و رنگ پمپ های تولید شده، می توانند به لحاظ ساختاری از دو مدل بنزینی و دیزلی تولید شوند. پمپ آب بنزینی و دیزلی هرکدام با ساختاری متفاوت و منحصر به فرد که دارند از فرآیند مکانیکی خاصی بهره می برند. با این حال مکانیزم عملکرد پمپ آب بنزینی و پمپ آب دیزلی شباهت های فراوانی به هم دارند.

پمپ آب بنزینی و کاربردهای آن

هر دو مدل پمپ های آب از نوع موتورهای درون سوز تولید می شوند. علاوه بر این، هر دو موتور فرآیند چهارگانه را انجام خواهند داد. با این حال تفاوت این دو پمپ آب نوع سوخت دریافتی آن ها و فرآیند احتراق هر دو پمپ بر می گردد. امروزه استفاده از پمپ آب های دیزلی و بنزینی به عنوان پرکاربردترین مدل ها، مد نظر کاربران جهت کار در شرایط مختلف قرار می گیرد.

تفاوت پمپ آب بنزینی و پمپ آب دیزلی

همانگونه که بیان کردیم مکانیزم عملکرد این دو شباهت زیادی به هم دارند. با این حال مهمترین تفاوت موتور های بنزینی و دیزلی به قسمت احتراق آن ها بر می گردد. پمپ آب دیزلی به گونه ای طراحی می شود که به وسیله جریان الکتریکی و با استفاده از شمع احتراق در آن صورت می گیرد. در صورتی که مکانیزم و ساختار موتورهای دیزلی به ‌گونه ‌ای است که بدون نیاز به جرقه احتراق در آن با تراکم بالا صورت خواهد گرفت. در نتیجه برای ساخت پمپ آب دیزلی نیاز به شمع نخواهد بود.

برای عملکرد پمپ آب بنزینی این موتور باید به شمع مجهز بوده و شمع ها باید به صورت دوره ‌ای مورد بازدید قرار گیرند. چنانچه شمع های موجود در موتور پمپ بنزینی مستهلک شوند یا با مشکلاتی مواجه شوند نیاز به تعویض خواهند داشت.

blank

علاوه بر این میزان مصرف سوخت پمپ آب دیزلی نسبت به پمپ آب بنزینی بسیار بالاتر خواهد بود. دقت داشته باشید با توجه به در دسترس بودن بنزین گزینه ایده آل جهت خرید پمپ آب بنزینی خواهد بود.

ویژگی های پمپ آب

بررسی عملکرد انواع پمپ های آب نشان می دهد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. با این حال همانگونه که می دانید فرایند عملکرد پمپ های دیزلی به گونه ‌ای است که آلودگی صوتی و زیست محیطی بیشتر تولید می کنند. چنانچه قصد استفاده از پمپ آب را دارید این نکته را در نظر بگیرید که پمپ آب بنزینی علاوه بر دود بیشتر موجب تولید بوی بد نیز خواهد شد.

از ویژگی ‌های دیگر پمپ آب می‌توان به قابلیت استفاده متناوب از این دستگاه اشاره کرد. عملکرد این نوع پمپ آب به گونه ای است که شما به راحتی می توانید به صورت مداوم از آن استفاده نمایید.

از دیگر ویژگی ‌های پمپ آب بنزینی می ‌توان به بهره مندی از وزن و ابعاد مناسب اشاره کرد. ساختار تمام موتورهای دیزلی به گونه ‌ای هستند که علاوه بر وزن بیشتر دارای حجم بزرگتر نیز خواهتد بود. با این حال چنانچه قصد استفاده و جابجایی از پمپ آب در شرایط مختلف را دارید توصیه ما به شما خرید پمپ آب بنزینی خواهد بود.

کاربردهای پمپ آب

جهت افزایش فشار آب و انتقال آن به مکان های مختلف استفاده از این نوع پمپ آب می تواند به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای شما باشد. کاربرد اصلی این پمپ در مصارف کشاورزی، مخازن آب، استخرها و چاه ‌ها محسوب می ‌شود. علاوه بر این عملکرد مناسب این پمپ ها موجب شده که در ماموریت ‌های ویژه آتش نشانی نیز توسط آتش نشانان مورد استفاده قرار گیرند.

گاهی در مکان هایی با شرایطی مواجه می شویم که نیاز به جمع آوری آب با حجم فراوان خواهیم داشت. به عنوان مثال پارکینگ و انباری ها چنانچه با حجم وسیعی از آب مواجه شوند باید در سریعترین زمان تخلیه شوند.

زمین های کشاورزی نیز گاهی اوقات نیاز به حجم زیادی از آب خواهند داشت. پمپ آب بنزینی به گونه ‌ای عمل می ‌کند که شرایط بالا را به خوبی برای شما فراهم خواهد کرد.

مزایای استفاده از پمپ آب

مهمترین وضعیت استفاده از این نوع پمپ آب قابلیت حمل و نقل آسان آن خواهد بود. طراحی این پمپ گونه ‌ای است که در یک قاب محکم قرار گرفته و به خوبی مانع از آسیب دیدگی پمپ با ضربات خارجی خواهد شد.

علاوه بر این از دیگر مزایای استفاده از این نوع پمپ آب می توان به تنوع بالا در ساخت آن اشاره کرد. این ویژگی موجب می شود که شما جهت خرید پمپ آب از گزینه ‌های مختلفی بهره مند شوید. شرایطی که می تواند شما را نسبت به خرید پمپ آب با قیمت مناسب و مقرون به صرفه مواجه کند.

از دیگر مزایای ویژه استفاده از پمپ آب بنزینی می ‌توان به قابلیت عملکرد در شرایط مختلف آب و هوایی اشاره کرد. طراحی این پمپ به گونه ای است که گرما و سرما در روند کاری آن ها تاثیری نداشته و به بهترین شکل بازدهی خواهد داشت.

در گذشته پمپ های آب با تولید صدای بسیار زیاد موجب آزردگی افراد می شدند. با این حال پمپ آب بنزینی دارای ساختاری است که کمترین صدا را ایجاد خواهد کرد.

blank

بررسی قیمت پمپ آب

همانگونه که بیان کردیم بررسی عملکرد انواع پمپ آب ها نشان می ‌دهد که نوع بنزینی آن از عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود. توجه داشته باشید که متناسب با نیاز خود می توانید پمپ آب را خریداری نمایید. با این حال بررسی قیمت پمپ ها نشان می دهد که پمپ آب بنزینی با وجود عملکرد مناسبی که دارد، از قیمت مناسب ‌تری برای شما برخوردار خواهد بود.

ارسال دیدگاه