چه مواقعی پولیش نیاز است؟

چه مواقعی پولیش نیاز است؟

امروزه اغلب مردم از خودروهای شخصی خود برای رفت‌وآمدهای روزانه و مسافرت‌ها استفاده می‌کنند. خودرو یکی از پرکاربردترین وسایل نقلیه شخصی به شمار می‌رود که توانسته است نیاز جامعی از انسان را برطرف کند. با توجه به دغدغه‌های امروزی برای بسیاری از اتومبیل‌رانان، حادثه‌های مختلفی پیش می‌آید که به خودرو آسیب می‌رسانند. اگر بدنه خودرو و رنگ آن، صدمه ببیند؛ می‌توانید با مراجعه به صافکاری‌ها، این مشکل را برطرف نمایید. درواقع با پولیش می‌توان خط و خش و آلودگی موجود بر رنگ خودرو را حذف کرد و خودرویی جذاب و براق داشت.

پولیش و کاربرد آن 

پولیش ماده‌ای است که حالتی کرم مانند دارد. این ماده از خاصیت براق‌کنندگی و سایندگی بالایی برخوردار است و به عنوان یک سمباده عمل می‌کند. زمانی که بدنه خودرو در اثر تصادف، مالیدگی یا آلودگی از بین می‌رود یا کدر می‌شود؛ می‌توانید از این ماده برای رفع این اشکالات، ترمیم رنگ و براق کردن آن استفاده کنید. ماده پولیش به دلیل ساختاری که دارد در کیفیت رنگ اصلی خودرو تغییری وارد نمی‌کند. بلکه تنها با از بین بردن یک لایه نازک و جزئی، به ترمیم آن می‌پردازد.

چه مواقعی پولیش نیاز است؟

تقسیم بندی انواع پولیش

معمولا از پولیش برای رفع ماتی رنگ، سوختگی، تاثیرات شیمیایی و آسیب‌های محیطی استفاده می‌شود. البته برای رفع هر یک از آن‌ها باید از نمونه مخصوص این ماده ساینده استفاده کرد. پولیش در دو نوع زبر و نرم تقسیم‌بندی می‌شود. اساس این طبقه‌بندی با توجه به قدرت سایندگی آن‌ها انجام می‌گیرد. در واقع هرچه قدرت سایندگی بالاتر باشد‌؛ خشن‌تر عمل می‌کند و قدرت بالاتری دارد. برای انتخاب نوع مواد سایندگی لازم، باید وسواس بیشتری به خرج دهید. چرا که اگر نوع مناسب مورد نیاز شما انتخاب نشود؛ نه تنها مشکل شما را برطرف نمی‌کند بلکه ممکن است به رنگ خودرو آسیب برساند. مشخصات فنی ‌پولیش‌ها توسط عددی مشخص می‌شود که شدت زبری و نرمی آن را نشان می‌دهد. هر چه این عدد بزرگتر باشد؛ قدرت سایندگی بیشتری دارد و پولیش نرم‌تر خواهد بود.

دستگاه پولیش چگونه عمل می‌کند؟ 

در فرآیند پولیش‌کاری، عملکردی همانند سمباده دیده می‌شود. بدین صورت که دستگاه پولیش وظیفه پرداخت دانه‌هایی بسیار ریزتر از سمباده را برعهده دارد که تراکم بسیار بالایی دارند. این عمل با ظرافت خاصی بر بدنه خودرو انجام می‌گیرد و منجر به براق‌تر شدن رنگ آن می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید رنگ و جلایی نو به خودروی خود بدهید؛ می‌توانید از این فرآیند کمک بگیرید. توجه داشته باشید که با انجام این کار، لایه نازکی از سطح رنگ بدنه خودرو شما از بین می‌رود؛ اما جای هیچ نگرانی نیست. چرا که این لایه آنقدر نازک است که کیفیت رنگ اولیه را کاهش نمی‌دهد.

چه مواقعی پولیش نیاز است؟

انواع مختلف دستگاه پولیش

دستگاه‌های مختلفی برای انجام انواع پولیش‌ها بکار می‌روند که بهترین نتیجه را بدست می‌آورند. دستگاه پولیش در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند. به صورت کلی از نظر قدرت، این دستگاه‌ها در دو نوع برنشیر و تک‌دیسک تولید می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

دستگاه پولیش زنی تک دیسک

 این دستگاه، مدل ساختار ساده‌ای دارد و برای جلادهی و برس‌زنی کاربرد دارد. به طور معمول سرعت چرخش دستگاه تک دیسک حدود 400 دور در دقیقه برآورد می‌شود که به راحتی بدنه خودرو را صیقل می‌دهد.

دستگاه پولیش زنی برنشیر

این نمونه از دستگاه، نسبت به نوع تک‌دیسک آن، ساختار پیچیده‌تری دارد. مثلا برس استفاده شده در آن، از برس مدل دیگر بزرگتر است و سرعت گردشی  حدود 1500 دور در دقیقه دارد. از این دستگاه برای ترمیم‌های عمقی، رفع خطوط عمیق و درخشندگی بالا استفاده می‌شود.

امروزه با توجه به این دو نوع دستگاه‌ها، مدل‌های مختلفی از آن در بازار وجود دارد. دستگاه پولیش روتاری، انگشتی، دوآل اکشن و اوربیتال از مدل‌های مطرح قابل استفاده در این صنعت به شمار می‌روند.

blank

نکات قابل توجه در زمان خرید دستگاه پولیش زنی 

برای خرید دستگاه جهت انجام پولیش، بهتر است به مواردی توجه کنید تا خریدی رضایت‌بخش داشته باشد. از جمله ویژگی‌های ‌دستگاه‌های پولیش که در هنگام تهیه آن، حائز اهمیت هستند؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اندازه صفحه

اندازه صفحه  هر دستگاه، نشان‌دهنده محدوده‌ای است که دستگاه می‌تواند در حین کار آن را پوشش دهد.

توان مصرف

توانی که یک دستگاه پولیش مصرف می‌کند؛ با میزان برقی که استفاده می‌شود؛ ارتباط مستقیم دارد. با اینکه هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد؛ توان مصرفی آن افزایش می‌یابد؛ اما انرژی بالاتری مصرف می‌کند! از این‌رو اهمیت بالایی دارد.

قدرت دستگاه

قدرت دستگاه، عملکرد آن را تعیین می‌کند. اگر دستگاه قدرت بیشتری داشته باشد؛ برای صیقل کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. درصورتی که از قدرت پایینی برخوردار باشد‌؛ برای جلادهی و تمیزکاری مناسب است.

سرعت گردش دستگاه پولیش 

سرعت گردش، تعداد دور در هر دقیقه را نشان می‌دهد که باعث می‌شود؛ فرد در زمان کمتر و با کیفیت بهتری، سطوح را صیقل دهد.

چه مواقعی پولیش نیاز است؟

تهیه دستگاه پولیش زنی مناسب 

به طور معمول از دستگاه پولیش برای رفع آلودگی، خراش و خطوط موجود بر بدنه خودرو استفاده می‌شود. این دستگاه بر اساس قدرت و سرعت در مدل‌های مختلفی وجود دارد و برای کاربردهای متفاوتی قابل استفاده است. برای انتخاب دستگاه مناسب پولیش‌زنی باید علاوه بر قدرت، سرعت گردش و اندازه صفحه آن را در نظر بگیرید تا خریدی مناسب داشته باشید.

ارسال دیدگاه