کاربرد و مصارف گونی رنگی و جامبو

کاربرد و مصارف گونی رنگی و جامبو

برای پوشش نما و داربست استفاده از گونی رنگی با جنس پلاستیک پلی پروپیلن گزینه کاربردی محسوب می شود. انواع گونی رنگی با تولید داخلی در کیفیت های گوناگون در دسترس شما قرار دارند. علاوه بر این امروزه از پلی پروپیلن به منظور تولید و ساخت جامبو یا گونی پلاستیکی استفاده می ‌شود. برای حمل بارهای سنگین و جابجایی وسایل حجیم از جامبو در بازه ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلوگرم بهره می ‌برند.

شرایط تولید گونی های رنگی به گونه ای است که با مقاومت بسیار بالایی که در برابر اسید و باز دارند، می ‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این با توجه به تنوع بسیار بالایی که در رنگ گونی ‌های نما استفاده می شود، می توان از آن ها در شرایط مختلف بهره برد.

کاربرد و مصارف گونی رنگی و جامبو

گونی پلاستیکی به صورت متنوع و به شکل رول گونی پلاستیکی رنگی و در انواع مختلفی مانند گونی لمینه رنگی، گونی ضد آفتاب رنگی و گونی نما رنگی تولید می‌گردد. با توجه به نیاز بازار انواع جامبو و گونی رنگی در طرح های مختلف و اندازه های گوناگون عرضه می گردد.

گونی رنگی چیست؟

نوعی از گونی های پلاستیکی که با الیافی از PP یا پلی پروپیلن تولید می شود. با وجود وزن کم و سبکی خاصی که این نوع گونی دارد، دارای استحکام بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف خواهد بود.این گونی علاوه بر مقاومت در برابر تابش نور آفتاب، در محیط های اسیدی و بازی مقاومت مناسبی از خود نشان می ‌دهد. گونی رنگی باکیفیت ترین مواد مستربچ در رنگ های مختلفی مانند آبی، سفید، قرمز، زرد و سیاه در بازار عرضه می ‌شوند.

با توجه به نوع ساخت گونی های رنگی، می توان از آن ها در شرایط مختلف بهره برد. چنانچه این گونی ها با استاندارد جهانی و با مواد اولیه مناسب تولید شوند می توانند علاوه بر کاربرد در شرایط مختلف، طول عمر بالایی برای کاربر داشته باشد. به همین منظور استفاده از این گونی در شرایط مختلف آب و هوایی می تواند پاسخگوی نیازهای شما شود.

جامبو چیست؟

حمل و نقل کالا و وسایل سنگین همواره با مشکلاتی مواجه خواهد بود. به همین منظور با تحولی که در صنعت، ذخیره، نگهداری و حمل و نقل مواد مختلف انجام شده می توان با استفاده از گونی های پلاستیکی به راحتی این عمل را انجام داد. گونی پلاستیکی یا جامبو بگ با توجه به خصوصیات منحصر به فردی که دارد به راحتی می ‌توان از آن ها جهت جابجایی ضایعات ساختمانی و مصالح مختلف استفاده نمود. مقاومت بسیار بالایی که جامبو از خود نشان می دهد موجب شده در صنایع مختلف و برای کاربردهای گوناگون از آن ها استفاده کنند. امروزه برای نگهداری مواد غذایی مانند حبوبات، برنج، پیاز و سایر مواد می توان از گونی های مخصوص استفاده نمود.

با توجه به اینکه در گذشته کیسه ‌های پلاستیکی مقاومت بالایی نداشتند و به اندازه کافی است کیفیت نداشتند فاقد تحمل بار سنگین بودند. با این حال با پیدایش جامبو به راحتی می ‌توان حجم وسیعی از این مواد را جابجا نمود.

مزایا و ویژگی ‌های گونی جامبو

برای آشنایی کامل با جامبو می ‌توان با بررسی ویژگی های آن اطلاعات کافی به دست آورد. مزایایی که استفاده از این گونی دارد موجب می شود که بسیاری از افراد در شرایط مختلف از آن ها استفاده کنند.

blank

قابلیت ضد آفتاب

با توجه به این که این گونی دارای قابلیت ضد آفتاب بوده به خوبی می تواند در برابر نور خورشید مقاومت کند. این شرایط موجب می ‌شود که موادی که در درون آن قرار می‌گیرند نیز در برابر نور خورشید محافظت شوند. علاوه بر این شرایط موجود این امکان را فراهم می‌کند که با مقاومت مناسب از پوسیدگی آن جلوگیری شود.

خاصیت ضد آب بودن

از ویژگی ‌های دیگری که در دوخت جانبو استفاده می ‌شود بهره مندی از قابلیت ضد آب بودن آن است. شرایطی که موجب می ‌شود با مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت به داخل گونی و عدم رسیدن آن به مواد درون جانب. خواهد شد.

انعطاف، استخدام و مقاومت

استفاده از پلی پروپیلن در دوخت این گونی ها موجب می شود که مقاومت و استحکام بسیار بالایی در آن ها مشاهده شود. با وجود این مقاومت می توان انعطاف پذیری بالای آن ها را نیز مشاهده کرد.

جابجایی آسان

به کاربردن دستگیره های متناسب در دوخت جامبو، موجب می شود که  مواد با حجم بالا را نیز به راحتی بتوان جابجا نمود.

قابل بازیافت

چنانچه این گونی ها قابل استفاده نباشند می توان آن ها را به مراکز خرید و بازیافت داد. تحویل این گونی ها موجب می ‌شود که با استفاده و تولید دوباره کمک فراوانی به محیط زیست کنیم.

کاربردهای گونی رنگی

همانگونه که بیان کردیم استفاده از گونی رنگی برای مصارف گوناگون امکان پذیر است. این گونی ها در ابعاد مختلف را برای جابجایی مواد گوناگون در دسترس قرار دارند. علاوه بر اینکه از این گونی برای جابجایی مواد مختلف استفاده می شود، می توان از آن به عنوان گونی نما نیز در ساختمان های مختلف استفاده نمود.

گونی ها در رنگ های مختلف و با استفاده از پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته و به بازار عرضه می شود. از ویژگی های این گونی می توان به قابلیت بازیافت و مقاومت بالا در شرایط گوناگون اشاره کرد.

blank

کاربرد های جامبو

همانگونه که عنوان شد از انواع جامبو می توان در مصارف گوناگون استفاده نمود. با توجه به کیفیت مناسبی که این نوع گونی دارد می توان در شرایط مختلف از آن استفاده نمود. از جمله کاربردهای جامبو می ‌توان به جابجایی ضایعات ساختمانی اشاره کرد. با توجه به حجم بالایی که این گونی ها می توانند پذیرا باشند، برای این عمل گزینه کاربردی محسوب می ‌شود. از دیگر کاربردهای جامبو جابجایی محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی خواهد بود. مصالح ساختمانی در ابعاد بزرگ برای جابجایی را می ‌توان با استفاده از جامبو انتقال داد.

سخن پایانی

برای جابجایی وسایل و مواد مختلف استفاده از انواع جامبو می ‌تواند به شما در سهولت این امر کمک کند. چنانچه قصد جابجایی مواد مختلف را دارید توصیه ما به شما استفاده از این نوع گونی خواهد بود. علاوه بر این گونی های رنگی با کاربرد متفاوت مورد استفاده در نما کاری قرار گرفته می‌ شوند.

ارسال دیدگاه