آشنایی با مزایا و معایب کاغذ دیواری

آشنایی با مزایا و معایب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از راهکارهای بی نظیر برای تغییر دکوراسیون دیوارها شناخت می شود. همانگونه که می دانید یکی از راه های تغییر دکوراسیون منزل، تغییر رنگ دیوارها است. اگر به گذشته برگردیم برای رسیدن به این هدف از رنگ استفاده می شد. روش های دیگری نیز پس از رنگ آمیزی دیوارها ابداع شده که می‌توان با بهره گیری از آنها به منظور تغییر دکوراسیون دیوارهای ساختمان اقدام نمود. در عین حال هر کدام از این روش ها می توانند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشند.

مزایا و معایب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری امروزه با الگوهای مختلف و طرح های متفاوت به بازار عرضه می شود. بسته به سلیقه ای که دارید و همچنین نوع دکوراسیون داخلی منزل و ساختمان مورد نظر می توانید رنگ کاغذهای دیواری را بررسی کرده و انتخاب خود را انجام دهید. با توجه به تنوع بالایی که امروزه در این زمینه به وجود آمده است، طرح و رنگ دلخواه خود را نیز می‌توانید سفارش داده تا از یک روش بی نظیر برای زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل خود کمک بگیرید.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

یکی از سوالات پرتکرار کاربران برای تغییر دکوراسیون داخلی و تغییر رنگ دیوارها این است که انتخاب کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ آمیزی دیوارها گزینه‌ ای مناسب تر خواهد بود؟ در جواب این سوال باید بگوییم که کاغذهای دیواری با رنگ و طرح های متنوعی که دارند، می‌توانند برای ایجاد جلوه ای متمایز و جذاب گزینه ای مناسب باشند. در طرف مقابل از جمله مهمترین دلایلی که می‌تواند موجب شود کاربران روی به رنگ آمیزی دیوار بیاورند، نقاشی دیوارها و رنگ آمیزی آنها با توجه با سلیقه خود خواهد بود. این نکته را فراموش نکنید که استفاده از رنگ برای تغییر دکوراسیون دیوارها تنها به شرطی کاربردی است که تمایل به انتخاب یک رنگ یا تنها دو رنگ داشته باشید. با این حال کاغذ دیواری می‌تواند با هدف ایجاد منظره ای دیدنی و جلوه ای جذاب، انتخابی مناسب تر شناخته شود.

نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد، قیمت کاغذ دیواری در مقایسه با رنگ آمیزی است. به عنوان مثال اگر به دنبال اجرای یک طرح و نقش خاص هستید و قصد دارید از یک نقاش و رنگ کار کمک بگیرید، نیاز به پرداخت هزینه های بالاتر نسبت به کاغذهای دیواری خواهید داشت. مطمئنا برای سفارش زمینه هنری مورد نظر خود باید قیمتی به مراتب بالاتر پرداخت کنید. هزینه ای ممکن است از توان شما خارج باشد. کاغذ دیواری را با طرح های خاص و منحصر به فرد امروزه می توانید سفارش دهید.

مزایای کاغذ دیواری

بررسی مزایای انتخاب کاغذ دیواری نشان می دهد که با خرید آن ها می توانید به هدف خود برای تغییر دکوراسیون دیوارها برسید.

تنوع طرح و رنگ

یکی از مهمترین مزایای استفاده از این روش، تنوع در طرح و رنگ خواهد بود. امروزه انواع مختلفی از طرح‌ ها را میتوانید با تنوع فوق‌ العاده سفارش دهید. شرایطی که کمک می کند برای هر ساختمانی با هر نوع کاربری بتوانید انتخابی مناسب و منحصر‌ به‌ فرد داشته باشید. بخش زیادی از افراد ترجیح می ‌دهند برای هر کدام از قسمت های ساختمان و منزل خود از طرح های خاص و منحصر به فرد کمک بگیرند.

تنوع طرح و رنگ

جدا شدن سریع از دیوار

یکی دیگر از مزایای کاغذ دیواری، امکان جدا کردن آنها از دیوار پس از نصب خواهد بود. این ویژگی مثبت شما را یاری می کند که به سادگی بتوانید برای تغییر آنها اقدام نمایید.

دوام بالا و قابل شستشو بودن

این روزها از متریال مختلفی برای ساخت کاغذ دیواری استفاده می شود. بهره گیری از جنس های مختلف این امکان را می‌دهد که بتوانید سفارش خود را بر اساس نیاز ارائه دهید. بخش زیادی از کاغذهای دیواری با کیفیت بسیار بالا از طول عمر زیادی نیز برخوردار هستند. در این بین کاغذهای تولید شده با استفاده از pvc می‌توانند در برابر شستشو نیز مقاومت فوق العاده ای داشته باشند. تمام کاغذهای دیواری این قابلیت را به شما می دهند که بتوانید با استفاده از دستمال مرطوب برای تمیز کردن آنها اقدام نمایید. در عین حال کاغذهای pvc به راحتی قابل شستشو بوده و بدون هیچ گونه نگرانی می توانید برای تمیز کردن آن ها از آب و مواد شوینده کمک بگیرید.

پوشش ایرادات دیوار

با بررسی مزایای کاغذ دیواری متوجه می ‌شویم که استفاده از آن برای پوشش دادن ایرادات و کثیفی های دیوار می تواند کاربردی باشد. در واقع برای هر کدام از قسمت های خانه می توانید بافت و رنگ مورد نظر را سفارش داده و با هدف پوشاندن لکه های گچ و سوراخ های روی دیوار، روی به استفاده از آنها بیاورید.

سایر مزایای کاغذ دیواری

مواردی که عنوان کردیم تنها بخشی از مزایای استفاده از کاغذ دیواری خواهند بود. با بررسی ویژگی های این روش کاربردی برای تغییر دکوراسیون دیوار متوجه می شویم که نصب آنها می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. برخی از این ویژگی ها و مزایا گزینه های زیر هستند. مقاومت بی نظیر در برابر گرد و خاک، رطوبت و گرما

انتخابی مقرون به صرفه و با دوام بالا

ایجاد فضای لوکس، منحصر به فرد و خاص

انتخاب کاغذهای دیواری با ویژگی هایی مانند ضد حساسیت بودن و سازگار با محیط زیست

ایجاد هماهنگی و تعادل در فضای منزل

انواع کاغذ دیواری

همانگونه که عنوان کردیم برای خرید کاغذ دیواری می توانید انواع مختلفی از این محصول را بررسی کرده و متناسب با نیاز خود، روی به خرید هر کدام بیاورید. قیمت کاغذ دیواری با توجه به مدل خریداری شده متفاوت است. به عنوان مثال کاغذ فایبرگلاس از جمله ارزان ترین گزینه های موجود در بازار هستند که برای پوشاندن ایرادات دیوار، انتخابی مناسب خواهد بود. در طرف مقابل کاغذهای دیواری چاپ شده را می توانید در طرح های مختلف سفارش دهید. این نوع کاغذ دیواری را با چاپ دیجیتالی سفارش داده و نمونه های از آن را با چاپ دستی می توانید با قیمت اقتصادی تر انتخاب نمایید.

قیمت کاغذهای دیواری

در کنار این موارد کاغذهای دیواری وینیل به واسطه بالا بودن استحکام و دوام خود از جمله پر استفاده ترین مدل های موجود در بازار خواهد بود. هر اندازه لایه وینیل قرار گرفته شده بر روی کاغذ، ضخامت بیشتری داشته باشد، دوام آن نیز افزایش می یابد. فراموش نکنید این نوع کاغذها مقاومت بالایی در برابر بخار و رطوبت داشته و قابلیت شستشو را نیز دارا هستند. اگر به دنبال خرید کاغذ دیواری هستید مدل های مخملی و همچنین سه بعدی را می توانید انتخاب کنید. هر کدام از این محصولات ویژگی‌ های خاص خود را دارند.

نمونه خاصی از انواع کاغذ دیواری را با نام کاغذ های بامبو نیز امروزه در بازار عرضه می‌کنند برای کسب اطلاعات در خصوص قیمت و خرید این محصول سعی کنید از مراکز فروش معتبر نیاز خود را برطرف کنید.

ارسال دیدگاه