آموزش استفاده و تعمیر تفنگ چسب آکواریوم

آموزش استفاده و تعمیر تفنگ چسب آکواریوم

چسب آکواریوم یا چسب سیلیکونی از جمله چسب‌های پرکاربرد در منازل و صنعت ساختمان به حساب می‌آید. استفاده از این چسب‌ها نیازمند دستگاه پمپ چسب آکواریوم یا به عبارتی تفنگ چسب سلیکونی است. تفنگ چسب آکواریوم سرعت عمل و دقت را حین استفاده از آن را افزایش می‌دهد و همچنین از هدر رفتن زیاد چسب جلوگیری می‌کند. در ادامه به بررسی تفنگ چسب آکواریوم و طریقه استفاده آن می‌پردازیم.

نکات استفاده از پمپ چسب

اولین نکته در رابطه با استفاده از تیوپ‌ها یا قوطی‌های بزرگ چسب آکواریوم، این است که شما نمی‌توانید بدون  هیچ ابزاری از آن استفاده کنید. برای خارج کردن محتویات این قوطی به یک ابزاردستی احتیاج دارید. محصولی که پیش روی شما قرار دارد، نمونه‌ای از دستگاهی است که برای تزریق چسب آکواریوم به کار می‌رود.

                            blankآموزش استفاده و تعمیر تفنگ چسب آکواریوم

برای استفاده از این دستگاه کافی است تا قوطی چسب آکواریوم را در قسمت استوانه‌ای محصول قرار دهید تا کفی استوانه در قسمت انتهای قوطی ثابت شود. محور فلزی به‌کار رفته در این مدل دارای دندانه‌هایی با فواصل منظم است. با هر بار فشار دادن اهرم دسته، محور فلزی یک دندانه به جلو می‌رود و باعث می‌شود تا تلمبه به جلو حرکت کرده و چسب داخل قوطی از نازل آن خارج شود.

کاربرد چسب آکواریوم

از چسب آکواریوم برای چسباندن اجسام و پوشاندن درزها استفاده می‌شود. این چسب برای چسباندن اجسام شیشه‌ای کاربرد بسیار زیادی دارد. چسب آکواریوم پس از خشک شدن، به رنگ شیری مات درمی‌آید. این‌گونه چسب صنعتی در تیوپ‌های کوچک عرضه‌ می‌شود. اگر میزان مصرف شما زیاد است، استفاده از قوطی‌های بزرگ‌تر منطقی به نظر می‌رسد.

 برای تزریق چسب آکواریوم که در قوطی‌های بزرگ عرضه‌ می‌شوند، باید حتما از تلمبه آکواریوم استفاده کنید. این محصول دارای دسته‌ای بلند برای استفاده راحت‌تر کاربر طراحی شده است.

آموزش استفاده و تعمیر تفنگ چسب آکواریومblank

نحوه استفاده از دستگاه چسب آکواریوم

دستگاه پمپ چسب آکواریوم از یک دسته‌ فنری فلزی و یک بدنه فلزی و یک میله بلند که یک طرف آن شیار‌دار است، تشکیل می‌شود. بدنه فلزی پمپ در انتها، یک انحنا دارد که می‌توان با آن میله را به عقب و جلو کشید. برای استفاده از دستگاه چسب آکواریوم، لازم است در ابتدا میله را به طور کامل بیرون بکشید.

 در صورتی که سمت شیار‌دار آن به سمت بالا باشد؛ گیره دسته و شیار روی میله درگیر نیستند و میله آزاد است. جهت استفاده از چسب سیلیکونی استوانه‌ای شکل، بدنه فلزی تعبیه شده را به نحوی که انتهای میله داخل انتهای چسب را در مجاورت پیستون گذاشته و سر چسب را به سمت جلوی دستگاه پمپ چسب آکواریوم قرار دهید. میله را با استفاده از انحنای آن بچرخانید تا شیار میله و دستگیره با هم درگیر شوند.

آموزش استفاده و تعمیر تفنگ چسب آکواریوم

 بعد از استفاده از دستگاه پمپ چسب سیلیکون به چسب شکل بدهید

بعد از آن که چسب را روی سطح مورد نظر ریخته و آغشته نمودید، با استفاده از کاردک اقدام به یکسان سازی و یکدست سازی چسب کنید. در صورتی که کاردک ندارید از چاقو غیر قابل استفاده، دست یا چوب بستنی  استفاده نمایید.

تعمیر یا تعویض تفنگ چسب حرارتی

معمولاً تعویض تفنگ‌هایی که ارزان قیمت هستند آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از تعمیر آن‌ها است. تعمیر تفنگ چسب حرارتی زمان زیادی از شما می‌گیرد. پیدا کردن لوازم تفنگ چسب حرارتی دشواری زیادی دارد، بنابراین تعویض آن از تعمیر راحت‌تر است.

بدیهی است که اگر از تفنگ‌های صنعتی بزرگ‌تر در تجارت استفاده می‌کنید، می‌توانید تعمیر تفنگ چسب حرارتی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال تفنگ چسب حرارتی TEC 6300 یک دستگاه پنوماتیک قوی و با کیفیت است. اگر مشکلی برای این نوع تفنگ چسب حرارتی ایجاد شود ارزش آن را دارد که ببینید چه چیزی باعث این مشکل شده و از یک متخصص بخواهید مشکل آن را تشخیص دهد.

مراحل تعمیر تفنگ چسب حرارتی

اگر تفنگ چسب حرارتی شما گرم نمی‌شود احتمالا لازم است برای تعمیر آن دست به کار شوید. در این قسمت از مقاله در مورد نحوه تعمیر تفنگ چسب حرارتی صحبت خواهیم کرد.

• ابزارهای لازم را تهیه کنید

  • پیچ گوشتی چهارسو
  • دستگاه لحیم کاری
  • خمیر لحیم کاری

• پوشش بیرونی تفنگ را باز کنید 

اگر دوست دارید اوقات فراغت خود را صرف تعمیر تفنگ چسب حرارتی کنید اولین مرحله، جداسازی پوشش آن است. در زمان جداسازی و تعمیر تجهیزات باید مراقب باشید. قبل از هر کاری برق را قطع کنید.

تعیین کنید چه پیچ‌هایی تفنگ را به هم محکم کرده‌اند. برخی از انواع تفنگ‌ چسب حرارتی دارای پیچ‌های مخصوصی هستند که بدنه را قفل و کنار هم نگه می‌دارند. ممکن است نیاز به خرید ابزار خاصی داشته باشید زیرا نوک استاندارد پیچ گوشتی‌های سر فیلیپس برای این پیچ‌ها کار نمی‌کنند.

پمپ چسب آکواریوم؛ نیاز جعبه ابزار شما است

با توجه به مطالب گفته شده متوجه شدید استفاده از چسب آکواریوم بدون خرید پمپ چسب آکواریوم کاملا بیهوده خواهد بود. می‌توانید چسب آکواریوم و پمپ آن را با قیمتی مناسب‌ و کیفیتی بالا از شرکت‌های مربوطه تهیه کنید. در مورد استعلام قیمت پمپ چسب آکواریوم نیز می‌توانید با کارشناسان متخصص در زمینه ابزارآلات ارتباط برقرار کنید.

ارسال دیدگاه