سنبه و ابزار نشانه گذاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنبه و ابزار نشانه گذاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در واقع سنبه و ابزار نشانه گذاری، وسیله‌ای برای اندازه گیری در ماشین آلات صنعتی و وسایلی که با استفاده از چوب در کارگاه‌ها ساخته می‌شوند بوده و کاربردهای بسیاری دارد. یکی از این کاربردهای ویژه استفاده از سنبه به عنوان ابزار نشانه گیری دقیقی است که هیچ گونه خطایی در آن وجود نداشته و مالکان کارگاه‌ها با استفاده از این وسیله می‌توانند به آسانی و در مدت زمان کمتری کالاهای مورد نظر خود را اندازه گیری کنند. این محصول به آسانی در بازار یافت شده و قیمت چندان بالایی ندارد.

سنبه و ابزار نشانه گذاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنبه و ابزار نشانه گذاری چه کاربرد هایی دارد؟

به صورت کلی از این ابزار برای نشانه گذاری بر روی اجسام استفاده می‌شود. شما با توجه به نیاز و استفاده خود از این وسیله می‌توانید هر کدام از اشکال و انواع مختلف آن را خریداری کنید. معمولاً در کنار سنبه از چکش استفاده کرده تا میزان مقاومت در برابر ضربات را سنجیده و از استحکام آن در برابر ضربه‌های محکم مطلع شوند. در صورت ادامه یافتن این روند سنبه تیزی واستحکام اولیه خود را از دست خواهد داد.

در این صورت با استفاده از ماشین آلات صنعتی آن را به همان تیزی اولیه خود بازگردانید، لازم به ذکر است که تمام عملیات ماشین سازی معمولا برای تیز کردن محصول بر روی آن انجام نخواهد گرفت. معمولاً این محصول در ۲ مدل مختلف طرح دار و ساده به بازار عرضه می‌شود و از نظر کارایی در سه دسته تقسیم شده و در بازار وجود دارد. قبل از خرید این کالا لازم بوده که اطلاعاتی از قبل در مورد آن داشته و با آگاهی کامل این محصول را خریداری کنید.

سنبه و ابزار نشانه گذاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انواع سنبه و ابزار نشانه گذاری چیست؟

در ادامه انواع سنبه‌ و ابزار نشانه گذاری را به شما معرفی می‌کنیم.

سنبه خود مرکزیاب

این محصول سوراخی مخروطی شکل در مرکز داشته و در محیط کار تا نوک سنبه در مرکز کالا بشیند و سپس عمل ضربه زدن انجام می‌شود.

 سنبه انگشتی

این محصول دارای نوک تختی بوده که با تکیه دادن آن بر روی سطح میله و با زدن ضربه روی آن به عمل خارج کردن میله از کالا را کمک می‌کنید.

سمبه دوقلو

معمولا برای اینکه فاصله‌هایی بر روی کار ایجاد کنند از سنبه دوقلو استفاده می‌شود. به این صورت که در ابتدا یکی از این سنبه‌ها را در مرکز محصول قرار داده و بر روی کالا اثر آن را می‌اندازیم و سپس در راستای نوک سیم به کالا با چرخش ۱۸۰ درجه ضرب را انجام می‌دهیم.

 سنبه نشان

این محصول یکی از پرکاربردترین انواع سنبه است که بیشتر برای نشانه گذاری بر روی فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این محصول از فولاد محکم بوده که دوام بالایی در برابر ضربات داشته و به مرور زمان دچار تغییر شکل نخواهد شد و کارایی خود را بر اثر ضرباتی که به آن وارد می‌کنند از دست نخواهد داد. نوک این محصول به شکل مخروطی بوده و با زاویه ۳۰ تا ۶۰ درجه ساخته می‌شود تا در هنگام کار به راحتی بر روی محصول اثر بگذارد، زاویه نوک سنبه مورد استفاده شما کمتر باشد احتیاج به وارد کردن نیروی بیشتری در هنگام کار است.

سنبه و نشان اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

این سنبه جزو پرکاربردترین و پرطرفدار ترین محصولات صنعتی بوده و احتیاجی به وارد کردن نیروی زیاد برای ضربه زدن به چکش نیست. این محصول به صورتی طراحی شده که با فشار آوردن نیروی کمی دسته آن به سمت پایین فشرده شده و بعد از متراکم و جمع شدن به اندازه نیاز فنر آن آزاد می‌شود و شما خیلی آسان و راحت می‌توانید این سمبه بر روی کالا اثر گذاشته و به راحتی از آن استفاده کنید.

بررسی سنبه‌ های حروف و عدد کوب

این نوع محصول ویژگی و کاربرد مخصوصی داشته که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم. این نوع سنبه‌ها در دو مدل عدد و حروف که معمولا نوع عدد آن از اعداد ۰ تا ۹ شروع شده و حروف آن از حرف انگلیسیAتاZ را تشکیل می‌دهد. این کالاها معمولاً در شماره گذاری قطعات هک کردن کد بر روی محصولات یا شماره سریال دقیق بر روی کالا و سایر موارد به کار می‌رود. طرز استفاده از آن به این صورت است که شما برای درج کردن حروف یا عدد چکشی نیاز دارید که با استفاده از آن و با ضربه زدن سنبه عدد یا حرف مورد نظر شما را بر روی محصول درج می‌کند.

سنبه و ابزار نشانه گذاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

خرید انواع سنبه و ابزار نشانه گذاری

سنبه یک ابزار صنعتی بوده که بیشتر در کارگاه‌های ضرب کوبی آهن آلات و ایجاد طرح بر روی آنان استفاده می‌شود. این محصول بیشتر برای نشانه گذاری بر روی کالاهای مختلف جهت برش دادن یا اندازه گیری استفاده شده و کاربردها و ویژگی‌های مختلفی دارد. سنبه ابزار نشانه گیری دقیقی است که معمولاً در تمام کارگاه‌های نجاری، تعمیر ماشین آلات صنعتی و سایر موارد وجود داشته و صاحبان کارگاه‌ها از آن استفاده کرده، این ابزار جزو پرکاربردترین ابزار صنعتی برای تعمیر ماشین آلات در تعمیرگاه‌های خودرو است.

شما می‌توانید سنبه و ابزار نشانه گذاری دقیق را از فروشگاه سایت تهیه کرده و در صورت به وجود آمدن مشکلی در خانه برای برطرف کردن ایرادات ماشین از آن استفاده کنید.

ارسال دیدگاه