اره افقی بر چیست؟ ساختار و نحوه استفاده از اره افقی بر

اره افقی بر چیست؟ ساختار و نحوه استفاده از اره افقی بر

نام دیگر این اره همان اره برقی است که به گوش همگان آشنا می‌باشد. این اره در صنعت برای برش بسیاری از مواد گوناگون کاربرد دارد؛ اما متأسفانه غالب مردم فکر می‌کنند که از اره افقی بر فقط برای برش چوب و در صنعت چوب بری استفاده می‌شود؛ اما این نوع از اره در برش موادی همچون فلز و پلاستیک نیز کاربرد دارد.

اره افقی بر چیست؟ ساختار و نحوه استفاده از اره افقی بر

 این اره جهت صاف کردن و یا منحنی کردن متریالی مانند چوب، فلز و مصالح ساختمانی نیز استفاده می‌شود. مهم ترین کاربرد اره برقی مربوط به بریدن و اره کردن است.

ساختار و نحوه عملکرد اره افقی بر

حرکت افقی تیغه به صورت رفت و برگشتی سبب انجام این برش می‌شود. جهت برش زیبا و یک دست مواد، لازم است که شخص اپراتور اره برقی را به گونه‌ای بگیرد که فشار دستش مانع جدا شدن و تکه تکه شدن مواد مورد برش شود.

هنگام خرید دستگاه، به حرکت رفت و برگشت تیغه‌ها و توانایی اره دقت کنید؛ اگر دستگاه از توان بالایی برخوردار باشد، توانایی برش سطوح نازک و کم عرض را ندارد و باعث آسیب دیدن آن می‌شود. بنابراین بهتر است از فروشنده بخواهید به شما یک وسیله مناسب‌تر را پیشنهاد دهد.

توجه داشته باشید که نوع تیغه‌های اره افقی بر باید متناسب با نوع مواد انتخاب شود؛ چراکه دندانه‌های اره و شکل ظاهری آن برای استفاده‌های گوناگون متفاوت است. در مورد تفاوت اره عمودی بر با این نوع اره می‌توان گفت که تنها در نوع برش‌هایی است که ایجاد می‌کنند؛ اره عمودی بر یا همان اره چکشی برش‌ها را به صورت عمودی ایجاد می‌کند.

از اره برقی در چه مواردی استفاده می‌شود؟

همان طور که در بالا اشاره شد، از این نوع اره به همراه تیغه‌های مختلفی که دارد، در برش‌های افقی مواد گوناگون مانند چوب، فولاد، پلاستیک، شاخه درختان، انواع ورق‌های فلزی، انواع ورق‌های چوبی و پروفیل استیل، ایرانیت استفاده می‌شود.

blank

دقت داشته باشید که این اره برای برش فلزات به جز آهن در لوله‌های ضخیم و نازک کاربرد دارد. همچنین از این اره در صنعت ساختمان‌سازی نیز استفاده می‌شود؛ چرا که توانایی برش دیوار چوبی، دیوار کنافی، لوله‌های فلزی داخل دیوار و لوله‌های پلاستیکی را دارد.

نحوه استفاده از اره افقی بر چگونه است؟

نکته مهم و قابل اهمیتی که در مورد استفاده از این اره‌ها وجود دارد، این است که به شدت خطرناک هستند؛ لذا حین استفاده لازم است که نکات ایمنی را رعایت کنید. از این رو به یاد داشته باشید که قبل از تعمیر دستگاه و تغییر تیغه‌ها حتماً ابتدا از خاموش بودن دستگاه و نداشتن اتصالی جهت روشن شدن ناگهانی اره اطمینان حاصل کنید.

blank

در گام اول نحوه استفاده از اره برقی، باید محل برش قطعه مورد نظر را مشخص کنید و سپس آن را به گونیای اره برقی بچسبانید. محل برش و انتهای تیغه را کمی از همدیگر فاصله دهید و بر روی نوک تیغه فشار ‌آورید تا قطعه برش بخورد.

به یاد داشته باشید که کار با اره برقی به گونه‌ای است که تنش‌هایی را در دست و بدن شخص ایجاد می‌کند. بنابراین اگر شما بر روی نردبان و یا جای نامطمئنی قرار است از این وسیله استفاده کنید، ابتدا باید از محل ایستادن خود اطمینان حاصل کنید و سپس شروع به برش وسیله مورد نظر کنید.

 یک نکته مهمی که بسیار حائز اهمیت است، این است که گاهی اوقات ممکن است این لرزش‌های اره افقی بر سبب تکان خوردن شی زیر تیغه شود. لذا از محکم بودن جای قطعه نیز مطمئن شوید.

اره افقی بر ‌های پرطرفدار

مهم ترین نکته‌ای که در مورد خرید این محصول وجود دارد، این است که اره افقی بر را جهت کاربرد آسان‌تر استفاده‌کنندگان به صورت شارژی نیز ساخته‌اند.

 اره‌های شارژی جهت استفاده افرادی که در پروژه‌های بزرگی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند درست شده است؛ پس به یاد داشته باشید به هنگام خرید نهایت دقت را در انتخاب وسیله مورد نظر به خرج دهید.

چرا که محصولات بر اساس توان محصول، سرعت چرخش تیغه، امکان و نحوه تعویض تیغه، قابلیت برش و … به بازار عرضه می‌شود.

برند‌های مختلفی این اره را به بازار عرضه کرده‌اند. در میان این بازار ما شاهد خود نمایی برند‌های ایرانی نیز هستیم.

 از معروف‌ترین برند‌هایی که شروع به ساخت اره برقی کرده‌اند می‌توان به دیوالت و بوش، آپ اسپریت، رونیکس، ‌گریتگ، محک، ماکیتا، ادون، پوکا، پاور پلاس و…اشاره کرد.

ارسال دیدگاه