خرید انواع چراغ چشمک ‌زن

خرید انواع چراغ چشمک ‌زن

امروزه کاربرد انواع لامپ و چراغ‌ها تنها محدود به روشنایی نیست و از چراغ‌های مخصوصی برای مخابره‌ی پیام‌های مختلف ایمنی نیز استفاده می‌شود؛ مانند چراغ‌های راهنمایی که در خیابان‌ها نصب شده‌اند و برای مشخص کردن حق تقدم و یا احتیاط، از آنها استفاده می‌شود. چراغ‌های چشمک‌ زن نیز تقریبا جزو همین دسته از چراغ‌ها محسوب می‌شوند که برای کاربردهای مختلفی چون ایمنی، هشدار و ترافیک، کاربرد دارند. در این مقاله قصد داریم تا به تعریف کامل این نوع چراغ‌ها و کاربردهای آنها بپردازیم.

چراغ چشمک ‌زن چیست؟

این نوع چراغ‌ها، یک ابزار کاربردی برای اعلام وضعیت‌های مختلف می‌باشند و برای مقاصد مختلفی از آنها استفاده می‌شود. این چراغ‌ها در عین سادگی، بسیار راهگشا و کاربردی هستند؛ شاید ساده‌ترین مثال برای این نوع چراغ‌ها، استفاده از آن‌ها در خودروهای امدادی و نیروی انتظامی است که از این طریق این پیام را مخابره می‌کنند که در حال انجام مأموریت هستند.

البته کاربرد چراغ چشمک زن صرفا محدود به خودروهای امدادی نمی‌شود و استفاده بر روی تابلوها توسط شهرداری و یا ارگانی که در حال فعالیت در مکانی خاص هستند و در جهت اعلام هشدار نیز نمونه‌ای دیگر از کاربرد چراغ چشمک زن است. البته عمده‌ی استفاده از چراغ چشمک زن، به‌عنوان یک چراغ ایمنی ترافیکی در خیابان‌ها برای هدایت خودروها و توجه بیشتر آنها است.

تجهیزات ترافیکی مختلف از مهم‌ترین عوامل کاهش ترافیک و خطر عبور و مرور در خیابان‌ها هستند که چراغ‌های چشمک زن را نیز می‌توان به‌ عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات ترافیکی در نظر گرفت.

خرید انواع چراغ چشمک ‌زن

انواع چراغ چشمک ‌زن

همان‌گونه که اشاره کردیم، این چراغ‌ها برای مقاصد گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به این ترتیب در اشکال و قابلیت‌های متفاوتی نیز تولید می‌شوند.

چراغ‌های چشمک زن از نظر منبع تغذیه، شکل و اندازه، نحوه‌ی اتصال، میزان نور و نوع لامپ، در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند؛ در ادامه به برخی از انواع چراغ‌های چشمک زن اشاره خواهیم کرد.

چراغ چشمک زن ساده

چراغ‌های چشمک زن ساده معمولا در رنگ‌های زرد و قرمز تولید می‌شوند و کاربرد ترافیکی و یا هشدار دارند. همچنین در ابعاد مختلفی وجود دارند. منبع تغذیه‌ چراغ‌های چشمک زن ساده می‌تواند برق شهر و یا حتی باتری قابل شارژ باشد که این مورد بیشتر در خودروهای امدادی مورد استفاده است.

چراغ چشمک زن گردان

یکی از پرکاربردترین چراغ های ایمنی و هشدار است که با توجه به نوع طراحی، می‌توان از آن در شرایط محیطی مختلف و به جهت علامت استفاده نمود.  کاربرد این مدل چراغ چشمک زن تنها در موارد نظامی و پلیسی کاربرد نبوده و حتی در بالای دکل‌های مخابراتی هم از آن برای مشاهده‌ شدن در شب توسط هواپیماها و … استفاده شده است.

چراغ‌های گردان موجود در بازار دارای انواع مختلفی هستند که لامپ‌های متفاوتی هم در آن‌ها به کار رفته است. انواع لامپ‌های رشته‌ای، لامپ های LED و لامپ‌های Power LED در ساخت این نوع چراغ‌ها به کار می‌روند و معمولا منبع تغذیه‌ی تمامی آنها جریان برق شهر با ولتاژ 220 ولت است.

خرید انواع چراغ چشمک ‌زن

چراغ چشمک ‌زن دکلی :

هنگام پرواز هواپیماها در آسمان، برای جلوگیری از برخورد آن‌ها به دکل ها و محل‌کارها در شب، از سیستم روشنایی دکل بر روی آن‌ها استفاده می‌شود (جهت مشخص کردن ارتفاعات)؛ همچنین لامپ استفاده شده در آن از نوعLED  ‌می‌باشد.

چراغ چشمک ‌زن خورشیدی :

بکار رفتن پنل خورشیدی در این ابزار سبب تمایز آن با چشمک‌زن برقی شده؛ زیرا انرژی خود را از نور خورشید تامین و نیازی به برق ندارد. این چراغ به عنوان هشدار دهنده در جاده‌ها قرار دارد.

چراغ چشمک‌ زن آهنربایی :

این چراغ همان‌طور که از اسمش پیداست، قابل حمل بوده و در صورت نیاز می‌توان آن را بر روی اجسام آهمنی قرار داد؛ این نوع چراغ چشمک زن اغلب بر روی وسایل نقلیه امدادی نصب می‌شود که هم بر روی داشبورد و هم بر روی سقف ماشین می‌توان آن را نصب کرد. منبع تغذیه این نوع از چراغ‌های چشمک زن، معمولا دارای باتری و شارژی می‌باشد.

قطعات و اجزای تشکیل‌ دهنده

بدون شک هرکدام از این چراغ‌ها از قطعات خاصی ساخته شده و احتمالا با برخی از آنها آشنایی دارید یا اسم آن‌‌ها به گوش‌تان خورده است که در ادامه اجزای‌شان را برسی می‌کنیم. البته برخی از چراغ‌ها امکانات بیشتری دارند که طبیعتا تجهیزات بیشتری نیز در آنها به کار رفته است. برای مثال برخی از چراغ‌ها که برای دید در شب کاربرد دارند، مجهز به سنسور تشخیص نور هستند تا به‌ هنگام شب، به‌ صورت خودکار روشن شوند.

همچنین همان‌طور که توضیح دادیم نحوه‌ی نصب و قرارگیری این چراغ‌ها نیز متفاوت است و برخی خود به‌صورت پایه‌دار، برخی از طریق پیچ و برخی هم آهنربایی می‌باشند. اما در این بخش تجهیزات اصلی دو نوع چزاغ چشمک زن خورشیدی و برقی را بیان کرده‌ایم.

چراغ چشمک ‌زن خورشیدی :

  • پنل خورشیدی (10 وات برای تک خانه، 20وات برای 2 خانه، 30 وات برای سه خانه )
  • عدسی (لنز سفید)
  • منبع ‌تغذیه باتری
  • کیت چشمک‌زن (فلاشر)
  • ماژول (برد الکتریکی)
  • فلاشر
  • بدنه فانوس
  • پایه

خرید انواع چراغ چشمک ‌زن

چراغ چشمک ‌زن برقی :

  • -ماژول LED
  • -فلاشر
  • -بدنه فانوس
  • -منبع تغذیه برق
  • -عدسی
  • -نقاب
  • -پایه

blank

چراغ چشمک زن، ابزاری کاربردی

چراغ‌های چشمک زن ابزارهایی ساده و کاربردی برای اعلام وضعیت‌های مختلف می‌باشند و برای مقاصد مختلفی از آنها استفاده می‌شود. این چراغ‌ها در عین سادگی، بسیار راهگشا و کاربردی هستند. به‌کارگیری از این لوازم ساده در برخی از موارد می‌تواند در عدم وقوع حوادث تأثیر بسیاری داشته باشد. برای خرید انواع چراغ چشمک زن به فروشگاه سایت مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    محمد غفاری :
    8 ماه پیش

    ممنون از به اشتراک گذاری این مطلب
    نکات خوبی داشت که در خرید کمک خواهد کرد