پنل ال ای دی چیست و چه کاربردی دارد؟

پنل ال ای دی چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر به ساختمان‌های نوساز و مجتمع‌های تجاری دقت کرده باشید نسبت به خانه‌های قدیمی از روشنایی بهتری بهره برده‌اند. این چراغ‌ها از تکنولوژی متفاوت‌تری برخوردار هستند. به همین علت توانایی بیشتری در تولید روشنایی دارند. در نظر داشته باشید این محصول جایگزین لامپ‌های قدیمی مانند چراغ‌های فلورسنت شده است.

به این چراغ‌های جدید که در سقف تعبیه می‌شوند پنل ال ای دی می‌گویند. چون در طی چند سال اخیر این چراغ‌ها رشد بی‌نظیری داشته و انرژی برق را در مقدار بسیار کم مصرف می‌کند؛ می‌توان آن در بیشتر مکان‌ها مشاهده کرد. همچنین انعطاف‌پذیری، تنوع و طراحی‌های مختلف به همراه عمر مفیدی که دارند سبب شده است تا عموم مردم جامعه به خرید پنل ال ای دی علاقه‌مند شوند.

معرفی انواع پنل ال ای دی

این روزها چون با کمبود انرژی مواجه هستیم باید از هر راهکاری جهت حفظ آن استفاده کرد. محصولات مختلفی وجود دارند که ما را در مسیر رسیدن  صرفه‌جویی یاری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین کالاها که در این مسیر استفاده می‌گردد انواع پنل ال ای دی است.

پنل ال ای دی چیست و چه کاربردی دارد؟

پنل ۶۰×۶۰

این پنل‌ها معمولا به شکل روکار نصب می‌شوند؛ اما قابلیت نصب توکار را نیز دارند. این ویژگی به قدری برای مردم جذاب واقع شد که باعث فروش بیشتر و چند برابری پنل ۶۰×۶۰ گشت. در فرایند تولید این محصول از فناوری smd استفاده کرده‌اند. این فناوری سبب افزایش عمر آن شده است. همچنین گسترده نور را نیز افزایش داده است.

پنل ۳۰×۳۰

این پنل‌ها هم خانواده و هم رده پنل‌های ۶۰×۶۰ هستند و از نظر شکل و ساختار تفاوت زیادی با آن‌ها ندارند. فاحش‌ترین تفاوت این دو پنل در طول اضلاع است. به علاوه چون این مدل از پنل ال ای دی نیز قابلیت نصب روکار و توکار را دارد می‌توان گفت که از فروش بالایی برخوردار است.

در نظر داشته باشید چون برای نصب این نوع پنل لازم نیست حفره‌های عمیق در سقف ایجاد شود و بر روی سقف‌های کاذب نیز نصب خواهد شد جزو محبوب‌ترین چراغ‌هایی است که می‌توان یافت.

پنل دور شیشه ای

این مدل از پنل‌های ال ای دی در اشکال مربع و دایره ساخته می‌شود. پنل دور شیشه‌ای تنها به صورت توکار نصب خواهد شد. پس از نصب با روشن‌ کردن چراغ، هاله‌ای از نور در قسمت شیشه‌ای مشاهده می‌شود که موجب جذابیت دوچندان فضا خواهد شد. تفاوت پنل دور شیشه‌ای با دانلایت‌ها یا همان چراغ‌های هالوژن سقفی در همان هاله نوری است که پنل ال ای دی تولید می‌کند.

پنل ال ای دی چیست و چه کاربردی دارد؟

پنل سقفی ریگلاژی

پنل‌های ریگلاژی نیز توکار هستند. این کالا در توان و شار نوری مختلفی با رنگ‌های آفتابی و مهتابی، تولید و روانه بازار شده است. این نوع از پنل‌ها معمولا به شکل دایره‌ای ساخته می‌شود. همچنین چون در قسمت پشتی دارای گیره‌هایی هستند که با استفاده از آن سایز و نور دهی چراغ تغییر خواهد یافت.

پنل روکار مستطیلی شکل سقفی

این پنل‌ها متناسب با نیاز مصرف کننده در شدت نورهای مختلف استفاده می‌شود. برخی از چراغ‌های ال ای دی این پنل با تکنولوژی cob و تعدادی دیگر با فناوری smd تولید می‌شود. مدل‌های قدیمی این پنل‌ها چون دارای لامپ‌های ال لی دی قدیمی هستند مصرف بالاتری از جریان انرژی دارند. جالب است بدانید از سال ۲۰۲۱ کاهش مصرف انرژی میان عموم مردم جهان رواج یافته است. به همین منظور استفاده از پنل‌ها مخصوصا پنل روکار در مراکزی همچون بیمارستان‌ها، مدارس و ..‌. رایج شده است.

پنل سرامیکی

این پنل‌ها از دو بخش داخلی و خارجی برخوردار است. در بخش داخلی قطعات الکترونیکی قرار می‌گیرد. جنس بخش داخلی آلومینیومی و جنس بخش خارجی سرامیکی است. این پنل‌ها را می‌توان بر روی سقف‌های کاذب نیز نصب کرد. معمولا از آن‌ها در ادارات استفاده می‌شود. به همین دلیل در دو شکل دایره و مربع قابل خرید است. همچنین تنوع رنگی آفتاب و مهتاب نیز باعث محبوبیت این کالا گشته است.

پنل ال ای دی سه حالته

امروزه این کالا بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. نوری که این مدل پنل ال ای دی تولید می‌کند بسیار ملایم و یکنواخت است. شکل ظاهری این محصول غالبا دایره‌ای شکل است. دایره‌ها به صورت داخلی و خارجی هستند که هر کدام می‌توانند نور متفاوتی را ساطع ‌کنند. علت اصلی سه‌کاره بودن این پنل‌ها تفاوت حالت تابش در سه حالت مختلف است. مثلا می‌توان نور دایره داخلی و خارجی را همزمان روشن کرد یا به نوبت یکی از آن‌ها را خاموش و دیگری را روشن کرد.

پنل ال ای دی چیست و چه کاربردی دارد؟

کدام پنل کاربردی تر است؟

همان‌طور که مشاهده کردید پنل‌ها در انواع مختلفی تولید شده است. این تفاوت صرفا به خاطر کاربرد متفاوت آن‌ها بوده و کاربر می‌بایست متناسب با نیازی که به کالا دارد یکی از آن‌ها را انتخاب کند. در نظر داشته باشید هزینه تعمیرات پنل ال ای دی زیاد نیست؛ لذا دیگر نیازی نیست نگرانی بابت هزینه تعمیر آن‌ها داشته باشید. همچنین گاهی اوقات چیپ‌ها و قطعات الکترونیکی آن نیاز به تعویض دارد که باید خدمتتان عرض کنیم هزینه تعویض آن‌ها نیز پایین است. به طور کلی خرید پنل بسیار مقرون به صرفه است و موجب کاهش مصرف برق و در نهایت کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

ارسال دیدگاه