دریل مگنتی چیست؟ مزایا و کاربرد دریل مگنتی

دریل مگنتی چیست؟ مزایا و کاربرد دریل مگنتی

شرکت‌های بسیار زیادی اقدام به تولید دریل در انواع مختلف کرده‌اند که هرکدام از آن‌ها کارایی منحصر به فرد خودش را دارد. یکی از انواع دریل‌ها، دریل مگنتی است. شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که تفاوت دریل‌های مگنتی با سایر دریل‌ها در چیست؟ ما در ادامه به بررسی دریل‌های مگنتی و کارایی که دارند می‌پردازیم.

دریل مگنتی چیست؟

 یکی از ابزار‌های فوق حرفه‌ای برای سوراخ کردن قطعات فلزی، دریل مدل مگنتی است. از این دریل با نام‌های دریل مغناطیسی و دریل پایه مگنت یاد می‌شود. از این ابزار حرفه‌ای در صنایع مختلفی مانند پل‌سازی، ساختمان‌سازی، کارخانه‌ها، کارگاه‌های جوشکاری و … استفاده‌های بسیاری می‌شود.

دریل‌های مگنتی از پرکاربردترین ابزار‌ها برای سوراخ کردن قطعات فلزی است؛ با این کار دیگر نیازی به جابجایی قطعات سنگین و صرف هزینه‌های زیاد نیست. در برخی از موارد تنها راه چاره استفاده از این نوع دریل‌ها است. از مزیت‌های دریل‌های مگنتی می‌توان به سبک، کم وزن و قابل جا به جا بودن آن اشاره کرد. از دیگر مزیت‌های این ابزار سوراخ کردن قطعات در سه حالت عمودی، افقی و وارونه است.

دریل مگنتی چیست؟ مزایا و کاربرد دریل مگنتی

این ابزار برای سوراخ کردن قطعات فلزی، به کمک پایه‌های مغناطیسی به قطعه متصل می‌شود و می‌تواند تا عمق 120 میلی‌متر را با سرعت بسیار بالا سوراخ کند. براده‌های حاصل از سوراخکاری توسط دریل مگنتی حالی پولکی و اندک دارند از این رو به راحتی می‌توانید آن‌ها را به فروش برسانید.

مزایای دریل مگنتی

دریل مگنتی به علاوه داشتن سرعت و دقت بالا در حین سوراخ کردن قطعات فلزی، از مزایای دیگری نیز برخوردار است که برخی از آن‌ها موارد زیر هستند:

  • از این نوع دریل در همه مکان‌ها اعم از ارتفاع، زیر آب، روی زمین قابل استفاده است.
  • داشتن وزنی سبک و اندازه‌ای کوچک که به راحتی توسط یک الی دو نفر قابل حمل است.
  • قابلیت استفاده از این نوع دریل با برق تک فاز و سه فاز
  • با توجه به کارایی که دارد، قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر دریل‌های هم ردیف خود دارد.
  • سرعت سوراخکاری این دریل در مقایسه با دریل‌های معمولی 4 برابر بیشتر است.
  • ضایعات حاصل از سوراخ کاری توسط این دستگاه بسیار اندک و قابل فروش است.
  • ضایعات حاصل از کار با این دستگاه به قیمت بالاتری از ضایعات دریل‌های ستونی به فروش می‌رسد.
  • داشتن ایمنی بالا در حین کار به وسیله‌ی استاندارد بالایی که دارد.
  • وجود گارد محافظ

blank

پیش خرید دریل‌های مگنتی ابتدا باید به برخی از نکات توجه کنید تا از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشید. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

نکاتی درباره خرید دریل مگنتی

 در بازار دو نوع دریل مگنتی وجود دارد که از لحاظ قیمت و وزن دستگاه با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از آن‌ها دارای وزنی زیاد و قیمتی بالا می‌باشد؛ همچنین اگر این نوع دریل دچار مشکل شود، هزینه تعمیر آن به مراتب بیشتر است. این نوع دریل‌ها تنها می‌توانند با مته کونیک کار کنند.

یکی دیگر از دریل‌های مگنتی که در بازار یافت می‌شود، وزنی کم و سرعتی بالا در انجام کار‌ها دارد. این نوع دریل‌ها علاوه بر مته کونیک، از گردبر نیز استفاده می‌کنند.

پیش از خرید این دریل، میزان چسبندگی پایه‌های مغناطیسی، سرعت، وزن و میزان قدرت دستگاه در سوراخکاری را بررسی کنید. بهترین نوع دریل‌های مگنتی، دریل‌های گردبر هستند که از دریل های مگنتی معمولی سرعت بالاتری دارد اما هزینه مته این نوع دریل از دریل ‌های معمولی بالاتر است.

خرید دریل مگنتی مناسب

 اگر شما هم قصد دارید که برای انجام کار‌های صنعتی خود یک دریل مگنتی مناسب را تهیه کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت ابزار نیکو مراجعه کرده و پس از بررسی تمامی محصولات این سایت، بهترین انتخاب خود را انجام دهید. با خرید از این سایت دیگر نگرانی بابت بی‌کیفیت بودن محصولات و ضمانت نامه آن‌ها نباشید.

ارسال دیدگاه